חדשות כאן ישראל כאן חלל | תעופה כאן מדע | טכנולוגיה

לוויין המחקר ונוס, מציג את היופי של ירושלים גם מן החלל

שר המדע והטכנולוגיה חבר כנסת אופיר אקוניס בעקבות פרסום התמונות; ״רואים את היופי של ירושלים גם מן החלל. ההצלחה של שיגור ונוס, באה לידי ביטוי בתמונות הראשונות שהתקבלו ממנו וזו רק ההתחלה. האנושות כולה תיהנה בשנים הקרובות מהצילומים שיסייעו למחקרים פורצי דרך בתחומי הסביבה, מדעי כדור הארץ, מים ומזון״.
0
0
שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס לוויין המחקר ונוס, מציג את היופי של ירושלים גם מן החלל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס | לוויין המחקר ונוס, מציג את היופי של ירושלים גם מן החלל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

המילה ונוס (Venus) מעידה על ‘יופי’ ויותר מכל נגזרת מן המילה הלטינית Venia שפירושה ‘חסד אלוהי’. רגע קטן מאותו חסד אלוהי קיבלנו כשמהמצלמה המשוכללת של ‘ונוס – לוויין המחקר של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע’ שידר תמונות ראשונות של ירושלים מן החלל, בהן תמונה ראשונה של איזור ירושלים איכות חסרת תקדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר המדע והטכנולוגיה חבר כנסת אופיר אקוניס אמר היום (רביעי, א’ באלול תשע”ז) בעקבות פרסום התמונות, כי; ״רואים את היופי של ירושלים גם מן החלל. ההצלחה של שיגור ונוס, באה לידי ביטוי בתמונות הראשונות שהתקבלו ממנו וזו רק ההתחלה. האנושות כולה תיהנה בשנים הקרובות מהצילומים שיסייעו למחקרים פורצי דרך בתחומי הסביבה, מדעי כדור הארץ, מים ומזון״.

כידוע, אזור ירושלים מועד לשריפות משתוללות חוזרות ונישנות בעיקר בתקופות של גלי חום, יובש ובצורת. המידע שיגיע מ‘ונוס – לוויין המחקר של סוכנות החלל הישראלית’ יסייע למדענים לפתח שיטות חדשות לאפיון המערכת האקולוגית באיזור, תוך הבחנה בפרטי קרקע שונים.

ומכאן להבנה ולהפחתה של גורמי הסיכון ובכך גם לחקר ההתחממות הגלובלית.

התמונה מדגימה את סוג המידע שמפיק הלוויין בשנים הקרובות לטובת המחקרים שישליכו על חקלאות, מדיניות וכלכלה.

לוויין המחקר ונוס ששוגר בתחילת החודש לחלל, הוא שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע לבין סוכנות החלל הצרפתית. הלוויין ונוס, נבנה בתעשייה האווירית וכולל מצלמה מולטיספקטרלית המצלמה ב-12 אורכי גל שונים שפותחה באלביט ומנוע חשמלי חדש שפותח ברפאל.

הלוויין ונוס שוגר בהצלחה ב-2 באוגוסט 2017, ומאז עבר סדרת בדיקות ובחינות של המערכות השונות, אשר הסתיימו בהצלחה. התמונה נוצרת על ידי 12 חיישנים שונים, שמצלמים כל אחד באורכי גל שונים, כך שכל כל תמונה שמפיק לוויין ונוס, מורכבת מ-12 שכבות מידע שונות ומכסה כ-740 קילומטר מרובע.

בזכות מספר הצבעים הרחב של המצלמה שחלקם מעבר לתחום הנראה לעין האנושית, ניתן להבחין בפרטים שלא ניתן לזהות על פני כדור הארץ או במצלמה רגילה.

 לוויין המחקר ונוס, העביר גם תמונות של העיר מרסיי בצרפת, שדות ליד פיניקס באריזונה ויערות טרופיים בפרו

כך, יהיה, למשל, ניתן להבחין כשהצמחייה במחסור במים, במזיקים, בדליפה של טפטפות, בזיהום מים במאגרים, בשריפת יער ועוד.

דוברת וממונה על יחסי ציבור | משרד המדע, הטכנולוגיה | הגב’ ליבי עוז, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; בנוסף לתמונה של ירושלים, העביר לוויין המחקר ונוס, גם תמונות של העיר מרסיי בצרפת, שדות ליד פיניקס באריזונה ויערות טרופיים בפרו.

לוויין המחקר ונוס, מצלם פעם ביומיים כ-110 אזורי מחקר שונים וקבועים ברחבי העולם שמייצגים אזורי חקלאות, טבע ואקולוגיה, ברזולוציה של 5 מטרים ובאותה זווית צילום.

כשלוויין המחקר ונוס, חולף מעל ארץ ישראל הוא מצלם שלושה פסי צילום לאורכה; גליל, מישור החוף (כולל רצועת הים הקרובה) והנגב.

אזורים אלו יכללו את מרבית הפארקים הלאומיים ושמורות הטבע, היערות ותחנות אקולוגיות. התמונות יועמדו לטובת אוניברסיטאות, רשויות ממשלתיות ומכוני מחקר.

התמונות של ישראל מגיעות למרכז המחקר בקמפוס שדה בוקר של אוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות פרופ’ ארנון קרניאלי, מרכז המהווה זרוע תפעולית של משרד המדע והטכנולוגיה. בישראל, השקיעה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע כ-5 מיליון שקלים לביצוע מחקרים על תוצרי הלוויין.

אחד הפרויקטים המחקריים הראשונים שישתמשו בהדמיות הלוויין הוא של תלמידי תיכון מהעיר ראשון לציון ומהעיר רחובות בהשקעה של כחצי מיליון שקלים הסוכנות החלל הישראלית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן