חדשות כאן תל אביב-יפו נדל"ן

טאבו תל אביב הושק שירות קבלת הודעות טקסט, יורחב בכל הארץ

הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין (טאבו תל אביב) הגנו על הנכס שלכם! שירות חדש של הטאבו מאפשר קבלת הודעות טקסט על פעילויות בנכס בזמן אמת. שימו ?! בשלב זה השירות מיועד לתושבי תל אביב, קרית אונו, רמת-גן, רמת השרון ו-גבעתיים ובהמשך יתרחב לכלל הארץ! ◄ עורך דין שלומי הייזלר, הממונה על המרשם: "מדובר בשירות בעל חשיבות עליונה לשמירה על הזכויות הקנייניות של הציבור, ויש בו כדי להוות צעד משלים למכלול הפעולות המקוונות שנועדו לטייב את הליכי הרישום ולקדם את זכויות הקניין בקרקע".
0
0
עורך דין שלומי הייזלר, מנהל הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, ברקע: שירות קבלת הודעות טקסט | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עורך דין שלומי הייזלר

הרשות לזכויות מקרקעין במשרד המשפטים השיקה בימים אלה, שירות ניסיוני חדש ל’בעלי זכויות’ ו’בעלי הערות בנכסים הרשומים על שמם’. את השירות יזמה ‘לשכת רישום מקרקעין תל אביב’ וכרגע השירות יתאפשר בגושים ששייכים ללשכת הרישום בערים; תל אביב, קרית אונו, רמת- גן, רמת השרון ו-גבעתיים. בעוד כשלושה חודשים, תיבחן הרחבת השירות ללשכות נוספות ברחבי הארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בעל זכות בנכס, יוכל להירשם לשירות (ב-אתר של שירותי ממשלה בטוחים וחדשניים עכשיו בכף ידכם) ולקבל הודעות על רישומים המתבצעים בנכסים בהם הוא מנוי.

בכך, יתאפשר מעקב אחר הרישומים המתבצעים בנכסים הללו ואפשרות תגובה מיידית בשעת הצורך, במקרה ומדובר ברישום כוזב.

ציבור בעלי הנכסים אשר אינו מחזיק ב-תעודת זהות ישראלית, יוכל להירשם לשירות בזמן קבלת קהל בהצגת דרכון/רישיון נהיגה זר וכיוצא בזה באמצעות זימון תור מראש באתר לשכת רישום תל אביב.

לאחר הזיהוי והרישום בלשכה, יקבל בעל הנכס, עדכונים שוטפים.

מנהל הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, עורך דין שלומי הייזלר, הדגיש, כי: “מדובר בשירות בעל חשיבות עליונה לשמירה על הזכויות הקנייניות של הציבור ויש בו כדי להוות צעד משלים למכלול הפעולות המקוונות שנועדו לטייב את הליכי הרישום ולקדם את זכויות הקניין בקרקע.

דוברת היחידות המקצועיות של אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי את המהלך קידמה ערכת דין תמר שטיינר, רשמת תל אביב ועובדי לשכת רישום תל אביב, נטלו על עצמם, במסירות רבה, להטמיע את השירות כפיילוט בלשכתם.

אנו מודים למחזיק התיק בהסתדרות עובדי המדינה, עורך דין ארז אופינקרו ול-וועד העובדים, ששיתוף הפעולה המצוין עימם, תרם רבות להטמעת השירות ולאגף מערכות מידע במשרד המשפטים על פיתוח הטכנולוגיה הנדרשת”.

אל שירות הודעות על פעילות בנכס – שירות זה, מאפשר לבעלי זכות ובעלי הערה בנכסים, להירשם לשירות ניסיוני לקבלת הודעות על פעילות המתבצעת בנכס מקרקעין.

אודות הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין

הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין מגינה על זכויות הציבור במקרקעין, ופועלת לקידומן, וחותרת להגשמת אינטרס המדינה בכל הנוגע למשאב הקרקע.

רשות רישום והסדר מקרקעין כוללת שלושה תחומי פעילות עיקריים;

▼ רישום מקרקעין

תשע לשכות רישום מקרקעין, בערים; ירושלים, תל-אביב, חיפה, פתח-תקווה, נצרת, נתניה, באר-שבע, חולון ו-רחובות. שלוש שלוחות בערים; חדרה, אשדוד ו-עכו.

▼ מפקחים על רישום מקרקעין

תשע לשכות מפקחים על רישום המקרקעין; בירושלים, תל-אביב, חיפה, פתח-תקווה, נצרת, נתניה, באר-שבע, חולון ו-רחובות. שלוש שלוחות ב-חדרה, אשדוד ו-עכו.

כמו כן, דיונים שיפוטיים הנוגעים לבתים משותפים שבתחום אילת, מתקיימים על פי קביעת לשכת המפקח על רישום המקרקעין באר-שבע, ב-אילת.

▼ הסדר זכויות במקרקעין

חמש לשכות הסדר מקרקעין, בערים; ירושלים, תל-אביב, חיפה, נצרת ו-באר-שבע. שלוחה בעיר עכו.

▼ לשכה הארצית לרישום תשתיות לאומיות ופרצלציות

לשכה ארצית שמקום מושבה בעיר ירושלים.

בראש הרשות עומד הממונה על המרשם (מנהל הרשות), האחראי, יחד עם צוות העובדים בהנהלת הרשות, להפעלתן התקינה של כל לשכות הרשות בכל תחומי אחריותן המנהלית והמשפטית.

פעולות הרשות על כל יחידותיה, מתרכזות בתחומים הבאים:

1. ניהול פנקסי המקרקעין

המקרקעין שבתחומי המדינה רשומים בשלושה סוגי פנקסים;

  • פנקס השטרות –  בהם רשומים מקרקעין שטרם עברו הליכים של הסדר זכויות הקניין לפי פקודת הסדר זכויות במקרקעין , התשכ”ט-1969.
    הרישום בפנקסי השטרות לגבי מקרקעין לא מוסדרים. מהווה, על פי החוק, ראייה לכאורה לתוכנו.
    לאחר הסדר הזכויות במקרקעין מתבטל הרישום בפנקס השטרות והזכויות נרשמות בפנקס חדש – פנקס הזכויות.
  • פנקס הזכויות – בהם רשומים מקרקעין שעברו הליכים של הסדר זכויות הקניין, לאחר מדידה ומיפוי רשמיים ולאחר בירור רשמי ופומבי של תביעות לזכויות במקרקעין.
    הרישום בפנקסי הזכויות, לגבי מקרקעין מוסדרים, מהווה על פי החוק ראייה חותכת לתוכנו.
    פנקסי הזכויות כוללים כ- 95% מכלל שטחה של המדינה. ככל שמתקדמות פעולות ההסדר כך, מתמעטים פנקסי השטרות ובמקביל מתרבים פנקסים הזכויות.
  • פנקס הבתים המשותפים – בהם רשומים הבתים שלגביהם ניתנו צווי רישום בית משותף בהתאם לתשריטים הכוללים את תיאור הבתים והדירות שבהם.

פנקסי המקרקעין, מנוהלים בלשכות רישום המקרקעין ומשקפים נאמנה את המצב המשפטי של זכויות המקרקעין שבתחומי המדינה.

2. אישור עסקאות ופעולות אחרות במקרקעין ורישומן בפנקסי המקרקעין
על פי ההוראות שבחוק, עסקה במקרקעין, טעונה רישום בפנקסים. העסקה נגמרת ברישום ורק אז כוחה יפה מבחינה משפטית כלפי הכול. כל עוד לא נרשמה העסקה, יש למקבל הזכות, זכות חוזית שתוקפה הוא בין הצדדים בלבד.

3. רישום בתים בפנקסי הבתים המשותפים
תהליך שבאמצעותו הופכות חלקות הרשומות בפנקסי השטרות או הזכויות, לחלקות הרשומות בפנקסי הבתים המשותפים וכוללות יותר מיחידת משנה אחת.

4. הכרעה בסכסוכים בין בעלי דירות בבתים משותפים
בסמכותם השיפוטית של המפקחים על רישום המקרקעין לדון ולפסוק בסכסוכים בין בעלי דירות בבתים משותפים, הן בתים שנרשמו בפנקס הבתים המשותפים והן בתים שטרם נרשמו.
למפקח הדן בסכסוך הוקנו כל הסמכויות שיש לשופט בית משפט שלום הדן בתביעה אזרחית.
החלטת המפקח בסכסוך וצו ביניים שניתן על ידו, דינם לעניין אכיפה והוצאה לפועל ולעניין סעיף 6 לפקודת בזיון בית המשפט, כדין פסק דין או צו ביניים של בית משפט שלום.

5. הסדר זכויות הקניין במקרקעין שבתחומי המדינה

לשכות הסדר המקרקעין, אחראיות להסדרת זכויות הקניין במקרקעין שבתחומי המדינה.
מדינת ישראל היא אחת מהמעטות שבמדינות העולם, שבהן הונהג הסדר של זכויות במקרקעין, הנעשה בהסתמך על מדידה ומיפוי מדויקים ורשמיים ולאחר חקירה רשמית ופומבית של תביעות וזכויות אחרות.

▼ ליצירת קשר;

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן