חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה

יותר מעמית, מקצוען: מנכל משרד הכלכלה עמית לנג, פורש

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה ב-4 השנים האחרונות, ביקש משר הכלכלה, אלי כהן, לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים ◄ שר הכלכלה, כהן, הודה ללנג, שכיהן כמנכ"ל המשרד תחת 5 שרים, על שירותו ותרומתו המשמעותית בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה לקידום התחרות, הפחתת יוקר המחיה, קידום תעסוקה איכותית ושילובן של מגוון אוכלוסיות בה ולחיזוק התעשייה הישראלית והצעדתה קדימה - ובכלל זה הובלת ההחלטה האסטרטגית של חברת אינטל לשוב ולהשקיע בישראל.
0
0
יותר מעמית יקר, מקצוען: מנכל משרד הכלכלה עמית לנג, פורש | עיבוד צילום: שולי סונגו©
יותר מעמית יקר, מקצוען: מנכל משרד הכלכלה עמית לנג, פורש | עיבוד צילום: שולי סונגו©

לא בכל יום ניתן להחמיא על העשייה והתפקוד היוצא מן הכלל של מנהל כללי של משרד כלכלי. אולי אפילו להיפך. אבל הינה איש שראוי לכל התשבחות, שאין אלא להצר על החלטתו בהודעה הרשמית, כי מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה, מר עמית לנג, מזה 4 שנים, ביקש היום (שלישי, י”ג אייר תשע”ז) משר הכלכלה, חבר הכנסת מר אלי כהן, לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כזכור מונה לנג, לתפקיד מנכ”ל משרד הכלכלה על ידי השר נפתלי בנט בכנסת ה-19 ומאז כיהן תחת השרים; אריה דרעי, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, השר מר משה כחלון והשר הנוכחי מר אלי כהן.

על מקצועיותו אין חולקין. אם לא שמעתם עליו רבות במדורי הרכילות של העיתונים ואתרי האינטרנט הכלכליים, נבע הדבר מהיסודיות, רצינות וצניעות האופיינית לו כל כך, זאת מבלי להתעלם מהצלחתו הרבה ומסירותו בכל דבר בו עסק כמנהל הכללי של משרד הכלכלה.

הוא נחשב כלכלן מבריק בהווה וספורטאי מרשים בעבר כאיש ג’ודו היה אלוף ישראל במשקל עד 60 ק”ג. עם סיום לימודיו, ב-1999, החל לעבוד באגף התקציבים של משרד האוצר. אחר כך, השלים לנג, לימודי תואר שני במינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל וכן תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.

ב-2007 מונה לסגן הממונה על התקציבים. במסגרת תפקידיו במשרד האוצר עסק, בין היתר, ב-תחומי; פנים, הגנת הסביבה, תיירות, חקלאות, אנרגיה ותחבורה. עולה, כי במסגרת תפקידיו במשרד האוצר היה שותף בהובלת רפורמות כלכליות, בהן הרפורמה בנמלים ובתעריפיהם, הפיכת מע”צ מיחידת סמך לחברה ממשלתית, ייצוב חברת רכבת ישראל ועדכון תוכנית החומש שלה, רפורמה בתעריפי המים, מדיניות “שמיים פתוחים” בתעופה וקידום יצרני חשמל פרטיים.

בשנת 2010, התפטר מתפקידו במשרד האוצר, ומונה למנהל חטיבת הכלכלה, פיתוח עסקי, רגולציה וקשרי מפעילים בחברת ‘פרטנר תקשורת’. בתוך שלוש שנים (2013) וניסיון מרשים ומוכח לא התקשה להתמנות לתפקיד הנחשק של מנכ”ל משרד הכלכלה, תחת השר נפתלי בנט.

עם כניסתו לתפקיד, מונה מר לנג על ידי השרים; מר נפתלי בנט ומר יאיר לפיד, לעמוד בראש ‘הוועדה להגברת התחרות והסרת חסמים בתחום היבוא’ שהמלצותיה, בראשן ‘הקלות ביבוא’ אפשרו מגוון מוצרים ומחירים לצד אילוץ היבואנים והיצרנים להיות תחרותיים יותר – אושרו על ידי הממשלה.

█ עמית לנג הוביל מגוון רפורמות בתחום התקינה

עוד קבלות; מר לנג, הוביל במשותף עם המדען הראשי והשרים בנט ודרעי את הקמתה של ‘רשות החדשנות’ שהחלה לפעול בינואר 2016 ומהווה, כיום את הגוף המרכזי לניהול התמיכה הממשלתית בחדשנות של התעשייה הישראלית.

כן, הוביל עמית לנג, מגוון רפורמות בתחום ‘התקינה’ את;

  • קידום התחרות בשווקי הגבינות והבשר הריכוזיים;
  • קידומה של התעשייה הישראלית לחדשנות ולתחרותיות;
  • הרחבת פעילות סחר החוץ של ישראל בשווקים חדשים לצד קידום השקעות זרות בישראל – בראשן הרחבת פעילות חברת אינטל בישראל;
  • קידום פתרונות חדשניים בתחום המימון והאשראי לחיזוקם של העסקים הקטנים והבינוניים;
  • קידום שינויים משמעותיים בחוק עידוד השקעות הון ויצירת כלי סיוע חדשים לקידום התעשייה;
  • פעילות נרחבת בתחום התעסוקה לשם שילוב עובדות ועובדים עם שיעור השתתפות נמוך ב’שוק העבודה‘.

שר הכלכלה מר אלי כהן, הודה למר עמית לנג על שירותו במשרד הכלכלה במשך 4 השנים האחרונות בתקופה שהייתה עם אתגרים משמעותיים גם בתחום; ניהול, רגולציה וה-ממשל.

משרד הכלכלה, מהווה אתגר לכל מנכ”ל החפץ לתרום לצמיחתה ולפריחתה של התעשייה, התעסוקה והכלכלה הישראלית ולהכין אותה לאתגרים משמעותיים הצפויים לנו בארץ ובעולם בשנים הבאות.

התקופה הממושכת בה כיהן מר לנג כמנכ”ל המשרד, התחומים הרבים בהם עסק וקידם, ביסודיות, רצינות וצניעות, לצד הצלחה רבה, מעידים על מסירותו לתפקיד והאחריות שגילה כלפי כל מרכיבי המשק הישראלי, תעשיינים, צרכנים, חברות ועסקים, יצרני ויצואנים, עובדות ועובדים. אני מאחל לעמית לנג הצלחה ובטוח שימשיך לתרום גם בעתיד לכלכלת ישראל“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן