חדרה חדשות המדע יום המשפחה כאן ילדי ישראל כאן נוער מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’

‘טכנודע חדרה’ משיק תוכנית מדעית יוצאת דופן לרגל ‘יום המשפחה’

רוצים שהילדים, ייהנו מחוויות של מדע וטכנולוגיה דרך משחק? חולמים על להפוך את הבית לחדר בריחה מדעי? אין חולקין על כך ש'המרכז המדעי טכנודע חדרה' מציע פעילות מקורית ל'יום המשפחה' ◄המתודה החדשנית "טכנודע עד אליך" מתאימה לכל בית, אפילו לילדים ששוהים בבידוד וכוללת; משחקים בחוקי הפיזיקה, סחרור אלקטרומגנטי, הטלסקופ, ערכה לגילוי פולימרים.
0
0
ניסויים מדעיים כלמידה חווייתית בטכנו-דע חדרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניסויים בטכנו-דע חדרה

המרכז המדעי, טכנודע חדרה, משיק תוכנית מדעית יוצאת דופן לרגל ‘יום המשפחה 2021’ (יום האם) שיחול יום שישי, 12 בפברואר, בישראל ובמדינות נוספות בעולם, המעודדת ‘חינוך למדע’ בכל בית דרך חווית למידה אחרת הכוללת; למידה התנסותית בבית, ערכות ניסוי ביתיות, חדרי בריחה ביתיים וסרטוני הדרכה ביוטיוב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הטכנודע בעיר חדרה, פיתח בתקופה מאתגרת זו ערכות חדרי בריחה מדעיות, המבוססת על תשתית ה-YouTube, כך שאיכות התמונה גבוהה וניתן גם לצפות בהם ב”טלוויזיה חכמה“.

תהליך הלמידה מתחיל בסיפור מסגרת אטרקטיבי המוביל את המשחק, בו מתואר סיפור מקרה מאתגר. הילד/ה מקבלים ערכות חדרי בריחה מדעיות שכוללות ניסויים ובניית מודלים, כך שתהליך הלמידה הופך להיות פעיל, חוויתי ומשמעותי.

משרד ‘ענת צ’רפק מחנאי יחסי ציבור ודוברות‘ בעלת בית ספר למיתוג אישי ובניית מותגים, נמסר על ידי מנכלית ובעלים‏ מאסטרית NLP, ‏הגב’ ענת צ’רפק – מחנאי לאתר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי המתודה החדשנית “טכנודע עד אליך” מתאימה לכל בית, אפילו לילדים ששוהים בבידוד וכוללת;

משחקים בחוקי הפיזיקה – הילדים הופכים לחלק מצוות החיפוש שהגיע במיוחד מישראל על מנת לחפש את אמיר שטס לטייל בהודו. החיפוש אחריו הוביל אתכם לסייר בג’ונגלים ובהרים.

כדי לשרוד ולצלוח את המשימה, עליכם להכיר את חוקי הפיזיקה תוך כדי התנסויות המצויות בערכה. תכירו את הגשר המיוחד שהגה לאונרדו, תעסקו במרכז כובד ובאווירונאוטיקה.

סחרור אלקטרומגנטי – בזמן שהילדים משחקים להנאתכם בגן השעשועים השכונתי, הם עדים לחטיפה מסתורית של אחד הילדים – פרנקי. הם לא יכולים להישאר אדישים ומחליטים להצטרף לאמו של הילד במסע מאתגר אשר מטרתו למצוא את פרנקי.

כל רמז מייצג עיקרון מדעי ומשימה מאתגרת הניתנת לפתרון בעזרת מרכיבים המצויים בערכה ובחדר הווירטואלי

כדי לפתוח את אחת הדלתות המובילות לפרנקי – יצטרכו הילדים לגרום לבורג להסתובב יותר מ-300 פעמים לשנייה, ללמוד על שדה מגנטי, כוח לורנץ ועוד…

ערכה לגילוי פולימרים – הילדים נבחרו לקחת חלק בקבוצת סוכנים חשאיים בהעברת נוזל מסתורי העתיד לשנות את פני האנושות כולה. הפרופסור היחיד שמסוגל לבדוק את יעילות הנוזל, גר במדינה עוינת.

העירו את הילדים באישון לילה על מנת שהמשימה תבוצע בחשאיות מלאה ובאופן מידי.

ידוע להם שבבדיקת העלייה למטוס לא יאפשרו להם להעלות נוזלים לתא הנוסעים ולכן עליהם למצוא פתרון מידי המצוי בערכה אשר יעזור להם בכל זאת להעבירו בבדיקה. מהרו, זמן הטיסה מתקרב.

הטלסקופ – מטרת הערכה היא לחשוף את הילדים לעקרונות מדעיים בנושא; אור ואופטיקה בדרך חווייתית ומהנה. הערכה מלווה בחדר בריחה וירטואלי הטומן בתוכו רמזים שבעזרתם נוכל להימלט מתוכו .

כל רמז מייצג עיקרון מדעי ומשימה מאתגרת הניתנת לפתרון בעזרת מרכיבים המצויים בערכה ובחדר הווירטואלי.

החדר עשיר בתוכן מגוון; סרטונים, שמע, אנימציות והדמיות, כל זאת בשילוב הערכה מאפשר ללומד סביבה רב ממדית מעניינת ומעשירה.

עלות כל ערכה, החל מ-45 ₪ ועד 79 ₪ ליחידה, עלות משלוח עד הבית החל מ-30 ₪.

ניתן להזמין ערכות בטלפון; 052-5380343 (אצל מרים) לפרטים נוספים, ניתן להיעזר באתר טכנודע חדרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן