חדשות כאן ישראל נגישות כאן ישראל

טלאול הפלתה עיוורת בקבלה לעבודה ונתבעת על 70 אלף ₪

סירובה של חברת טלאול להעניק לתובעת הגב' זועבי, אישה עיוורת בקבלה לעבודה את ההזדמנות להוכיח את עצמה וחוסר נכונותה לבחון את האפשרות להטמיע התאמות טכנולוגיות רלוונטיות שיאפשרו את העסקתה בקלות יתרה, היא בבחינת 'אפליה על רקע מוגבלות'. בשל כך, מבקשת הנציבות, כי החברה תפצה את גב' זועבי.
0
0
אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ברקע: מענה טלפוני של נציגת שירות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ברקע: מענה טלפוני של נציגת שירות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©

מי אמר למי? “להיות המעסיק המועדף על עובדים פוטנציאליים והבחירה הראשונה והאחרונה שלהם ושל לקוחותינו הפוטנציאליים. לספק לעובדים וללקוחות, סביבה תומכת לשמחה וחדוות יצירה, תוך הקפדה על הגדרת יעדים, איכותיים וכמותיים ועמידה בהם” – כן, חברת טלאול קונטקט סנטר בע”מ, זאת בחזון החברה ועוד; “ההבנה, כי כל מגע עם לקוח הנה הזדמנות בלתי חוזרת למכירה ויצירת נאמנות וכי עובדינו הינם הנכס החשוב והיקר שלנו, הובילו אותנו לניסוח המוטו הבא” וממילים אל המעשים בפועל; ‘נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ אינה סלחנית על ‘הפלייה על רקע אדם בקבלה לעבודה מחמת מוגבלותו’ ותבעה את ‘חברת טלאול’ שמנעה להעניק לתובעת עיוורת את ההזדמנות להוכיח את עצמה וחוסר נכונותה לבחון את האפשרות להטמיע התאמות טכנולוגיות רלוונטיות שיאפשרו את העסקתה בקלות יתרה, היא בבחינת אפליה על רקע מוגבלות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, באמצעות עורכת דין סיגלית פורת-גורנשטיין, הגישה אל בית הדין האזורי לעבודה בנצרת תביעה על סך 70 אלף ₪, נגד חברת “טלאול קונטקט סנטר בע”מ”.

לפי כתב התביעה, החברה, העוסקת במתן שירותים באמצעות מענה טלפוני, סירבה לבחון את מועמדותה של התובעת, אינעאם זועבי, לתפקידים שונים בחברה, בשל היותה עיוורת הנזקקת להתאמות טכנולוגיות במערכת הממוחשבת.

התובעת אינעאם זועבי, שכל חטאה הוא כי הינה אישה עם מוגבלות מוחלטת בראייה, בשנות ה-40 לחייה ובעלת תואר שני מטעם אוניברסיטת חיפה.

הגברת  זועבי ביקשה להציע את מועמדותה כעובדת המספקת מענה טלפוני בחברה וזאת במענה למודעת דרושים רלוונטית. בשיחתה, הגב’ זועבי, ציינה והדגישה בפני האחראית על גיוס עובדים לחברה, כי הינה עיוורת מוחלטת וזו השיבה לה, כי תאלץ לחזור אליה לאחר שתבחן את הדבר.

כעבור יומיים ומבלי לזמן את התובעת לראיון קבלה לעבודה, או לחילופין לבחון את מועמדותה באופן מהותי, חזרה החברה אל גב’ זועבי ועדכנה אותה, כי; “אינה מתאימה” לעבוד כנציגת שירות, אלא כסוקרת במוקד הסקרים.

כרגע, כך ציינה נציגת החברה, אין משרות פנויות ב”מוקד הסקרים” עובדת חברת טלאול קונטקט סנטר בע”מ, אף הבטיחה לשוב ולעדכן את התובעת ברגע שתתפנה משרה מתאימה.

למרות שבמשך אותה תקופה, החברה פרסמה מודעות דרושים למשרות פנויות במוקד הסקרים, היא לא פנתה לתובעת כפי שהבטיחה.

לאחר שלא קיבלה כל עדכון בנושא במשך חודשים רבים, פנתה התובעת לחברת טלאול קונטקט סנטר, פעמיים, אז  נאמר לה, כי; “אין אפשרות, כי עיוור מוחלט יעבוד בחברה” וכי; “עיוורים מוחלטים לא מתאימים להיות מוקדנים“.

למרות קיומן של תוכנות המאפשרות התאמה של מערכות ממוחשבות ל‘אנשים עם מוגבלות בראייה’ החברה כלל לא הייתה מוכנה לבחון זאת באופן רציני.

  נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות; נמשיך ביתר שאת לפעול על מנת לצמצם פערים בתעסוקת אנשים עם מוגבלות

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים, הגב’ ליפז בן-יצחק, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אוסר על אפליית אדם בקבלה לעבודה מחמת מוגבלותו, וקובע את הדרישה האקטיבית מהמעסיק לבצע התאמות אשר יהא בהן כדי לאפשר את העסקתו של האדם.

על כן, טוענת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בכתב התביעה, כי סירובה של חברת טלאול להעניק לתובעת את ההזדמנות להוכיח את עצמה, וחוסר נכונותה לבחון את האפשרות להטמיע התאמות טכנולוגיות רלוונטיות שיאפשרו את העסקתה בקלות יתרה, היא בבחינת ‘אפליה על רקע מוגבלות’. בשל כך, מבקשת הנציבות, כי החברה תפצה את גב’ זועבי בסך כולל של 70 אלף ₪.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אברמי טורם, אינו מסתיר את אכזבתו ואת ביקורתו על המקרה המדובר; “אנשים עם מוגבלות נתקלים לצערי מדי יום בהפליה קשה, לא פעם אנו נתקלים ושומעים על מעסיקים אשר אינם מכירים אנשים עם מוגבלות ואת יכולותיהם וניזונים לצערי מסטיגמות לא רלוונטיות ומכאן אינם מוכנים לעשות את המאמץ הנדרש, כדי להתאים את מקום העבודה.

כתוצאה מכך, אנשים עם מוגבלות נדחים בראיונות עבודה שוב ושוב, מבלי שניתנה להם כלל ההזדמנות הראשונית להתקבל למקום העבודה וכך מוצאים עצמם מחוץ לשוק העבודה”.

מר טורם, מוסיף כי; “בשנת 2017 לא ניתן להשלים עם מציאות שבה למעלה מחצי מאוכלוסיית האנשים עם המוגבלות בישראל, נמצאת עדין מחוץ למעגל העבודה”.

“נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פועלת ללא לאות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות ולמניעת הפלייתם. אנו  נמשיך ביתר שאת לפעול על מנת לצמצם פערים בתעסוקת אנשים עם מוגבלות, ונפעל בהתאם בכל צומת בה מתקיימת הפליה בוטה כזו או אחרת”. הבהיר וסיכם נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר טורם.

◄ אל תביעה נגד טלאול.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן