חדשות סרטן רדיו | טלוויזיה

יגאל גואטה גומל השוק העיסקי מההתמכרות לכסף של חברות הטבק

ב'אזרח גואטה' (יום רביעי, 17.7.19, בשעה 21:00 ב-כאן 11) יוצא מעתה העיתונאי יגאל גואטה לברר בפרק הזה מהן הסיבות שבניגוד לשאר המדינות המערביות מדינת ישראל עדיין נחשבת מעצמת עישון, ששיעור המעשנים בה במגמת עלייה ושהחקיקה בה מיושנת ופרוצה באופן שעדיין מאפשר לחברות הטבק להמשיך ו"לחגוג" בשקט.
0
0

האזרח גואטה, נעים מאד, בשבילכם; יגאל גואטה, לשעבר חבר כנסת, אמר באחת ההזדמנויות בשידור, כי אינו עיתונאי. אבל מבחינתי הוא תגלית השנה בעיתונות הישראלית. אחרי כמה תכניות שטרחתי להקליט ולצפות בשעות הקטנות של הלילה, אין לי ספק בקביעתי זו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

העיתונאי יגאל גואטה בתכניתו הדוקו-אקטיביסטית "האזרח גואטה" בערוץ 11 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יגאל גואטה

יגאל גואטה, יליד קריית שמונה, היה ממקימי תנועת שס ועד לא מזמן היה חבר כנסת מטעמה. בסתיו 2017, עלה לכותרות אחרי שפורסם, כי השתתף בחתונת אחיינו ההומוסקסואל. בעקבות כך, דרשו ממנו רבני מועצת החכמים להתנצל או להתפטר. מיודענו גואטה, סירב להתנצל ועזב את הכנסת.

בעוד דלת אחת נסגרה בפניו, נפתחה דלת חדשה עבורו של גואטה. דלת אל ‘עולם התקשורת’ בה כוכבו זוהר בימים אלו. כיום הוא פרשן ושדרן רדיו, מנחה שתי תכניות אקטואליה ב-כאן רשת ב, פעיל חברתי ושליח ציבור.

כן, בתו, שמחה גואטה, היא דוגמנית למידות גדולות ואקטיביסטית גוף והשתתפה בעונה הנוכחית של התכנית “הישרדות“.

הישרדות היא טבע שני גם אצל גואטה, האיש המטעה הזה עם הכרס והמבט התמים, שמתברר כשועל תקשורת, זריז הבנה בעל ידע רב בכל תחום, כמעט.

סוף סוף בעידן “תן לי כותרות” יש עיתונאי גם עם קציר של תוכן. אז גואטה, כנראה לא סיים את בית הספר לתקשורת ואולי גם לא נושא תעודה כזו, מייחוס משפחתי או “חברים בשמאל“.

אבל הוא עיתונאי יותר מכל עיתונאי מתיימר לחרוץ את גורל המדינה ב”אולפן שישי” הממוזג.

יגאל גואטה, יוצא לשטח. ממש בשטח. יוצא להילחם בעוולות ובחוסר צדק של המערכת כלפי “האזרח הקטן“.

טורקים לו את הדלתות ואת הטלפונים, עולבים בו והוא נותר ומתחזק, עיתונאי תחקירים חד עין וערני שהבין שרק עבודת שטח אמיתית ושוחקת היא מתכון לצפייה הולכת וגדלה בנושאים שהוא מביא למרקע ב‘ערוץ 11’.

במושגי עסקי תקשורת, טלוויזיה ורדיו, אפשר לומר שהוא שווה כל שקל בהבאתו אל גלי האתר והמרקע.

האזרח גואטה, הוא עוד סיבה ונשק ב”יום הדין” למה לא לסגור את הערוץ הזה, על כל הביקורת נגדו וברובה, בעיני גם נכונה.

כ- 8,000 ישראלים מתים מדי שנה כתוצאה ישירה מ’עישון סיגריות’.

הפעם, כלומר, מחר, יום רביעי, י”ג בתמוז התשע”ט, ה-17 ביולי, בשעה 21:00, ב-כאן 11 ובדיגיטל, יביא מיודענו את הפרק ה-8 בתכניתו הדוקו-אקטיביסטית “האזרח גואטה” העוסקת מה הן הסיבות לכך שמדינת ישראל בניגוד לשאר המדינות המערביות, מצליחה לשמר ואולי גם לבסס את מעמדה כ‘מעצמת עישון’ שבה אחוזי העישון נמצאים במגמת עלייה והחקיקה בה מיושנת ופרוצה באופן שעדיין מאפשר ל‘חברות הטבק’ להמשיך ולחגוג בשקט.

על רקע העשן הסמיך, אפשר לראות את הנתונים שמביא “האזרח גואטה” מהן עולה, כי במדינת ישראל יש 22% (אחוזים) מן הישראלים, מכורים לסיגריות.

יותר חמור, כ- 8,000 ישראלים מתים מדי שנה כתוצאה ישירה מ‘עישון סיגריות’.

בפרק מחר (ד’) מנסה יגאל גואטה להבין כיצד בעזרת לחץ הלוביסטים, ישראל שומרת על מעמדה כמעצמת עישון עולמית, נחשף ל”התמכרותה” של הכלכלה הישראלית לכספי חברות הטבק שבהן אף חברות ביטוח, כמו הפניקס או חברות פיננסיות כמו פסגות, משקיעות.

חברות הטבק, כידוע, מוציאות הון עתק, כדי שנמשיך להתמכר לסיגריות, אמנם לאחרונה, אומץ ‘חוק בישראל המגביל את אפשרויות הפרסום של חברות הטבק‘ אך הן הצליחו לעקוף אותו בעזרת מוצר חדש – הסיגריות האלקטרוניות, אשר הפרסום שלהם כובש את המרחב הציבורי על אף שמדובר במוצרים הממכרים ומזיקים לבריאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן