חדשות כאן ישראל מאזני הצדק

ישראל במקום הראשון ב-מאבק בסחר בבני אדם, שנה 8 ברציפות

כך קובע, דוח של מחלקת המדינה של ארצות הברית לשנת 2019; במהלך שנת 2018 זוהו בישראל 59 קרבנות סחר ועבדות, נפתחו 139 חקירות פליליות והוגשו 22 כתבי אישום בעבירות הקשורות לסחר בבני אדם ◄שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה: ״... אנו נמשיך לפעול להגברת האכיפה כנגד העבריינים על מנת למגר את התופעה וכדי לסייע לנפגעי העבירה״.
0
0

מדינת ישראל מדורגת במקום הראשון במאבק בסחר בבני אדם, שנה שמינית ברציפות – כך עולה מדין וחשבון מחלקת המדינה של ארצות הברית לשנת 2019. הדוח, הסוקר את מאמצי מדינות העולם במאבק בסחר בבני אדם, מתפרסם מדי שנה, החל משנת 2001, ומדרג את מדינות העולם לשלוש רמות, בהתאם לפעולותיהן למיגור התופעה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מדינת ישראל דורגה בדירוגים הנמוכים, בעבר ולמשך יותר מעשור, מה שהיה עלול להוביל להפעלת ‘סנקציות כלכליות’ מצד ארצות הברית נגד המדינות שבדירוג השלישי, שנמצא, כי לא פעלו מספיק בנושא זה.

סחר בבני אדם, הדמייה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סחר בבני אדם, הדמייה

בשנת 2012, דורגה ישראל, לראשונה בדירוג הראשון, בו כלולות מדינות העומדות בסטנדרטים המינימליים לגבי ‘המאבק בסחר בבני האדם‘ ועושות מאמצים כדי להיאבק בתופעה קשה זו.

מאז, מדינת ישראל שומרת על הישג זה – אף שהשנה, ירדו מהדירוג הראשון, כמה מדינות מערביות, ובהן; גרמניה, איטליה, ו-דנמרק, כך שהשנה 33 מדינות בלבד, דורגו בדירוג זה.

מדינת ישראל פועלת בצורה נמרצת ונחושה בשלושה מישורים עיקריים, עולה על פי ממצאי הדוח שפורסם בשבוע שעבר;

  • מניעת התופעה,
  • אכיפה כלפי העבריינים
  • הגנה על נפגעי העבירה.

להלן נתונים מרכזיים מהדוח על פעילות מדינת ישראל בתחום ‘המאבק בסחר בבני אדם’ בשנת 2018;

  • זוהו 59 קרבנות סחר ועבדות חדשים על ידי המדינה: 41 נשים ו-18 גברים, בכלל זה חמישה קרבנות עבדות גברים.
  • נפתחו 139 חקירות פליליות בישראל, והוגשו 22 כתבי אישום בעבירות הקשורות לסחר בבני אדם13 בגין בעבירות הקשורות לסחר לזנות, 2 בעבדות ועבודת כפייה, ו-7 בזנות קטינים.
  • המדינה הגישה שלושה כתבי אישום נגד מעסיקים בעבירות של הפרת זכויות ילדים, וחקרה שני מקרים של מעורבות עובדי ציבור בעבירות הקשורות לסחר ולניצול.
  • הוענק סיוע משפטי אזרחי בחינם מטעם המדינה ל-109 קורבנות, באמצעות הסיוע משפטי במשרד המשפטים.
  • ניתנו שירותי בריאות ל-94 קרבנות סחר ועבדות, נשים וגברים.
  • המדינה המשיכה להעניק שיקום והגנה לקורבנות הסחר והעבדות במסגרות השונות הממונות ומפוקחות על ידי המדינה; במקלט לנשים קבלו 52 נשים סיוע וכן 6 ילדים, במקלט הגברים ניתן סיוע ל-45 קרבנות ובדירות המעבר שהו 35 נשים וגברים, ו-17 ילדים. ב-מרכז היום הארצי לקרבנות סחר ועבדות שאינם ברי הרחקה טופלו 236 קרבנות גברים ונשים.
  • במהלך השנה התקבלו 2332 פניות מעובדים זרים, דרך קו חם שמדינת ישראל מפעילה ב-9 שפות. רוב הפניות התקבלו מעובדים זרים אזרחי תאילנד בענף החקלאות, ועובדים זרים אזרחי סין בענף הבניין.
  • המדינה קיימה שישה הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות להבאה של עובדים בתחום החקלאות והבניין באופן שימנע גביית דמי תיווך, וחתמה ב-2018 על שני הסכמים נוספים עם הפיליפינים להבאת עובדים בענפי המלונאות והסיעוד.
  • התקיימו הכשרות מקיפות למניעת סחר בבני אדם, ללמעלה מ-925 גורמי מקצוע, וכן התקיימו הכשרות בנושא עבירות מין וסחר בבני אדם לכל השופטים השומעים תיקים פליליים.

 █ שר המשפטים מר אוחנה; “נמשיך לפעול להגברת האכיפה כנגד העבריינים על מנת למגר את התופעה וכדי לסייע לנפגעי העבירה״. 

דובר היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים מר יובל גורן, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי שר המשפטים, חבר כנסת אמיר אוחנה; ״זו השנה השמינית ברציפות שמאמציה של מדינת ישראל במיגור תופעת הסחר בבני-אדם זוכים להכרה בינלאומית.

אני משבח את המחויבות המתמשכת ושיתוף הפעולה של כל משרדי הממשלה ואת היחידה לתיאום המאבק ב-משרד המשפטים שמובילה את הטיפול בנושא.

אנו נמשיך לפעול להגברת האכיפה כנגד העבריינים על מנת למגר את התופעה וכדי לסייע לנפגעי העבירה״. סיכם שר המשפטים מר אוחנה.

עורכת דין דינה דומיניץ מנהלת היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בסחר בבני אדם ברקע: קורבן הסחר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורכת דין דינה דומיניץ

מנכלית משרד המשפטים, עורכת דין אמי פלמור, העומדת בראש ‘ועדת המנכלים למאבק בסחר בבני אדם’; “יחידת תיאום המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים, ממשיכה גם השנה להוביל את הפעלת הכלים המשולבים וסמכויות המדינה במישורים השונים במאבק כנגד ‘תופעת הסחר בבני אדם’.

הן בזיהוי דפוסים חדשים של סחר ובניית מענים מתאימים ובקידום תיאום בין כל הרשויות הממשלתיות, האזרחיות והבין לאומיות, כך שיכוונו למיגור התופעה.

לא בכדי, זו השנה השמינית שישראל נמצאת בדירוג הגבוה של דוח מחלקת המדינה האמריקאית.

יחידת התאום, תמשיך לקדם את מאמצי מדינת ישראל בתחום זה ולשמר את הישגיה הניכרים, תוך התמודדות עם הדפוסים החדשים של הסחר בבני אדם בישראל על כל צורותיו – יחד עם שותפינו בממשלה, בחברה האזרחית והגופים הבין-לאומיים”. סיכמה מנכלית משרד המשפטים, עורכת דין פלמור.

מנהלת היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בסחר בבני אדם, ממרץ 2016, עורכת דין דינה דומיניץ; “ישראל משמרת את מעמדה הגבוה בדירוג העליון בדוח מחלקת המדינה האמריקאית זו השנה השמינית, יחד עם קבוצת מדינות מועטות ונבחרות בדירוג זה, בזכות מאמצים רבים ורב מערכתיים ושיתוף פעולה יזום ופורה בין כל השותפים, בממשלה ומחוצה לה.

הדוח, מכיר בהישגים הניכרים של המדינה בזכות שילוב ידיים זה בין כל משרדי הממשלה, ארגוני החברה האזרחית והגופים הבין לאומיים.

הדוח לשנת 2018, מציין לחיוב את העלייה המשמעותית במאמצי האכיפה כנגד מחוללי תופעה חמורה זו וכן את אישור הממשלה ל’תכנית החומש הלאומית החדשה למאבק בכל צורות הסחר בבני אדם והעבדות המודרנית’“.

◄ אל הדוח המלא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן