חדשות כאן ישראל

יציאת צהל מרצועת עזה (2005) סבורים 54.4% הרעה הביטחון

המצב בדרום הארץ מאז 'ההתנתקות' מרצועת עזה בשנת 2005, מטריד בלשון המעטה של תושבי הדרום; על פי הסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת 'כנס בשבע ירושלים ה-16' של קבוצת 'בשבע' עולה, כי מאז 'ההתנתקות' רק 11.7% (אחוז) סבורים, כי המצב השתפר בעקבות יציאת צהל מרצועת עזה בשנת 2005, בעוד כחודשיים, יערכו הבחירות לכנסת וב'כנס בשבע ירושלים ה-16' יוכלו אלה שיגיעו לשמוע את המועמדים בראיונות אישיים ובפאנלים השונים. אחד הפאנלים הבולטים, הוא; מה עושים עם עזה?
0
0
חבר הכנסת אבי דיכטר, ברקע כרזת 'כנס בשבע-ירושלים ה-16' של קבוצת 'בשבע' שיתקיים במלון קראון פלזה, ירושלים | עיבוד: שולי סונגו
חבר הכנסת אבי דיכטר

רוב הציבור 54.4% במדינת ישראל, חושב, כי המצב בדרום, נעשה רע יותר ורק רק 11.7% (אחוז) סבורים, כי המצב השתפר, מאז ‘ההתנתקות’ בשנת 2005 – כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, לקראת ‘כנס בשבע-ירושלים ה-16’ של קבוצת ‘בשבע’ שיתקיים במלון קראון פלזה, ירושלים, מהיום; שני ושלישי (ו’ אדר א’ – ז’ אדר א’ התשע”ט, 11-12.02.2019).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המצב בדרום הארץ, אינו  יורד מסדר היום הציבורי, ולאחר שהממשלה, החליטה על התשלום לארגון חמאס, אזרחי הדרום, הרגישו, לטענת חלקם, כי הם אזרחים סוג ב’ בישראל ויצאו להפגנות.

בעוד כחודשיים, יערכו הבחירות לכנסת וב‘כנס בשבע ירושלים ה-16’ יוכלו אלה שיגיעו לשמוע את המועמדים בראיונות אישיים ובפאנלים השונים. אחד הפאנלים הבולטים, הוא; מה עושים עם עזה?

חבר הכנסת אבי דיכטר, יושב ראש ועדת חוץ וביטחון והרואה עצמו כמועמד מתאים לכהן בממשלה הבאה כשר הביטחון, ינאם בפתיחת המושב.

אחר-כך ידונו בנושא הביטחוני מר אלון דוידי ראש עיריית שדרות, חבר כנסת יואב קיש, הכתב והפרשן הצבאי רוני דניאל, דר’ מרדכי קידר, מר גאל גרינוולד ראש החטיבה להתיישבות והגב’ רננה גומא יעקב תושבת ניר עוז ומנהלת האגף האסטרטגי במועצה אזורית אשכול.

אין ספק, כי המצב בדרום הארץ הוא בגדר קונצנזוס בקרב רוב הציבור. על פי מכון גיאוקרטוגרפיה, רוב הגברים, הנשים, חילונים, דתיים, תושבי האזורים השונים במדינה, ורוב הקבוצות השונות במדינה חושבים שהמצב ב‘דרום הארץ’ רע ואף החריף מבחינה ביטחונית.

המחקר עבור קבוצת ‘בשבע’ נערך במסגרת סקר אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 506 משיבים בגילאי 18 ומעלה, מהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל (מגזר יהודי ומגזר ערבי, נדגמו כחלקם באוכלוסייה).

הסקר בוצע במהלך השבוע האחרון של חודש ינואר 2019, כאשר טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית במדגם המייצג הוא 4.4% + ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.

█ השאלות והתשובות המלאות;

האם לדעתך, מצב הביטחון בדרום הארץ הורע או השתפר, בעקבות יציאת צהל מרצועת עזה בשנת 2005?

התשובות אחוזים
1. המצב נעשה הרבה יותר רע 26.9%
2. המצב נעשה יותר רע 27.5%
3. המצב נותר כפי שהיה 20.6%
4. המצב נהיה יותר טוב 9.3%
5. המצב נהיה הרבה יותר טוב 2.4%
6. לא יודע 13.4%
סך הכל 100%

כנס ירושלים של ‘קבוצת בשבע’ עוסק במגוון נושאים העומדים על סדר היום הציבורי, בין הנושאים הבולטים אשר ידונו השנה בכנס;

  • יש לנו מדינה לנהל– מנכלי משרדי ממשלה מרכזיים בשיח על אתגרי הייבוש והמימוש של מדיניות משרדיהם.
  • מחרד”ל עד ליברל – המשותף והמפריד בין גוונה השונים של הציונות הדתית, האם למרות מגוון תת הזרמים בציבור הדתי-לאומי עדיין ניתן לראות בו ציבור אחד?
  • מי שלח את הזקנה למסדרון? – המשבר בבתי החולים הציבוריים.
  • מה עושים עם עזה? – מה האלטרנטיבות לשלטון החמאס? האם לגיטימי לצפות מתושבי יישוב הדרום להתרגל לחיים תחת אש? ההתנתקות, טובה או לא?.
  • פולמוס ההדתה – האם יש חשיפה מוגזמת של חילונים לתכני יהדות במערכת החינוך ובצה”ל? מה גרם להתנגדות להדתה שקמה בשנים האחרונות?.
  • קמפיין METOO  – והשיימינג ברשתות החברתיות – יתרונות וחסרונות של “השיימינג” בתקשורת וברשתות החברתיות, עד כמה הפרסום הוא כלי יעיל להרתעת עבריינים ולשיקום הנפגעות?
  • האם לגיטימי להאשים בלי להיחשף? והאם ראוי לפרסם סיפורים מלפני עשרות שנים.

כנס ירושלים ה-16, יתקיים במלון קראון פלזה, ירושלים בימים שני ושלישי, 11-12.02.2019 בין השעות; 08:30 – 18:30. להרשמה; kenes@besheva.co.il ? 03-9185588.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן