דת | יהדות חדשות בריאות סוכות | Sucot

מדא, יאבטח רפואית אירוע ברכת הכוהנים המסורתי בכותל המערבי

מנהל מרחב ירושלים במגן דוד אדום, תמג (תת מגן) שלמה פטרובר; "צוותים גדולים של מדא, ערוכים, כבכל שנה, לאבטח רפואית את רבבות המגיעים לברכת הכוהנים בכותל המערבי בירושלים. החובשים והפראמדיקים שלנו נמצאים בהיערכות מיוחדת באזורים נוספים ברחבי העיר ומוכנים לכל מקרה, בו יזדקקו ל'סיוע רפואי. אני קורא לציבור שיגיע לאירוע ברכת הכוהנים להימנע עד כמה שניתן מצפיפות ולהרבות בשתיית מים. בכל צורך רפואי, להזעיק את מדא בטלפון 101 או באמצעות יישומון מדא שלי".
0
0
תת מגן שלמה פטרובר מנהל מרחב ירושלים במדא, הכותל המערבי בירושלים | צילום: דוברות מדא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
שלמה פטרובר

בִּרְכַּת הכֹּהֲנִים המסורתית בכותל המערבי בירושלים, תתקיים מחר (רביעי, י”ז תשרי ב דחוה’מ, ה’תש”פ, חול המועד סוכות) משעות הבוקר המוקדמות, יפרשו כוחות גדולים של מגן דוד אדום, ברחבת הכותל ובעיר העתיקה בירושלים, הכוללים; אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מדא, טרקטורונים, רכבי בימבולנס, ו’אוהל מרפאה’ עם חובשים ופראמדיקים, כל זאת כדי לאבטח רפואית את רבבות המתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ ל’ברכת הכוהנים’ המסורתית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במדא, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, קוראים לציבור להצטייד בשתייה, להימנע ככל האפשר מצפיפות ודוחק ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון.

בכל צורך רפואי, ניתן לפנות לחובשים והפראמדיקים של מדא בשטח. מומלץ גם להוריד את יישומון “מדא שלי“, באמצעותו ניתן לחייג 101 בלחיצת כפתור, כאשר החובשים והפראמדיקים מקבלים את מיקומו המדויק של הנפגע, ויכולים להגיע אליו במהירות.

מנהל מרחב ירושלים במדא, תמג (תת מגן) שלמה פטרובר; “צוותים גדולים של מגן דוד אדום, ערוכים, כבכל שנה, לאבטח רפואית את רבבות המגיעים לברכת הכוהנים בכותל המערבי בירושלים.

החובשים והפראמדיקים שלנו נמצאים בהיערכות מיוחדת באזורים נוספים ברחבי העיר ומוכנים לכל מקרה, בו יזדקקו ל’סיוע רפואי‘”.

פטרובר, הוסיף, כי; “אני קורא לציבור שיגיע לאירוע ברכת הכוהנים להימנע עד כמה שניתן מצפיפות ולהרבות בשתיית מים. בכל צורך רפואי, יש להזעיק את מדא בטלפון 101 או באמצעות יישומון מד”א שלי“.

בִּרְכַּת הכֹּהֲנִים היא ברכה המופיעה בתורה בספר ‘במדבר‘ במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. הברכה, על פי ויקיפדיה, מורכבת משלושה פסוקים. על כן, אף נקראת גם; “ברכה משולשת“.

כיום, במהלך חזרת שליח ציבור (שץ) היא חלק מן התפילה היהודית, בו שליח הציבור חוזר על תפילת העמידה, לאחר שכל יחיד מתפלל בלחש.

דובר מדא, תת-מגן זכי הלר, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי גם לאחר “ברכת הכוהנים” ולכל אורך וחול המועד סוכות, ימשיכו כוחות מדא לאבטח רפואית את המתפללים בכותל המערבי ויהיו פרושים ברחבה ובשטח העיר העתיקה של ירושלים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן