חדשות כאן ישראל סביבה | אקולוגיה צרכנות ירוקה קהילה

ירידה כ-50% ברכישת כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק

השרה להגנת הסביבה, זנדברג; "מהלך הגמילה מפלסטיק חד-פעמי שהמשרד מוביל בשנה האחרונה מתחיל להראות תוצאות. נתוני הצריכה ברשתות השיווק בחודשים האחרונים מעודדים, ומצביעים על שינוי כיוון. גם בליל הסדר, גם כשמארחים הרבה אנשים, אפשר להשתמש בכלים רב-פעמיים. אני קוראת לכולן ולכולם להצטרף למגמה ולהימנע משימוש בחד פעמי בחג הפסח ובכלל, לטובת בריאות הציבור ושמירה על הסביבה".
0
0
השחקנית ניב סולטן בקמפיין הסברה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים | צילום: שי ארבל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניב סולטן, שחקנית

ירידה כ-50% ברכישת כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק בפברואר האחרון, מי חשב על מתנה נאה מאד לרגל חג הפסח תשפ”ב, שהתקבלה היום (שלישי, י”א ניסן תשפ”ב) ב’משרד להגנת הסביבה’; הציבור בישראל, בוחר ב-כלים הרב-פעמיים! 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לקראת ליל הסדר וחג הפסח החל מסוף השבוע הזה, פרסם ‘המשרד להגנת הסביבה‘ את נתוני חברת סטורנקסט, ממנה עולה, כי ישנה ירידה של כ-50% ברכישת כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק בפברואר האחרון 2022, בהשוואה ליולי 2021, טרם הכרזת הממשלה על ‘הטלת המס על מוצרי פלסטיק חד פעמי‘.

אנשי המשרד להגנת הסביבה, ובראשם תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה, אינם מסתירים את סיפוקם לנוכח העובדה שהציבור בוחר ב-כלים הרב-פעמיים!

לדברי השרה להגנת הסביבה, זנדברג; “מהלך הגמילה מפלסטיק חד-פעמי שהמשרד מוביל בשנה האחרונה מתחיל להראות תוצאות.

נתוני הצריכה ברשתות השיווק בחודשים האחרונים מעודדים, ומצביעים על שינוי כיוון. גם בליל הסדר, גם כשמארחים הרבה אנשים, אפשר להשתמש בכלים רב-פעמיים“. ציינה השרה זנדברג.

תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה ברקע: כלים חד-פעמיים מפלסטיק | Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
תמר זנדברג

“אני קוראת לכולן ולכולם להצטרף למגמה, ולהימנע משימוש בחד פעמי בחג הפסח ובכלל, לטובת בריאות הציבור ושמירה על הסביבה” – אמרה השרה להגנת הסביבה.

לקראת ליל הסדר וימי חול המועד פסח, קורא המשרד להגנת הסביבה לציבור להימנע משימוש בכלים חד פעמיים במהלך ארוחות החג ובעת היציאה לטיולים ולבילויים בטבע.

כלים חד פעמיים, כידוע, הופכים לרוב, כעבור שימוש אחד, לפסולת הגורמת לנזק של ממש לסביבה בה אנו חיים.

הפסולת תופסת מקום הולך וגדל במטמנות האשפה, מביאה להגדלת עלויות הניקוי ופינוי הפסולת וגורמת לזיהום הים, השטחים הפתוחים והמרחב הציבורי.

המשרד להגנת הסביבה, מוביל צעדים משמעותיים להפחתת צריכה של כלים חד פעמיים.

מטעם דוברות המשרד להגנת הסביבה, נמסר אתרכאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; החל מ-1 בנובמבר 2021, חל מס קנייה על יבוא וייצור של כלים חד-פעמיים המכילים פלסטיק, מהלך שביצע המשרד בשיתוף משרד האוצר ורשות המסים.

נתוני החודשים האחרונים, מאז החלת המס, כפי שנאספו על ידי חברת סטורנקסט ((StoreNext מפתחת זירות אלקטרוניות המקשרות אלפי ספקים ולקוחות באופן שוטף, תוך יצירת שקיפות, אמת אחת ושפה אחת לכל הצדדים. מצביעים על ירידה של כ-50% ברכישות כלים חד-פעמיים ברשתות השיווק, מינימרקטים, מכולות וחנויות נוחות (השוק המבורקד).

כל זאת בהשוואה להיקף הצריכה בתקופה שקדמה לפרסום כוונת הממשלה להטיל את מס קנייה על יבוא וייצור של כלים חד-פעמיים המכילים פלסטיק.

מעניקים תמיכה תקציבית לרשויות המקומיות בסכום של כ-45 מיליון ₪ לרכישת מדיחי כלים לגני ילדים והוצאת הכלים החד פעמיים מהגנים.

בחודש יולי 2021, טרם הכרזת הממשלה על הטלת המס, היקף המכר הכמותי באלפי יחידות באריזה עמד על כ-486 אלף, אל מול 232 אלף בחודש פברואר 2022 – כלומר; ירידה של כ-50%.

נתוני נתוני סטורנקסט - מכר חד פעמי בשוק המבורקדבחודשים האחרונים, לפי נתוני סטורנקסט, המגמה נשמרת. המשרד להגנת הסביבה, סבור, כי נדרש עוד זמן, כדי לאפיין את המגמה ארוכת הטווח ולבחון את כלל השוק, נוסף על השוק המבורקד

לצד המיסוי, המשרד, מעניק תמיכה תקציבית לרשויות המקומיות בסכום של כ-45 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים לגני ילדים והוצאת הכלים החד פעמיים מן הגנים, ואלפי גני ילדים ברחבי הארץ, נכללים בתוכנית זו.

המשרד להגנת הסביבה, מסייע לרשויות המקומיות בכל הנוגע לתחום פסולת הפלסטיק, וכבר ניכרת עלייה במספר הרשויות והערים האוסרות או הנמצאות בשלבי אישור איסור של שימוש בכלים חד פעמיים בשטחים ציבוריים ובחופים שבשטחן.

על פי סקר ניקיון המרחב הציבורי שערך המשרד להגנת הסביבה ב-80 רשויות, עולה, כי 56% מהפריטים המלכלכים את המרחב הציבורי הם מוצרי פלסטיק חד פעמיים, כך שלמניעה במקור, תהיה השפעה מהותית (למדד המלא; https://did.li/jHQw5).

מדיח כלים בגן ילדים | צילום: שלומי אמסלם, ל.ע.מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מדיח כלים בגן ילדים

על רקע פעילות ממוקדת של המשרד בשנה האחרונה לטובת הפחתת נזקי פסולת הפלסטיק החד-פעמי, יצא המשרד, באחרונה בקמפיין הסברה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ) בכיכובה של השחקנית ניב סולטן.

הקמפיין עלה בטלוויזיה, ברדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, וכן באמצעות תוכן ייחודי לחברה הערבית ולחברה החרדית, גם בשילוט חוצות.

מטרת הקמפיין היא לעודד שימוש בכלים רב פעמיים במקום צריכה של כלים חד פעמיים לנוכח הנזקים לסביבה הנגרמים משימוש בהם.

פסח בפתח, הצטרפו למגמה ההולכת וגוברת, ולהימנע משימוש במוצרי פלסטיק חד פעמי. כי; “הסביבה ואני – זה קשר רב פעמי”!

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן