חדשות בריאות יום הכיפורים | Yom Kippur

מגן דוד אדום מכריז מערב יום כיפור על כוננות ג’ הגבוהה ביותר

במדא פונים אל גבאי בתי הכנסת להכין מראש ובטרם כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מדא באמצעות קו החירום 101 או באפליקציית 'מד"א שלי'. במדא, קוראים לציבור להגיע אל עמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מדא השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ולתרום דם.
0
0
רב-מגן אלי בין מנכל מגן דוד אדום ברקע כוחות ההצלה של מדא | צילום: דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו© 
רב-מגן אלי בין

כוננות ג’, שהיא הרמה הגבוהה ביותר, החל מהערב יום כיפור (יום שלישי, ט’ בתשרי התש”פ 8.10.19) ועד מוצאי החג ביום רביעי בערב (י’ בתשרי תש”ף 9.10.19), הוכרזה על ידי מדא בעקבות הערכת מצב שקיים מנכל מגן דוד אדום, רב-מגן  אלי בין, בשיתוף ‘מטה מדא’ לקראת יום כיפור והנחה את מנהלי המרחבים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, מדי שנה, במהלך יום הכיפורים נזקקים אלפי בני אדם לשירותי מגן דוד אדום. לאור כמות הפניות לשירותי מדא ביום הקדוש ביותר בשנה של העם היהודי, נערך מגן דוד אדום בכוננות מוגברת לקראת הצום.

כמדי שנה, יתוגברו תחנות מדא ברחבי הארץ במהלך החג בחובשים, פאראמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי החירום של מגן דוד אדום וכן “רכבי בימבולנס” וזאת, כדי להיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע הרפואי.

במדא, מדגישים, כי מדי שנה נתקלים צוותי מדא, הנעים ברכבי החירום לקריאות ולבתי החולים בכל רחבי הארץ בניסיונות לשבש את תנועת האמבולנסים ובכך עלולים להזיק לחיי אדם.

במד”א מבקשים מהציבור לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית ובטוחה.

מדי שנה ביום הכיפורים, מגיעות למוקד החירום 101 של מדא קריאות של למעלה מ- 2,000 בני אדם הנזקקים לסיוע וטיפול רפואי של צוותי מדא.

רבים מהמטופלים על ידי החובשים והפאראמדיקים של מדא, הינם הולכי רגל וילדים שנפגעו בכבישים בזמן רכיבה על אופניים רגילים וחשמליים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר סמוך לבתי הכנסת בזמן התפילה ו-נשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ויש להעבירן בדחיפות אל בתי החולים.

גם השנה, בנוסף לצוותי מדא בתחנות, ל‘כונני מדא’ הרכובים על אופנועים ולכונני מדא הפזורים עם אמבולנסים ובימבולנסים בשכונות ובערים, ישהו חובשים ופאראמדיקים של מדא, המתפללים בבתי הכנסת ברחבי הארץ עם ציוד רפואי מתקדם (הכולל מכשיר דפיברילטור) ויוכלו להעניק טיפול רפואי מיידי, מהיר ומקצועי לצמים שיחושו ברע.

כמו כן, חובשים ופאראמדיקים של מדא, יוצבו ב-רחבת הכותל במהלך יום הכיפורים על מנת לתת מענה רפואי למתפללים הרבים שצפויים להגיע ולהתפלל במקום.

רוכב אופניים חשמליים, אמבולנס אמבולנס טיפול נמרץ של צוותי מגן דוד אדום | צילום: דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
רוכב אופניים חשמליים, ואמבולנסים

במסגרת הערכות המוגברת יעמדו בכוננות גבוהה גם שני מסוקי מדא, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה.

במגן דוד אדום פונים אל גבאי בתי הכנסת להכין מראש ובטרם כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מדא באמצעות קו החירום 101.

ניתן גם באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’ המאפשרת בלחיצת כפתור חיוג אוטומטי אל מוקד החירום 101 של מדא ואף מאפשרת לחובשים ולפאראמדיקים במוקד לאתר את מיקומו המדויק של המקום ממנו מתקבלת הקריאה.

תקופת החגים, כמדי שנה, מביאה עמה מחסור עונתי במנות דם, ועל מנת ש-שירותי הדם של מדא, יוכלו לספק מנות ומרכיבי דם לבתי החולים, יש צורך בתרומות של כל סוגי הדם, בדגש על סוג דם O ו- Rh שלילי מכל הסוגים (O-, A-, B-, AB-).

במדא, קוראים לציבור להגיע אל עמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מדא השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ולתרום דם.

מידע על עמדות התרמות דם, ניתן למצוא בכתובת אתר האינטרנט של מדא ב-יישומון (אפליקציה) ‘מד”א שלי’ ב-סמארטפון ובטלפון; 03-5300400, בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

דובר מדא מר זכי הלר, מסר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי יצוין, שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם, לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא אל שירותי הדם של מדא בטלפון; 5643*.

מנכל מגן דוד אדום, רב-מגן  אלי בין; “מדי שנה, מעניקים צוותי מדא בכל רחבי הארץ טיפול רפואי מציל חיים לאלפי בני אדם הסובלים במהלך הצום מהתייבשויות והתעלפויות, נפצעים בכבישים ועוד.

גם השנה, בעוד רבים מעם ישראל נמצאים בבתי הכנסת וילדים רבים שוהים בחוץ, יפעלו צוותי מדא בכוננות גבוהה ביותר וזאת במטרה להציל חיים. בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ניתן להזעיק את צוותי מדא בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’.

אני מבקש לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מדא בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים.

בשם עובדי ומתנדבי מדא, אני מאחל לכל בית ישראל ברכת גמר חתימה טובה וצום מועיל וקל“. סיכם מנכל מגן דוד אדום, רב-מגן  אלי בין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן