בעולם מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ עיתונות | תקשורת המונים רדיו | טלוויזיה

לארי קינג, מגיש הטלוויזיה האמריקני הלך לעולמו בגיל 87

קינג, הגיש את תוכנית הראיונות המרכזית ברשת CNN במשך 25 שנה, כשהתאפיין כמראיין אינטליגנטי בעל סגנון של מראיין בשאלות ישירות ונוקבות ◄ חייו הפרטיים היו של קינג סוערים וגם טרגיים. הוא היה נשוי שמונה פעמים; באוקטובר 2017, לארי קינג, התגרש קינג מרעייתו האחרונה לאחר 22 שנות נישואים ◄רק בשנה האחרונה, איבד קינג, שניים מבין חמשת ילדיו.
0
0
לארי קינג, מגיש הטלוויזיה האמריקני הנודע, הלך לעולמו בגיל 87 | צילום: CNN | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
לארי קינג

לארי קינג (Larry King) שדרן הטלוויזיה היהודי-אמריקני שהנחה את תוכנית האירוח המרכזית ברשת CNN מיוני 1985 עד דצמבר 2010 ,הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 87 בעיר לוס אנג’לס (ארצות הברית). לאחרונה, חלה ב-קורונה | Covid-19. קינג, אושפז בתחילת החודש בבית חולים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

קינג נולד בנובמבר 1933 ברובע העיר ברוקלין של ניו יורק, בשם לורנס (הארווי) זיגר להורים ממוצא ליטאי ואוקראיני. הוא למד בבית הספר על שם המרקיז דה לה פאייט).

בגיל 22, התחיל קינג, לעבוד בתחנת רדיו מקומית קטנה (WAHR), בעיר מיאמי, כעובד כללי. בתוך שנתיים, טיפס במעמדו והחל לעבוד בתחנת רדיו מקומית כשדרן. הוא שינה את שמו ללארי קינג, כדי שיהיה קליט, על פי המלצת מנהל התחנה.

בשנת 1978, החל קינג, להנחות תוכנית אירוח יומית בתחנת הרדיו הארצית MRN. תוכנית זו, זכתה להצלחה ולפופולריות רבה והיא שודרה במשך 16 שנים.

בשנת 1960, החל להנחות תוכנית אירוח בתחנת טלוויזיה מקומית. ביוני 1985, עבר קינג לשדר ב’רשת סי-אן-אן‘ והנחה את תוכנית האירוח המרכזית.

הוא קיים יותר מ-40 אלף ראיונות אישיים, בהם עם הסָלְתָּהּ וְשַׁמְנָהּ; נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השחקן המנוח מרלון ברנדו, נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג’אד, שליט לוב מועמר קדאפי, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. ובין הזמרים; פול מקרטני, מדונה, פרינס, טינה טרנר, ברברה סטרייסנד.

ב-20 בדצמבר 1971, נעצר קינג באשמת גניבה, בעקבות עסקה שעשה עם לואיס וולפסון (איש עסקים שהורשע במכירת ציוד גנוב בשנת 1968 וניסה לבטל את ההרשעה באמצעות שוחד (הצעות כספיות לפקידים בכירים).

הוא עבד כמנהל יחסי ציבור במדינת לואיזיאנה, שבדרום ארצות הברית. לבסוף בוטל אישום הגניבה עקב התיישנות וקינג, הורשע ב-14 מקרים של תשלום בהמחאות ללא כיסוי.

הערצתו לרדיו, לא דעכה. בשנת 1978, החל קינג להנחות תוכנית אירוח בתחנת רדיו ארצית (MRN). התוכנית, שודרה בימים שני עד שישי, מחצות הלילה עד 5:30 בבוקר.

לארי קינג, ראיין בשאלות ישירות ונוקבות, אך הוא עצמו נמנע מעימותים. במהלך השנים, ערך יותר מ-40 אלף ראיונות אישיים.

התוכנית כללה ריאיון במשך שעה וחצי ושאלות מאזינים במשך שעה וחצי. התוכנית, זכתה במפתיע להצלחה רבה, ושודרה עד שנת 1994.

ביוני 1985, החל קינג להנחות את תוכנית האירוח המרכזית ברשת CNN. תכניתו האחרונה של לארי קינג שודרה בדצמבר 2010.

קינג התאפיין כמראיין אינטליגנטי בעל סגנון של מראיין בשאלות ישירות ונוקבות, אך הוא עצמו נמנע מעימותים. במהלך השנים, קינג, ערך יותר מ-40 אלף ראיונות אישיים.

הוא זכה בפרס הפיבודי על תוכנית הרדיו (בשנת 1982) ועל תוכנית הטלוויזיה (בשנת 1992). בתקופת מלחמת המפרץ השנייה, באפריל 2003, ראיין קינג את דימה חטיב – כתבת מטעם רשת אל ג’זירה.

מן הביוגרפיה של לארי קינג בויקיפדיה, עולה, כי קינג, שעבר מספר התקפי לב, הקים קרן תרומות לרפואת לב. קינג, תרם מיליון דולר לקרן המלגות של אוניברסיטת ג’ורג’ וושינגטון. ב-30 ביוני 2010, הודיע קינג, על כוונתו לפרוש משידור תכניתו ב-CNN‏.

תכניתו האחרונה, שוּדרה ביום 16 בדצמבר 2010. לארי, דיבב את דוריס, האחות המכוערת בסרט ‘שרק 2‘ בגרסתו האמריקאית. קינג, גילם גם דבורה בסרט כוורת בסרט ואת גרוויטי פולס כדמות אורח ואירחו אותו בפיניאס ופרב מארחים.

חייו הפרטיים היו של קינג סוערים וגם טרגיים. הוא היה נשוי שמונה פעמים, לשבע נשים. באוקטובר 2017, התגרש קינג מרעייתו האחרונה לאחר 22 שנות נישואים.

באוגוסט האחרון בגיל מת 65 בנו הבכור אנדי, לאחר שלקה בלבו. בחודש שקדם לו נפטרה בתו השנייה של קינגחיה, בגיל 51, בתום מאבק בסרטן ריאות.

לארי קינג, הותיר אחריו שלושה ילדים נוספים – לארי ג’וניור בן 58, צ’אנס בן 21 וקאנון בן 20.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן