חדרה חדשות חדשות הרשויות המקומית תחבורה | רכב | תעופה תחבורה ציבורית

חדרה – פרויקט הקורקינטים, יעוּכב כחלק מתוכנית נתצים העירונית

ראש העיר חדרה מר גנדלמן, הורה, כי בשלב זה, המיזם לא יגיע לעיר חדרה, עד אשר תוכנית נתיבי תחבורה ציבורית (נתצים) שהם נתיבי כביש המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, על כל סוגיה ◄ נתצים שהם בדרך כלל, הנתיב הימני הקיצוני בכביש, או הנתיב הפנימי בכביש, תצא לדרך בעיר חדרה.
0
0
 ראש עיריית חדרה, מר צביקה גנדלמן. על רקע: רוכב גַּלְגִיליים (קוֹרְקִינֵט) צילום: עיריית חדרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גנדלמן. קוֹרְקִינֵט

חדרה, כבר לא עוברת לדו גלגלי; “בשלב זה, אין להתקדם עם “פרויקט הקורקינטים” מאחר והפרויקט ישוּלב בעתיד, כחלק מתוכנית הנתצים העירונית (נתיבי תחבורה ציבורי) – כך הודיע בסוף השבוע שעבר, ראש עיריית חדרה, מר צביקה גנדלמן.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לחדרה נט | אתר החדשות של כל חדרה בפייסבוק או ב’טוויטר’.

לאחר שהוצגו בפניו חוות הדעת המקצועיות בנושא, בעיקר בתחום התנועה, הורה ראש העיר מר גנדלמן, כי בשלב זה, המיזם לא יגיע לעיר חדרה, עד אשר תוכנית נתיבי תחבורה ציבורית (נתצים) שהם נתיבי כביש המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, על כל סוגיה.

נתצים שהם בדרך כלל, הנתיב הימני הקיצוני בכביש, או הנתיב הפנימי בכביש, תצא לדרך בעיר חדרה.

כזכור, לפני כחודש, יצאה העירייה בקול תרועה גדולה, כי הוחלט לבחון את האפשרות לקדם פרויקט קורקינטים ברחבי העיר חדרה; תושבי העיר, הובטח ישתמשו בשירות המתקדם, המהווה פתרון תחבורתי ידידותי למשתמש, יירשמו באפליקציה ייעודית ויתחילו ברכיבה בעיר, עליה ישלמו לפי “דקת שימוש“.

עיריית חדרה, הבטיחה, כי תפרסם “קול קורא” לחברות תחבורה שיתופית, להגשת בקשה להיתר הפעלה בעיר, זאת בכפוף לבחינת מודלים קיימים להפעלת השירות, בדיקות בהיבטי בטיחות וכן נושאים כלליים, כמו; אזורים מועדפים להצבת הקורקינטים השיתופיים ושמירה על כללי הסדר הציבורי.

בנוסף, הנחה מנכל עיריית חדרה, מר יעקב זיגדון את מהנדס העירייה נדב הדר, לבצע בדיקה מקיפה של מודל ההפעלה של השירות, את הצורך להסדיר תאי חנייה ייעודיים לקורקינטים ולבחון את האזורים המועדפים לפריסת הקורקינטים ברחבי העיר ומספרם הכללי בהתאם לצרכים העירוניים.

כתב אתר חדרה נט | אתר החדשות של כל חדרה, הוסיף, כי פתרון התחבורתי זה כלל שירות השכרת קורקינטים חשמליים בעיר במסגרת השירות, ייפרסו קורקינטים חשמליים להשכרה בנקודות מפתח ברחבי חדרה, כגון; חוף הים, תחנת הרכבת ומרכז העיר.

כחלק מן ההליך של תוכנית הנתצים העירונית, התבקשו גורמי המקצוע, להעביר את חוות דעתם וזו הוצגה בפני ראש העיר מר גנדלמן, שמסר, כי החליט שבשלב זה, אין להתקדם עם פרויקט הקורקינטים.

עיריית חדרה, שהבטיחה, כי תפרסם פרויקט קורקינטים ברחבי העיר חדרה ב“קול קורא” לחברות תחבורה שיתופית, לא הביאה לציבור את תוצאותיו וכאמור ראש העיר, עצר את פרויקט קורקינטים בהסבר כי הוחלט על כך כחלק מתוכנית נתצים העירונית.

גַּלְגִיליים (“קוֹרְקִינֵט“) נחשב כלי תחבורה העשוי ממרחב צר, המקביל אל הקרקע, שני גלגלים וכידון היגוי המחובר אל הגלגל הקדמי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן