חג פּוּרִים חדשות מסחר | תעשייה צרכנות

לשכות המסחר: תחפושות ואביזרי פורים כ-15% ממכירת הצעצועים

איגוד לשכות המסחר (ענף הצעצועים); נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ- 15% מכלל מכירת הצעצועים בשנה והיקף המכירות עומד על כ- 200 מיליון ₪ ◄ ענף הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם היום את הצפי לקראת פורים השנה ומחירי התחפושות המבוקשות ◄ התחפושות שיככבו השנה - פסטיגל, פוקימון, נועה קירל.
0
0
מאיר קלוגהפט, יושב ראש ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכל שחק-נא ברקע: תחפושת לפורים פוקימון פיקאצ’ו | תחפושת לפורים נועה קירל חליפה מוזהבת | צילום: מאסטר שופ ישראל | צילום: שושי זוהר | צילום: מאסטר שופ ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מאיר קלוגהפט

“כבר עכשיו, מספר שבועות לפני חג פורים 2022, שיחל בערב של יום רביעי, 16 במרץ ויסתיים בערב של יום חמישי, 17 במרץ, הוקצו אזורי מכירה ניכרים בחנויות לטובת תחפושות ואביזרים לפורים. גם השנה, בעידן השפע, מתאפיינים הרגלי הצריכה בכך שקונים יותר מתחפושת אחת לילד. הדבר נועד לאפשר להחליף תחפושות לאירועים שונים, להצטלם וגם לא ”לאכזב” את הילד” – כך אומר מאיר קלוגהפט, יושב ראש ענף הצעצועים ב’איגוד לשכות המסחר’ ומנכל “שחק-נא”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי קלוגהפט, “בעקבות נגיף הקורונה, אנו עדים לשתי תופעות, הראשונה; פיגור גדול באספקת תחפושות ואביזרים מ-סין בייבוא אישי, והשני עלייה מטורפת ב-מחירי ההובלה הימית וב-מחירי חומרי הגלם.

נתח התחפושות ו’אביזרי פורים‘ מוערך בכ-15% מכלל מכירת הצעצועים בשנה והיקף המכירות עומד על כ- 200 מיליון .

מחירי התחפושות הממותגות נעים בין 150 ₪ ל- 300 ₪. אולם, ניתן גם להשיג תחפושות לילדים במחירים זולים משמעותיים”.

סיגל כספי, מנכלית ‘טויס אר אס‘ וחברת נשיאות לשכת המסחר, מוסיפה; “בעוד שחלה התייקרות כללית השנה, דווקא בתחום התחפושות, אין עליית מחיר ובחלק מהתחפושות,

יש אפילו ירידת מחירים. אם פעם היתה נטייה להזמין תחפושות מחוץ לארץ, הרי שאין שום יתרון בזה יותר”.

ילדים מחופשים לרגל חג הפורים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ילדים מחופשים

בטויס אר אס, ניתן לקנות תחפושות מאוד איכותיות של דמויות מבוקשות במחירים, החל מ-39.90 ₪, כמו; נסיכות דיסני, ספיידרמן החדש, כל גיבורי העל, דמויות לגו, ברבי ומגוון ענק של תחפושות לתינוקות.

כמובן גם כל הלהיטים החדשים של השנה, החל מ-99 ₪; סופר מריו, נועה קירל, כוכבי הפסיטיגל, דילן, סוניק קוקומלון ועוד.

בני גרינאפל, מנכל רשתות ‘עידן 200‘ ו’כפר השעשועים‘; “אנחנו כחודש לפני פורים, וכפי שזה נראה, זה יהיה הפורים הטוב ביותר ב-3 השנים האחרונות, יש מגוון אטרקטיבי של תחפושות גנריות; שוטר, חייל וכו’.

טווח מחירי התחפושות זהה לשנה שעברה ונע בין 50 ל-200 ₪“.

מאיר כהן, הבעלים של פיראט אור יהודה – זכיין ברשת הפיראט האדום; “הולך להיות פורים מטורף. מגוון התחפושות; פסטיגל, פוקימון, נועה קירל ועוד. יש מגוון גדול של אביזרים. מחירי התחפושות נעים מ-39 ₪ עד 199 ₪“,

כללי התנהגות לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים;

מדי שנה בחג הפורים נפגעים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, זיקוקים, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים הנרכשים בדרך זו.

שילוב של חומרים נפיצים אלו יחד עם התחפושות המובאות ללא בדיקה או תקינה, והעשויות מבדים וחומרים העלולים להיות דליקים – מצריך משנה זהירות.

זהירות נפצים, זיקוקים וחזיזים, בפורים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
זהירות נפצים בפורים

על כן, ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ריכז כללי התנהגות לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאתרים המקומיים;

  • כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית, ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת, אופן השימוש והגבלות גיל. יש לשים לב במיוחד להופעת אזהרה בעברית להגבלת הגיל של תחפושת.
  • בוחרים ורוכשים תחפושת ואביזרים, כגון; מסכות, פאות או קישוטי ראש, המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי ומסומנים כחוק בתווית הצמודה לתחפושת. על התווית חייבים להופיע פרטי היצרן והיבואן וכן הוראות אזהרה בעברית באופן ברור.
  • לא קונים ולא משחקים בשום חומרי נפץ לסוגיהם, כולל קפצונים, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים. מוצר שנרכש בדוכן ברחוב שאינו מוכר, עלול להיות מסוכן מאוד ואין להשתמש בו.
  • על הילדים להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) בעת משחק במתקני שעשועים.
  • איפור לפורים – ילדים הם בעלי עור עדין ורגיש יותר, ועלינו לשמור עליו ביתר זהירות. לפיכך, כשרוכשים איפור לחג חובה לבדוק שיש עליו אישור של משרד הבריאות, שהוא מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי.
  • תחפושות לפעוטות ולילדים מתחת לגיל 3, חייבות להיות ללא חלקים קטנים וללא גישה לחומרי מילוי, וכן ללא חוטים העלולים ליצור לולאה ולגרום לחנק. בשל כך יש לבדוק, כי אין בתחפושת שרוכים ארוכים או מרכיבים קטנים.
  • ילדים מתחת לגיל 14, אינם רשאים להשתמש ב-תרסיסי אירוסול ואביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.
  • מומלץ לבדוק מול ספקי התחפושות את התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71 שעליו מבוסס התקן הישראלי.

פורים שמח, בריא ובטוח לכולם!

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן