חדשות בריאות יום הכיפורים | Yom Kippur

מגן דוד אדום הוזנק לטפל ב-2243 בני-אדם ביום כיפור

סיכום פעילות צוותי מדא ביום הכיפורים תשע"ט; גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט ✡ מגן דוד אדום, הוזעקו להעביר 174 יולדות לבתי החולים ובתוך כך 7 נשים כרעו ללדת ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א בביתן ובאמבולנסים ✡ בהתרמת הדם המסורתית שנערכה בישוב זיכרון יעקב ב'ערב יום הכיפורים' נתרמו 330 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 1,000 חולים ופצועים.
0
0
רוכבי יחידת האופנועים מדא
רוכבי יחידת האופנועים מדא

גם בשנה זו היו ידיהם של צוותי מגן דוד אדום (מדא) עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים, יום רביעי, י’ בתשרי תשע”ט, 2,243 בני אדם טופלו בידי צוותי מגן דוד אדום, מהם 1,728 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ, זאת בהשוואה לאשתקד כאשר 2,229 חולים ופצועים טופלו על ידי מדא וכ- 1,355 מהם פונו אל בתי החולים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בין המטופלים שטופלו באמצעות מדא, 268 בני אדם טופלו לאחר שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום, 57 מן המטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת אשר קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים.

צוותי מגן דוד אדום, הוזעקו להעביר 174 יולדות לבתי החולים ובתוך כך 7 נשים כרעו ללדת ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מדא בביתן ובאמבולנסים בערים; קרית גת, גבעת זאב, בני ברק, רמת גן ובעיר ירושלים (3).

גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט.

228 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ, מהם ילד כבן 9 שהתנגש בקיר כשרכב על אופניו בישוב קדימה ופונה במצב בינוני לבית חולים בלינסון כשהוא סובל מחבלות בפנים ובגפיים.

ילד כבן 7 שהתנגש בקיר כשרכבו על אופניו בעיר כפר סבא ופונה במצב בינוני עם חבלת ראש אל בית חולים על שם מאיר.

בנוסף 35 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם; גבר כבן 33 שנפצע באורח קשה כשהתהפך עם טרקטורון בשְׁמוּרַת הטבע בִּתְרוֹנוֹת רֻחָמָה באזור קיבוץ רוחמה בנגב המערבי ופונה ב-מסוק של מדא לבית חולים סורוקה עם פגיעה רב מערכתית כשהוא בהכרה ורוכב אופנוע כבן 35 שנפגע מרכב בכפר סלמה, פונה במצב בינוני לבית חולים נהריה עם חבלות בגפיים.

 מרכז הרפואי הלל יפה, חדרה; 27 כתוצאה מתאונות אופניים, 13 תינוקות נולדו 

צוותי מדא, הוזעקו לטפל ב 26 פצועים קל מ‘אירועי אלימות’ ברחבי הארץ.

לצערנו, השנה, נרשמו 2 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מדא על ידי ילדים ובני נוער בכביש 25 סמוך לעיר באר שבע וב’כביש 4‘ סמוך לצומת הדסים.

מדא טיפלו היום (כיפור, רביעי) בשעה 15:04 בפעוטה שנכוותה משמן רותח בישוב חוּרַה (حورة) שבמחוז הדרום ושוכנת צפונית-מזרחית באר שבע.

חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום,  העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים “סורוקה” פעוטה כבת 8 חודשים במצב קשה עם ‘כוויות’ בפלג גופה העליון.

מעדכון הערב מוצאי יום הכיפורים של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, דווח על ידי דוברת המרכז הרפואי הלל יפה הגב’ דפנה נבו, כי; במהלך יום הכיפורים, פנו לחדרי המיון 27 כתוצאה מתאונות אופניים או התעלפויות. מתוכם 6 אושפזו.
כולם מוגדרים במצב קל. בחדר הלידה, נולדו 13 תינוקות בחדרי הלידה.

█ 330 מנות דם שנתרמו ב’ערב יום הכיפורים’ בזיכרון יעקב יסייעו להציל את חייהם של כ- 1,000 חולים ופצועים

בהתרמת הדם המסורתית שנערכה בישוב זכרון יעקב ב‘ערב יום הכיפורים’ נתרמו 330 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 1,000 חולים ופצועים.

דובר מגן דוד אדום, מר זכי הלר, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; במהלך יום הכיפורים סיפקו ‘שירותי הדם של מדא’ לבתי החולים ברחבי הארץ 93 מנות ומרכיבי דם. יחד עם זאת, כמדי שנה בעת החגים, אנו נתקלים במחסור דם עונתי.

בשל ה-מחסור במנות דם בימים אלו, אנו פונים אל הציבור בבקשה לבוא אל עמדות התרמות הדם של מדא שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מדא השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ולתרום דם בדגש על סוג דם O ו- Rh שלילי מכל הסוגים (O-, A-, B-, AB-).

מידע על עמדות התרמות דם, ניתן למצוא באתר האינטרנט של מדא בכתובת; http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) ‘מדא שלי’ בסמארטפון ובטלפון; 03-5300400 בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

עלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם. לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מדא בטלפון 5643*

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מדא לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר.

צוותי מדא, פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים. עם תום יום הכיפורים, נערכים צוותי מדא להגיש סיוע רפואי גם במהלך ימי חג הסוכות שבפתח.

אני מודה לכל צוותי מדא שפעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם ארגון מגן דוד אדום, גמר חתימה טובה וחג שמח לכל בית ישראל“.

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן