חדשות כאן ישראל קהילה

יחדדו נהלים בנוגע להליכי משמורת והרחקה של ילדי שוהים שלא כדין

משרד המשפטים ורשות האוכלוסין וההגירה מבהירים וקבעו לחדד את נהלי הרשות ב; החזקה במשמורת, טובת הילד בהליכי הרחקה, טובת הילד איננה שיקול בלעדי. בהתאם לכך, המבחן באיזון בין השיקולים הוא האם שיקולי טובת הילד במקרה הפרטני' מחייבים חריגה מהכלל שקובע החוק ולא באיזו מדינה יש תנאים טובים יותר עבור הילד.
0
0
ילדים מכל בני העמים קוראים ספרים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ילדים קוראים ספרים 

משרד המשפטים ורשות האוכלוסין וההגירה הודיעו היום רביעי, ו’ בכסלו ה’תש”פ) כי הם מחדדים נהלים בנוגע ל’הליכי משמורת והרחקה של ילדי שוהים שלא כדין’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בישיבה שהתקיימה במשרד המשפטים בתאריך 13.11.2019, בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי), גב’ דינה זילבר והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בין-לאומי), דר’ רועי שיינדורף, ובהשתתפות נציגי רשות האוכלוסין וההגירה וגורמים ממשלתיים נוספים, הוחלט, בהסכמת כלל הגורמים הרלוונטיים, כי יש לחדד את נהלי הרשות באופן הבא והנהלים, יעודכנו בהתאם;

  1. החזקה במשמורת; ככלל, החזקה במשמורת של קטינים היא האמצעי האחרון שניתן לנקוט לצורך הבטחת יציאתם מישראל, ויש לנקוט בו רק כאשר עולה, בסבירות גבוהה, שאמצעים אחרים להבטחת היציאה (כגון; שחרור בערובה ו/או בתנאים, סיוע כספי וכיוצא באלה) לא יהיו אפקטיביים.
  2. טובת הילד בהליכי הרחקה: א. טובתו של הילד תהווה שיקול מרכזי בהחלטות על הרחקה מישראל או משמורת; לשם כך, לפני קבלת החלטה בדבר הרחקה של משפחה הכוללת ילדים, ילדים מגיל 12 ומעלה יעברו שימוע בפני ממונה ביקורת הגבולות.
דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי) | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דינה זילבר

יש לבחון את טובת הילד ולשקול אותה גם כאשר מדובר בילדים שטרם מלאו להם 12 שנים (שבעניינם לא ייערך שימוע).

במסגרת השימוע, תינתן לילד הזכות להביע בחופשיות דעה משלו בעניינו, תוך מתן משקל ראוי לדבריו.

ב. עם זאת, טובת הילד איננה שיקול בלעדי; הכלל בדיני ההגירה, שקבוע בסעיף 13(א) לחוק הכניסה לישראל, הוא’ כי; “מי שאינו אזרח ישראלי או עולה לפי חוק השבות, תש”י-1950 ונמצא בישראל בלי רישיון ישיבה (בחוק זה – שוהה שלא כדין), יורחק מישראל בהקדם האפשרי, אלא אם כן, יצא מרצונו, קודם לכן”.

דוברת היחידות המשפטיות במשרד המשפטים, עורכת דין שיר נוי פיינר, מוסיפה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; שיקול רלוונטי נוסף לאמור בחוק הוא התמריץ ההגירתי שנוצר על ידי מתן מעמד בישראל.

בהתאם לכך, המבחן באיזון בין השיקולים הוא האם שיקולי טובת הילד במקרה הפרטני’ מחייבים חריגה מהכלל שקובע החוק ולא באיזו מדינה יש תנאים טובים יותר עבור הילד.

יישומו של המבחן הנזכר לעיל הוא בבירור השאלה, האם מעבר לקושי המובנה, שיש לכל ילד הנעקר מהמקום שאליו הורגל למקום אחר, כרוכה העקירה במקרה פרטני בפגיעה עודפת, שהיא קשה לאותו הילד ומשום כך, מצדיקה את השארתו בישראל.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן