חדשות חינוך יום העברית לשון עברית מופעים

יום העברית – האקדמיה ללשון העברית, יום פתוח ורבי־שיח

האקדמיה ללשון העברית תקיים ב-יום העברית תשע"ט - יום פתוח ורבי־שיח  הרצאות, סדנאות, סיורים, חידון העברית הגדול ועוד במשתתפים; אפרים סידון, דני קרמן, רומי נוימרק, עידו קינן, לבנת בן־חמו, פרופ' אורנה קופרמן, רונית גדיש, תמיר אשמן, קובי ברקאי, רות אלמגור־רמון ועוד ◄ יום חמישי, י"ט בטבת, 27 בדצמבר, גבעת רם, ירושלים. כרטיסים ומידע נוסף אפשר לקבל באתר האקדמיה ללשון העברית.
0
0
רומי נוימרק המגישה והעיתונאית  (ערוץ הטלוויזיה "כאן")
רומי נוימרק, מגישה ועיתונאית

לרגל ‘יום העברית’ שיצוין השנה ביום חמישי הקרוב (י”ט בטבת, 27 בדצמבר) ויעמוד בסימן #עברית – שפה חדשנית, תקיים האקדמיה ללשון העברית “יום פתוח” של חגיגת השפה העברית. החל מהשעה 16:00 ובמשך שעות הערב, יתקיימו ב’בית האקדמיה ללשון’ ובמתחם האולמות והכיתות במכון למדעי החיים שבקריית האוניברסיטה בגבעת רם, רבי־שיח, הרצאות מעשירות, סדנאות מקצועיות, סיורים בחדר אליעזר בן־יהודה וטעימות מארכיון האקדמיה ללשון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 במהלך האירוע יתקיימו 3 רבי־שיח; הראשון (בשעה 16:00) בהנחיית המגישה והעיתונאית רומי נוימרק (“כאן“) יעסוק בלשון ומגדר וישתתפו בו;

  • תמיר אשמן מ-הפורום ללימודי גבריות באוניברסיטת תל אביב;
  • הגב’ דפנה איזנרייך יוזמת קבוצת הפייסבוק “דברו אלינו” לקידום שפה שוויוניות
  • רונית גדיש ודר’ קרן דובנוב מהאקדמיה ללשון שידברו על ההבדלים התרבותיים והלשוניים בין השפות השונות בכל הקשור למגדר ועל הבחנה בין המינים בשפה העברית.
  • ורד ליון-ירושלמי, יועצת התקשורת של האקדמיה ללשון, תנחה את רב־השיח השני (17:00) בכותרת; “מדען, דבר עברית: מלחמת השפות במדע ובאקדמיה“.

בדיון ישתתפו;

  • דר’ גילמור קשת־מאור, מפקח מרכז מקצוע המדעים במשרד החינוך;
  • הזואולוג ויושב ראש הוועדה ל-מונחי זואולוגיה באקדמיה ללשון פרופ’ יוסי הלר;
  • פרופ’ אורנה קופרמן מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית;
  • ענן קינג, בכיר בחברת הטכנולוגיה העילית “מוביט“.

הדיון ברב־שיח זה, יעסוק במתח ובקונפליקט בין העברית לאנגלית בתחומי המדע, המחקר והטכנולוגיה העילית.

את חבר הדיון השלישי (18:00) בנושא; “דבר אלי בפרצופונים: המרשתת והשפה העברית” ינחה מומחה הרשת עידו קינן.

צילום הציור של אליעזר בן-יהודה, מחוללה של החייאת הדיבור העברי בארץ ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אליעזר בן-יהודה | צילום ציור

רב־שיח זה יעסוק ב-עברית המתחדשת ברשתות החברתיות, וישתתפו בו;

  • יעל סלע מחברת ‘גוגל ישראל‘;
  • פרופ’ סיריל אסלנוב מהאקדמיה ללשון;
  • שרית ואסף כץ מדף הפייסבוק “ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם“.

יועצת התקשורת של האקדמיה ללשוןהגב’ ורד ליון-ירושלמי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; במקביל לרבי־השיח, יתקיימו סדנאות מקצועיות. בהן; סדנת פיסוק, סדנה העוסקת בשאלה; האם העברית החדשה מסייעת להבנת המקרא, סדנת קריינות עם רות אלמגור־רמון והשדרן קובי ברקאי – שניהם מתאגיד השידור הישראלי, סדנה על ההומור בלשון העברית עם אפרים סידון ודני קרמן ועוד.

עוד יתקיימו במהלך היום, סיורים ב‘חדר אליעזר בן־יהודה’ שבמהלכם, יתוודעו המשתתפים למוצגים מקוריים של מחדש השפה; הרהיטים, הספרים, תמונות ותעודות בכתב ידו של אליעזר בן־יהודה.

כמו כן, יתקיימו הדרכות מיוחדות בארכיון האקדמיה שבהן ייחשפו מסמכים המתעדים את תהליכי חידוש השפה וכתבי יד של כמה מחברי ועד הלשון; הסופרים ח.נ ביאליק, ש”י עגנון ואחרים.

את “חגיגת הלשון” יחתמו חידון עברית ענק בהשתתפות הקהל (באמצעות הטלפונים החכמים) שתנחה השדרנית לבנת בן־חמו והופעה מלהיבה של ג’מבו ג’יי ולהקת ספא.

האירועים וההרצאות יתקיימו בבית האקדמיה ללשון העברית השוכן בקריית האוניברסיטה בגבעת רם ובכיתות ואולמות במכון למדעי החיים על שם אלכסנדר סילברמן, הסמוך לבית האקדמיה ללשון.

ראפר עומר הברון "ג'ימבו ג'יי" (Jimbo J) ולהקתו
“ג’ימבו ג’יי” (Jimbo J)

█ אירועים והרצאות נוספים לרגל יום העברית יתקיימו גם בסינמטקים ומקומות בילוי ברחבי הארץ ובהם;

  • ביום שני, ט”ז בטבת, 24.12, תתקיים “הרצאה על הבר” בבר ה‘בוגארט’ ב-גבעתיים עם המזכירה המדעית של האקדמיה ללשון העברית הגב’  רונית גדיש. ההרצאה תעסוק בתחדישים לשוניים ובשאלה איך הופכים את העברית לשפה חדשנית.
  • ביום שלישי, כ”ד בטבת, 1.1, תתקיים ב-סינמטק שדרות במסגרת “שלישי בשלייקעס” הרצאה מרתקת על השאלה הגדולה של מסורת מול חידוש בגלגולה של השפה העבריתאיך מרעננים שפה בת שנות אלפיים? המרצה הוא דר’ גבי בירנבאום מן האקדמיה ללשון העברית. אחרי ההרצאה יוקרן הסרט “הערת שוליים“.
  • ביום חמישי, כ”ו בטבת, 3.1, יתקיים בסינמטק תל אביב שיח יוצרות: חברות האקדמיה העיתונאית והתסריטאית עירית לינור והסופרת גיל הראבן, ישוחחו על אתגר היצירה והכתיבה של עברית חיה וזורמת בספרות ובקולנוע. בסיום ההרצאה, יוקרן הסרט; “אפס ביחסי אנוש” המציג בכנות ובהומור את השפה הצבאית הישראלית.
  • בסוף חודש ינואר (טרם נקבע מועד סופי) תתקיים ב’סינמטק חיפה‘ הקרנת טרום־בכורה של הסרט “פרא אציל” בלוויית הרצאה של חוקרת הלשון העברית פרופ’ רינה בן־שחר. ההרצאה תדבר על ייצוגי שפה של אוכלוסיות שונות ב-קולנוע הישראלי.

█ יום העברית תשע”ט – אירוע הסיום

“חגיגת יום העברית”, יום חמישי, י”ט בטבת, 27 בדצמבר, החל בשעה 16:00, סיום; 22:00 בבית האקדמיה ללשון בהופעה מלהיבה של עומר הברון הידוע כראפר ושחקן בשם הבמה; “ג’ימבו ג’יי” (Jimbo J).

וכן במכון למדעי החיים ב’בית צרפת‘ בגבעת רם, ירושלים. בו ייערכו סדנאות מקצועיות, הרצאות מעשירות, סיורים בחדר בן־יהודה לכל המשפחה וטעימה מאוצרות הארכיון שלנו.

אירועים והרצאות נוספים לרגל ‘יום העברית’ יתקיימו גם בסינמטקים של תל אביב, חיפה ו-שדרות ובמקומות בילוי נוספים ברחבי הארץ.

יום העברית תשע”ט, ייחתם, כאמור, באירוע חגיגי; חידון עברית ענק בהנחיית לבנת בן־חמו והופעה מלאה של ג’ימבו ג’יי (Jimbo J) ו”להקת ספא” שידגימו לנו כמה שימושים שונים אפשר למצוא לפועל; “עשיתי“.

האירועים, ייערכו בבית האקדמיה ללשון העברית, בכיתות ואולמות במכון למדעי החיים על שם סילברמן ובבית צרפת – הסמוכים לבית האקדמיה.

רכישת כרטיסים ומידע נוסף אפשר לקבל באתר האקדמיה ללשון העברית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן