חדשות כאן ישראל ספורט ישראל רדיו | טלוויזיה

מאיר איינשטיין, שדר הספורט המיתולוגי הלך לעולמו

איינשטיין, הותיר אחריו אישה, שתי בנות ושני נכדים. טרם נמסר מועד הלווייתו ◄ראש הממשלה מר נתניהו: "עיתונאי ספורט ופרשן מוערך, מאבות הספורט הישראלי. קולו יחסר לנו" ◄מנהלת הליגות לכדורגל; "איינשטיין, היה פס הקול של הספורט בישראל במשך 4 העשורים האחרונים. יהי זכרו ברוך" ◄החל מהבוקר בשעה 10:00 יתקיים 'שידור פרידה מיוחד' עם חבריו של מאיר איינשטיין לתוכנית הספורט בתחנת הרדיו 103FM.
0
0
מאיר איינשטיין, עיתונאי ושדר הספורט המיתולוגי הלך לעולמו | צילום: תחנת רדיו ללא הפסקה | 103FM.
מאיר איינשטיין, עיתונאי ושדר הספורט המיתולוגי הלך לעולמו | צילום: תחנת רדיו ללא הפסקה | 103FM.

מאיר איינשטיין שדרן הספורט האגדי, הלך לעולמו בגיל 65. האיש שהיה מבכירי וותיקי השדרים בספורט הישראלי בכלל, שידר במהלך הקריירה הארוכה מאות אירועי ספורט בהם משחקי ואירועי הספורט הבולטים ביותר של השנים האחרונות בארץ ובעולם כולו. איינשטיין, הותיר אחריו אישה, שתי בנות ושני נכדים. טרם נמסר מועד הלווייתו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

תחנת הרדיו האחרונה בה שידר איינשטיין תחנת רדיו ללא הפסקה | 103FM, שהיוותה לגביו בית שני, הודיעה, כי תקיים היום (שישי, כ”ו באדר התשע”ז) החל מהבוקר בשעה 10:00 ‘שידור פרידה מיוחד עם חבריו של מאיר איינשטיין לתוכנית הספורט; רון קופמן, יוני הללי ואריה מליניאק בכאב גדול ובצער רב מהשדרן הותיק והאהוב שהלך לעולמו ומצדיעה לו על פועלו; “תחסר לנו חבר יקר“.

גם ברשתות החברתיות רבים הביעו צער עמוק על מותו של איינשטיין. בהם אנשי ציבור מהעולם הפוליטי והעסקי ידידיו, חבריו וכמובן אנשים מכל ענפי הספורט בישראל.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ספד לו אמש; “שמעתי בצער עמוק על פטירתו של מאיר אינשטיין זכרו לברכה – עיתונאי ספורט ופרשן מוערך, מאבות הספורט הישראלי. קולו יחסר לנו. יהי זכרו ברוך“.

מועדון מכבי תל אביב בכדורסל, פרסם הודעת אבל“המועדון, מרכין ראש בעקבות פטירתו של עיתונאי ספורט והשדר מאיר איינשטיין, שדר גדול עם קול שהפך מוכר בכל בית. תנחומינו למשפחה, יהי זיכרו ברוך“.

מנהלת הליגות לכדורגל פרסמה את צערה העמוק; “המנהלה, מרכינה ראש עם לכתו של שדר הספורט מאיר איינשטיין זכרונו לברכה. איינשטיין, נכתב; היה פס הקול של הספורט בישראל במשך ארבעת העשורים האחרונים. במיוחד ראוי לציון המאבק שלו בחודשים האחרונים עם הפגיעה הקשה והחמורה במערכת השרירים, שהיווה השראה לכולנו. מאיר, לא ויתר והמשיך לשדר מביתו עד לאחרונה. יהי זכרו ברוך“.

■ הבעלים שלמועדון הכדורגל הפועל באר שבע, הגברת אלונה ברקת, הצטרפה למספידים; “למאיר, היה קול ייחודי ומרגש והיווה חלק בלתי נפרד מהספורט הישראלי ומרגעיו המרגשים ביותר. יהי זכרו ברוך“.

■ חבר הכנסת זוהיר בהלול, ספד לעמיתו למקצוע בעבר, חברו הקרוב מאיר אינשטיין זכרו לברכה והגדיר אותו כ-“היה אדם מיוחד, ידיד אמת ובעיקר מקצוען מהזן הנדיר ביותר. תחסר לי חבר”. חבר כנסת מר בהלול: “אני חש שברון לב בלכתו של ידידי ורעי ושותפי לדרך, מאיר אינשטיין.

מאיר הוא ללא ספק אחד מגדולי שדרי הספורט בכל הזמנים בתולדות מדינת ישראל. מעלותיו של מאיר, היו כה רבות עד שהפך לאגדה בחייו, ומעל הכל מבחינתי מאיר היה אדם מיוחד, ידיד אמת ובעיקר מקצוען מהזן הנדיר ביותר עד שהפך לפס הקול של מדינת ישראל. את הקריירה שלו הניעה תשוקתו לספורט, מאיר לא היה רק שדרן ספורט אלא גם עיתונאי, הוא השכיל לשלב לשידורי הספורט את תבונתו העיתונאית. יהי זכרך מאיר ברוך. תחסר לי חבר“.

מאיר ינקו, עיתונאי ואיש התקשורת הצפתי, כתב- ספד לעמיתו; “הספקתי לעבוד עם מאיר בעיתון “חדשות הספורט” בשנות השמונים בעת ששימש גם ככתב ברשת ב’ של קול ישראל. עיתונאי גדול, איש מקסים וצנוע. יהי זכרו ברוך”.

משה נעים, עיתונאי; “הכרתיו אישית. לא לא הייתי ממש חבר שלו, המקסימום חבר-מכר לעבודה בתוכנית הספורט המיתולגית של הרדיו “שירים ושערים” ובעיתון המיתולוגי “חדשות הספורט“. צער עמוק. צביטה כואבת וצורבת על אובדנו של איש מוערך ועיתונאי מוכשר מאד.

לפני כ-4 עשורים, הזדמן לי כעוזר ומפיק בתוכנית “שירים ושערים” כשהיה מתקשר אל אולפן 6 ואו 3 של קול ישראל בקריה בתל אביב מאנגליה ומבקש ממני לעלות לשידור לסקירת משחקי הליגה האנגלית בה היה בקיא מאד בזמנו במקביל לדיווחים בעת ההיא בשנות ה-70′ למד תקשורת. מאוחר יותר כשהגיע לארץ, כבר שידר חדשות בקול ישראל וגם בסופו של דבר גם הנחה את תכנית הספורט “שירים ושערים” בה החל כדווח מהפרמייר ליג (Premier League) הליגה האנגלית המקצוענית בכדורגל.

היתה לי הזכות לעבוד איתו במשך תקופה לא קצרה. נפגשתי עמו לראשונה, אני זוכר אותו צעיר נאה שהיה מגיע לחופשות בארץ מלונדון אל אולפני קול ישראל בקריה בתל אביב. מחייך עם חולצה משובצת ומכנסי גי’נס עם כתפיות, אז זה נראה מראה אופנתי נדיר במחוזותינו, בהחלט מראה מטעה לחלוטין, כי כשהוא פתח את הפה, הבנת מהר מאד, זה לא איזה “שלומפר” אלא שמדובר באדם נעים הליכות, אינטליגנטי שהלך והתפתח כשדר מיתולוגי גדול באמת.

אני מבקש כאן להביע את צערי רב על לכתו של מאיר איינשטיין ולשלוח לבני משפחתו את השתתפותי בצערם העמוק, יהי זכרו ברוך לעד“.

█  איינשטיין; פס הקול של הספורט בישראל במשך 4 העשורים האחרונים

 איינשטיין; פס הקול של הספורט בישראל במשך 4 העשורים האחרונים

איינשטיין, (נולד ב-21 באוקטובר 1951)החל את דרכו כשדר חדשות ב’קול ישראל‘ ומאוחר יותר הנחה את תוכנית הספורט “שירים ושערים” שדיווחה בשידור חי ממגרשי הכדורגל בסוף השבוע. לאחר מכן, החל בשידור של אירועי ספורט בכל התחומים במחלקת הספורט של ערוץ 1.

בין היתר שידר איינשטיין את משחק הכדורגל המרכזי של השבת, משחקי הכדורסל של מכבי תל אביב באירופה ומשחקי נבחרת ישראל בכדורגל ובכדורסל. כן, הגיש את תוכנית הסיכום בטלוויזיה; “הראשון בשער“.

בשנת 2002, עבר איינשטיין לשדר ספורט ב’ערוץ 10′. הוא שידר בין השאר את משחקי הנבחרת ומשחקי ליגת העל בכדורגל, כשלצידו הפרשן והמאמן רן בן שמעון. מאוחר יותר הנחו השניים יחד את התוכנית “דאבל פס” ביחד עם העיתונאי עמנואל רוזן.

לאחר מכן, הנחה לצידו שלמה שרף, לשעבר מאמן נבחרת ישראל. במדי פעם שידר איינשטיין גם את משחקי ליגת העל בכדורסל. כיום איינשטיין, הוא השדר המרכזי בערוצי הספורט של צ’רלטון, מגיש תוכנית ספורט ב‘רדיו ללא הפסקה’ וכן שב לשדר אירועים מרכזיים בערוץ 1.

מעונת 2012/2013 החל להגיש איינשטיין את מהדורת השבת של יציע העיתונות ב’ערוץ הספורט’. לציבור בארץ, הוא זכור מאחד מרגעי השיא שלו.

השדר איינשטיין, שנחקק בזיכרונם אצל רבים, היה במהלך שידור משחק הניצחון הסנסציוני של נבחרת ישראל בכדורגל על נבחרת צרפת בפארק דה פראנס ב-13 באוקטובר בשנת 1993, במסגרת מוקדמות מונדיאל 1994.

במהלך השידור השדר איינשטיין, נצרד קולו ואחר כך, השתנק ואיבד את קולו מהתרגשות כשצווח בהתרגשות לאחר הבקעת שער הניצחון של ראובן עטר (ולצידו הפרשן אבי רצון, אומר לו: “מאיר, תירגע“).

“זה היה אחד הדברים המתסכלים שקרו לי”, אמר על שידור המשחק המפורסם בראיון שנתן בעבר ל”פנאי פלוס“. השדר איינשטיין, הוסיף: “אתה רוצה לצעוק ולא יוצא הקול. זה קרה בגלל שאני מחובר למשחק, הבקעת שער זה רגע שיא, בשביל זה באים לראות משחק כדורגל“.

איינשטיין, היה ידוע באהדתו לקבוצת הכדורגל הפועל הרצליה בישראל ו-QPR באנגליה.

בדצמבר 2016 הודיע איינשטיין במהלך תוכניתו בערוץ הספורט “שבת ביציע” כי הוא מתמודד עם פגיעה רפואית במערכת השרירים ולכן הוא מתנייד על כיסא גלגלים וקצב הדיבור שלו איטי מהרגיל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן