חדשות בריאות כאן נתניה

מגן דוד אדום עם עיריית נתניה מעלים המודעות להצלת חיים

בעקבות מקרי הטביעה הרבים בקיץ 2018 בו נמשו עד כה מן המים 225 בני אדם שנזקקו לטיפול מתוכם 56 טבעו למוות ✡ על רקע זאת קיים מדא בשיתוף עיריית נתניה, פעילות הדרכה מיוחדת בחוף 'סירונית' בנתניה במטרה להעלות את המודעות להצלת חיים בחופים, זו השנה השביעית ברציפות ✡ בסוף השבוע נערכה הפעילות השנתית בחוף והועברו הדרכות בעברית ובצרפתית לטובת השוהים בחוף.
0
0
צוותי מדא מדריכים החייאה
צוותי מדא מדריכים החייאה

נתונים קשים עולים היום (ראשון, ט”ו באלול, התשע”ח) מדוח ביניים של מגן דוד אדום בישראל, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל לשירותי רפואה דחופה טרום אשפוזית ולשירותי הדם; 56 בני אדם טבעו למוות, 7 מהם במצב אנוש שנזקקו לפעולות החייאה, 5 בני אדם נפגעו באורח קשה, 18 בני אדם נפגעו באורח בינוני ו- 139 בני אדם במצב קל. כשהחובשים והפאראמדיקים של מדא, העניקו טיפול רפואי ל-225 בני-אדם שנמשו מן המים בחופי הרחצה מורשים ושאינם מורשים, בריכות ומאגרי מים שונים – כל זאת מתחילת עונת הרחצה של ישראל בסוף מרץ 2018 ועד היום.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במטרה לעורר את המודעות לשמירה על חיי אדם גם בחופי הים העמוסים בימים אלה, על רקע נתונים קשים אלו, ערכו בסוף השבוע, צוותי מגן דוד אדום בשיתוף פעולה עם עיריית נתניה, הדרכה מיוחדת ב”חוף סירונית” בעיר, זו השנה ה-7 בה מתבצעת פעילות הדרכה מסוג שכזה.

125 מתוך מקרי הטביעה שהתרחשו השנה, היו במימי הים התיכון. על כן, במסגרת ההדרכה בוצעה הדמיית אירוע בו מציל חילץ טובע מהים ובוצעו סדנאות ללימוד ותרגול החייאה לכל באי החוף, בשפות עברית ו-צרפתית ובמספר רב של עמדות תרגול.

כמו כן, במסגרת ההדרכה שאורגנה על ידי אחראי המתנדבים של מדא ב’מרחב שרון’ מר ראובן איבגי,  התקיימה תצוגת תכלית של רכבי ההצלה של מגן דוד אדום, בה השתתפו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מדא ובימבולנס.

דובר מגן דוד אדום, מר זכי הלר, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; התצוגה וההדרכה, הועברו ללא תשלום לכל באי החוף ועל כן, נערכו גם בשפה עברית וגם בשפה צרפתית, לאור כמות התיירים הגבוהה מצרפת הפוקדת את ‘חופי הרחצה של נתניה’ בימים אלה.

בת שירות במגן דוד אדום היא איריס אליזרע, הדריכה בשפה הצרפתית, סיפרה; “בסיוע המצילים, קראנו לעוברים והשבים לבוא לראות את התרגיל ולקחת חלק בהדרכה וזכינו להיענות גדולה מאוד.

█ איריס אליזרע, מדא; “הדרכות מסוג זה חשובות מאוד ובמקרים רבים הן יכולות להוות את ההבדל בין חיים ומוות”

מציל ביצע הדמיית אירוע של הצלת טובע מן הים והחייאתו בשלב הראשון בפעילות ולאחר מכן, התחלנו בהדגמת ההחייאה על בובות בה הוסברו פעולות ההחייאה בפירוט, שלב אחרי שלב וכמובן, ניתנה אפשרות לכל המשתתפים לתרגל החייאה ולקבל משוב.

הפעילות הייתה מאוד מוצלחת, הקהל שמנה כמה מאות משתתפים, הביע הרבה סקרנות, התלהבות ורצון ללמוד, במיוחד התיירים הצרפתים.

מדא מדריך החייאה לרוחצי חוף סירונית נתניה
מדא מדריך החייאה לרוחצי חוף סירונית נתניה

הדרכות מסוג זה חשובות מאוד ובמקרים רבים הן יכולות להוות את ההבדל בין חיים ומוות“, סיכמה איריס אליזרע בת שירות במגן דוד אדום.

ראש מנהלת החופים של עיריית נתניה, מר ציון שדה; “כמדי שנה, ערכנו את הפעילות החשובה הזו גם השנה. זו פעילות ברוכה ויעילה ואנו רואים חשיבות רבה בהדרכת הציבור על פעולות החייאה ומתן עזרה ראשונה.

אנחנו פועלים להרחיב את ההדרכות בחופים נוספים בעיר.

חיי אדם הם מעל הכל וחשוב שהציבור יקבל את הכלים להחייאה ויוכל לבצע פעולות ראשונות עד להגעת צוותי מדא למקום”. סיכם מר שדה ראש מנהלת החופים של עיריית נתניה.

מנכל מגן דוד אדום בישראל, מר אלי בין; “מדא, שם לו למטרה לתת לכל אחד ואחת ידע בסיסי להחייאה והגשת עזרה ראשונה, שכן במצבי חירום כל דקה קובעת.

לכן, אנחנו מבצעים במדא הדרכות במתן עזרה ראשונה ובביצוע פעולות החייאה בסיסיות בכל מקום, אפילו בחוף הים.

אני קורא לציבור הרחב לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה ולהימנע מסיכונים מיותרים. בכל צורך רפואי, ניתן להתקשר אל קו החירום של מדא 101 או באמצעות אפליקציית ‘מדא שלי‘”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן