חיות בית | חיות מחמד תיירות | נופש

כיצד לטוס לחופשה בחוץ לארץ עם חיית המחמד שלך

דוקטור טלי אלוני, וטרינרית הסדר בקופת החולים "מרפאט" לחיות מחמד, היא בעלת דעה מגובשת, מתי צריך להתחיל בטיפול הביורוקרטי, איך להכין את עצמכם ובעל החיים לטיסה, איזה ארצות הן ידידותיות לבעלי חיים ועוד טיפים מועילים; חיות מחמד היוצאות מתחום מדינת ישראל חייבות להיות מלוות בתשלום אגרה ובתעודת בריאות בינלאומית שהונפקה על ידי הרשות המוסמכת - השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר.
0
0
חיית המחמד בחופשה חוץ לארץ
חיית המחמד בחופשה חוץ לארץ

אז זהו הטרנד כעת הוא שיותר ויותר מצטרפים אנשים שרוצים לבלות גם את החופשות בחוץ לארץ יחד עם כלבם או החתול האהוב עליהם. הסיבה העיקרית היא שהם מוטרדים מהפרידה שעלולה להשפיע לרעה לבעל החיים שנשאר לבד בבית, בפנסיון, או אצל חברים, ואינו זוכה לטיפול ולאהבה שאליה התרגל. מבחינתם של בעלי חיות המחמד, מדובר בבן משפחה של ממש והם מתקשים לעזוב אותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ טלי אלוני רוזן (DVM) בעלת המרפאה ברמת אביב, הוותיקה בוגרת לימודי הווטרינריה באוני’ בוקרשט ברומניה בשנת 1997, בעלת ניסיון ורישיון וטרינרי ישראלי ואירופאי שאף עבדה כרופאה רשותית ובעלת התמחות בבריאות הציבור הוטרינרי, ברישוי עסקים ופיקוח.

היא מעידה על עצמה נשואה, אם ל-3 ילדים ומגדלת את שלג הכלבה בשמחה ובאושר וכמי שנהנית לעבוד עם; חתולים, כלבים ואף חיות אקזוטיות.

לדוקטור טלי אלוני, וטרינרית הסדר בקופת החולים “מרפאט” לחיות מחמד, יש דעה מגובשת, מתי צריך להתחיל בטיפול הביורוקרטי, איך להכין את עצמכם ובעל החיים לטיסה, איזה ארצות הן ידידותיות לבעלי חיים ועוד טיפים מאד מאד מועילים.

מי שרוצה לטוס עם בעל החיים שלו לחוץ לארץ, חייב לדעת, כי יש הליך לא קצר שאמור הימשך בין מספר שבועות ואף יכול להגיע למספר חודשים. כי כל ‘בעל חיים’ שיוצא  או נכנס לארץ, מחויב בטפסי הצהרת רופא – עליו חותם הווטרינר לאחר שביצע לכלב חיסונים ובדיקות כלליות.

█ לכן, פעלו לפי ההנחיות הבאות;

  • הזמינו את הטיסה ואת סידורי הלינה מראש; טיסה עם כלבים מחייבת התארגנות קצת אחרת, ולכן מומלץ לבחור טיסות ישירות על פני טיסות עם קונקשן וכן מומלץ להזמין מראש את מקומות הלינה והשהייה במדינת היעד.
  • לפני הטיסה, מומלץ להרגיל לאמן את בעל החיים לשהייה בכלוב, כי הוא ישהה שם כמה שעות טובות.
  • ביום הטיסה; ערכו עם הכלב טיול רגלי ארוך לפני הכניסה לכלוב. וודאו שהוא אכל ושאינו רעב.
  • יש לוודא מהי המדיניות לגבי כניסת כלבים במדינת היעד וגם במקומות הלינה שבהם אתם עומדים לשהות. לכל מדינה, יש את הנהלים וההנחיות שלה.
  • כל אדם שטס עם בעל החיים שלו לחוץ לארץ, מומלץ שיגיע לשגרירות למדינה אליה הוא טס ולבדוק על ההנחיות לכניסת בעלי חיים לתחומם.
  • הנהלים משתנים בין מדינה למדינה. ישנן מדינות שבכניסה אליהן מחויב בעל החיים בהסגר, חיסון, תוקף של שבב ופרטים עדכניים, בדיקת נוגדני כלבת ועוד.
דר' טלי רוזן אלוני וטרינרית
דר’ טלי רוזן אלוני וטרינרית

למשל, באירופה ובדרום אפריקה, דורשים בדיקת נוגדנים לכלבת. בכניסה לבריטניה, דורשים הסגר של… חצי שנה ולאוסטרליה, לא ניתן כלל להכניס כלבים ישירות מישראל (עליהם לשהות תקופה במדינה אחרת שעברה אישור).

ניתן לברר את הדרישות המיוחדות בכל מדינה באמצעות פנייה ללשכת הווטרינר המחוזי שבאזור מגוריכם. את הברור מומלץ לערוך לפחות חודשיים לפני מועד הטיסה.

חיות מחמד היוצאות מתחום מדינת ישראל חייבות להיות מלוות בתשלום אגרה ובתעודת בריאות בינלאומית שהונפקה על ידי הרשות המוסמכת – השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

בכדי לוודא שכלבך, יקבל קבלת פנים חמה במדינת היעד, מומלץ לוודא מהם כללי ההתנהגות המקובלים ולשמור עליהם.

 נסיעה עם בעל חיים ללא התיעוד הנדרש, עלול לגרום לבעיה במספר מישורים;

  • בעל החיים; החזרה, הסגר, ולעיתים המתה.
  • הבעלים; עוגמת נפש, עלויות, אובדן זמן.
  • מדינות; ערעור על אמינות תיעוד היצוא מישראל.

יש לוודא שלכלב, יש קולר עם דיסקית זיהוי שכוללת פרטי התקשרות עמכם במדינת היעד. הכינו עמכם תמונה צבעונית ועדכנית של הכלב בכדי לאפשר זיהוי במקרה של אובדן.

עם הנחיתה, אספו מיד את כלבכם, והכינו את המסמכים הדרושים לקראת הכניסה לביקורת הדרכונים.

לקבלת הנחה על שירות לקבלת הנחה טרום טיסה בעלי חיים ולהצטרפות ל’מרפאט‘ – לחצו כאן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן