כסף מדבר

ישראל ראשונה בעולם בתחרות לחקירת הלבנת ההון

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר: "המקרה הזוכה ממחיש את תפקידה המשמעותי של הרשות בחקירות הלבנת הון, יכולתה לזהות ולנתח פעילות חריגה ותרומתה להעלאת המודעות לתחומי הלבנת הון בסיכון".
0
0
דוקטור שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור
דוקטור שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ב’משרד המשפטים’ זכתה במקום הראשון בתחרות בין לאומית  ל’חקירת הלבנת ההון הטובה בעולם‘ הבעיה יחידה שלנו אל קוראי ‘אתר כאן נעים’ שלא נוכל למסור את שם החקירה ופרטים נוספים אודותיה. זאת ומאחר והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור הינה רשות מודיעינית וחקירותיה… חסויות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ובכל זאת, עולה, כי במהלך הכנס השנתי של ארגון ה-“אגמונט” (EGMONT) הנחשב ארגון הגג הבינלאומי של רשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בו חברות 152 מדינות. הוכרזה זכייתה של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור של ישראל במקום הראשון בתחרות לחקירת הלבנת ההון הטובה בעולם.

התחרות היוקרתית מתקיימת זו השנה השישית ובמסגרתה הגישו מספר רב של רשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מרחבי העולם דוגמאות לחקירות הלבנת הון מהשנים האחרונות, במטרה לזכות בתואר החקירה הטובה בעולם.

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור של משרד המשפטים, הציגה מקרה של חשיפת רשת בינלאומית של מלביני הון מקצועיים, אשר הלבינה כספי פשיעה בהיקפים של מיליארדי שקלים חדשים.

דוברת מחוז מרכז של משרד המשפטים עורכת הדין רוני ליבנה, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; חקירת הפרשה החלה ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אשר זיהתה אינדיקציות מחשידות לפעילות הלבנת הון בהיקפים של מיליארדי ₪, במתווה של פעילות מורכב ומתוחכם. במסגרת החקירה הכלכלית שביצעה הרשות, אותרו ובוססו חשדות משמעותיים להלבנת הון.

לפיכך, העבירה הרשות מידע רלוונטי אל משטרת ישראל אשר פתחה בחקירה משולבת, בשיתוף פעולה פורה עם מכלול גופי האכיפה, במסגרת פעילותו של כח משימה ייעודי לפעילות מלביני הון מקצועיים אשר כלל את נציגי משטרת ישראל – לה”ב 433, רשות המסים – יחידת יהלום והיחידה לנותני שירותי מטבע, פרקליטות מחוז ת”א (מיסוי וכלכלה) והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

 הרשות הדגישה את הקושי בחשיפת פרשיות מלביני הון מקצועיים

בפרשה זו בוצעו גם שיתופי פעולה בינלאומיים נרחבים עם רשויות לאיסור הלבנת הון מקבילות ברחבי העולם וגם עם גופי אכיפה רבים במדינות שונות. הקריטריונים לזכייה בתחרות הנם הצגת חקירות כלכליות של פרשות הלבנת הון מתוחכמות בהן הרשות לאיסור הלבנת הון המקומית ממלאת תפקיד משמעותי, לצד קיומם של שיתופי פעולה אפקטיביים במישור המקומי והבינלאומי.

כמו כן, נבחנת מורכבות הפרשה, הקושי בגילויה ומידת החשיפה של דפוסי פעולה חדשות ומורכבות של הלבנת הון או מימון טרור. לאחר הצגת המקרים, נבחר התיק הזוכה בהצבעה של כל המדינות החברות בארגון.

במסגרת הצגת המקרה, הדגישה הרשות את הקושי בחשיפת פרשיות מלביני הון מקצועיים, מורכבות החקירה הקונקרטית אשר התפרשה על פני מספר שנים, היתרונות בפעילות משולבת של מכלול גופי האכיפה במתכונת פעילות של כוחות משימה, המומחיות הרבה הנדרשת בביצוע חקירות כלכליות וכן פרו אקטיביות רשויות לאיסור הלבנת הון בחשיפת פרשות.

ההצלחה המיוחדת עשתה לה כנפיים גם במסדרונות משרדי הממשלה. שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד; “אני מברכת את הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור על ההישג. הזכייה בתחרות היוקרתית ממשיכה את מגמת ההכרה הבינלאומית בישראל כמדינה מובילה בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור וכן הכרה במקצועיותה ומומחיותה במישור העולמי של הרשות לאיסור הלבנת הון למאבק זה.”

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 נחשפה רשת בינלאומית של מלביני הון מקצועיים שהלבינה כספי פשיעה בהיקפים של מיליארדי

מנכ”לית משרד המשפטים, עורכת הדין אמי פלמור, בירכה על הזכייה; “ההצלחה הבינלאומית של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור היא תוצר ישיר של תהליכי התמקצעות במשרד המשפטים, ועדות נוספת למומחיותה של הרשות בטיפול בפרשיות כלכליות מורכבות, ולעצמתה כגורם מרכזי במסגרת המאבק העולמי בפשיעה החמורה, בהלבנת ההון ובמימון הטרור“.

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ד”ר שלומית ווגמן-רטנר; “המקרה “הזוכה” ממחיש את תפקידה המשמעותי של הרשות ב-חקירות הלבנת הון, יכולתה לזהות ולנתח פעילות חריגה ותרומתה להעלאת המודעות לתחומי הלבנת הון בסיכון.

חקירות הלבנת הון הינן לרב מורכבות ומסועפות, חוצות גבולות ודורשות מומחיות ייחודית ושיתופי פעולה הדוקים בין גופי האכיפה בארץ ובעולם.

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור תמשיך ותפעל ללא לאות, בשילוב ידיים עם רשויות האכיפה בארץ ובעולם, ובפעילותה יזומה, בכדי להילחם בעבריינות מלביני ההון בישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן