חקלאות ישראל צער בעלי חיים

יקוצרו זמני שהיית החובה של הכלבים והחתולים בכלביות

משרד החקלאות ממשיך בפעולותיו לרווחת בעלי החיים ומקצר משמעותית במחצית את זמני שהיית החובה של הכלבים והחתולים בכלביות ◄ המטרה: לתת הזדמנות ליותר כלבים וחתולים לאימוץ, ולפנות מקום בכלביות לבעלי חיים נוספים ◄ ד"ר דגנית בן-דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "עושים כמיטב יכולתנו, כדי לדאוג לרווחת בעלי החיים, תוך שמירה על בריאותם ובריאות הציבור כולו. בתוך כך, המשרד עושה צעד משמעותי נוסף שיסייע ליותר בעלי חיים למצוא בית".
0
0
דר' דגנית בן-דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות | ברקע: כלבייה | עיבוד צילום: שולי סונגו
דר’ דגנית בן-דב

משרד החקלאות מעדכן את הנוהל שמטרתו להסדיר את מסירת הכלבים והחתולים לאימוץ מכלביות רשות ומעמותות למען בעלי חיים, כחלק מפעולות משרד החקלאות למען רווחת בעלי החיים, במטרה לעודד אימוץ ולתת הזדמנות לכל בעל חיים לזכות בבית חדש, כאשר עיקר העדכון בא לידי ביטוי בקיצור במחצית של זמני שהיית החובה של כלבים וחתולים בכלביות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המטרה: לתת הזדמנות ליותר כלבים וחתולים לאימוץ, ולפנות מקום בכלביות לבעלי חיים נוספים.

ההתרבות המהירה של בעלי החיים בישראל, פוגעת ביכולת של הרשויות והארגונים למען בעלי חיים לתת מענה לכל הכלבים חסרי הבית הקיימים כיום בישראל.

כתוצאה מכך ובמטרה לתת מענה זמני, חלק מבעלי החיים הללו מועברים למתקנים זמניים אשר אינם מתאימים לשהות ארוכת טווח. אולם, קצב ההתרבות המהיר מקשה על נתינת מענה הולם לכלבים חסרי הבית בישראל.

על כן, במטרה לדאוג לבית עבור כל בעל חיים ולעודד אימוץ תוך צמצום החשש להפצת מחלות ובראשן מחלת הכלבת ובהתחשב ביכולת המעקב המשופרת בזכות סימון בשבבים ורישום, משרד החקלאות מעדכן את הנוהל המסדיר זאת.

מאגף דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בראשותה של הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה הגב’ יעל פרידנרייך באמצעות מנהלת רשתות חברתיות לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; במסגרת הנוהל המעודכן, הפחית משרד החקלאות במחצית את משך הזמן שכלבים וחתולים, המיועדים לאימוץ יוחזקו בכלביות.

התקופה הופחתה מ- 30 ימים ל- 15 ימים בלבד, לפני מסירתם לאימוץ.

מטרת השבועיים, היא להבטיח, כי בעל החיים בריא, הוא “בר-אימוץ” ואין בעלים שמחפשים אותו.

עם זאת, כלבים וחתולים שהגיעו מ”אזור סיכון” לכלבת, יוחזקו בכלביות, הנמצאות בפיקוח יומי של רופא וטרינר, לתקופה של לא לפחות מ- 45 ימים לפני מסירתם לאימוץ, כדי להבטיח שמחלת הכלבת לא נמצאת בגופם בתקופת דגירה.

דר’ דגנית בן-דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות; משרד החקלאות עושה כמיטב יכולתו, כדי לדאוג לרווחת בעלי החיים, תוך שמירה על בריאותם ובריאות הציבור כולו.

בתוך כך, המשרד, עושה צעד משמעותי נוסף שיסייע ליותר בעלי חיים למצוא בית“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן