חדרה סביבה | אקולוגיה פלילים פרדס חנה-כרכור

חדרה – כרכור, נעצרו 6 חשודים בעבירות חוק הניקיון, הלבנת הון

משטרת ישראל והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "ששת החשודים תושבי חדרה ופרדס חנה-כרכור בחשד לביצוע עבירות על חוק הניקיון, חוק הלבנת הון, חוק רישוי עסקים, חוק המים והיזק בנסיבות מחמירות ◄ נתפסו משאיות ונגררים ששימשו את החשודים לביצוע העבירות ◄ שישה חשודים נוספים בהם נהגי משאיות, אנשי כספים ובעלי תפקיד נוספים, עוכבו לחקירה.
0
0

משטרת ישראל ו’המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה’ עצרה היום (יום שלישי כ”ד בניסן התשפ”א) בתום חקירה סמויה שישה חשודים תושבי חדרה ו-פרדס חנה-כרכור בחשד לעבירות על חוק הניקיון, חוק הלבנת הון, חוק רישוי עסקים, חוק המים והיזק בנסיבות מחמירות. נתפסו משאיות ונגררים ששימשו את החשודים לביצוע העבירות..

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מן המשטרה, נמסר, כי על-פי החשד, החשודים הפעילו משאיות איסוף בסמוך לשטחי בנייה והריסת מבנים, שבאמצעותן העבירו את הפסולת למיון בתחנת מעבר לא חוקית בסמוך לעיר חדרה.

שוטר משטרת ישראל בעת מעצר 6 חשודים מחדרה ו-כרכור בחשד לעבירות על חוק הניקיון, חוק הלבנת הון, חוק רישוי עסקים, חוק המים והיזק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שוטר בעת מעצר 6 חשודים

לאחר מכן, הפסולת נשרפה בחלקה, בניגוד לחוק, חלקה הועברה ל’הטמנה‘ לגובה וחלקה נשלחה ל’אתרי הטמנה‘ אחרים.

על פי החשד, בנוסף, לכך פעל במקום ‘מתחם לקיום אירועים’ בו נערכו מסיבות ואירועים שהתשלוּם עבורם לא דווח אל רשויות המס כנדרש בחוק.

בעקבות איסוף המידע של ‘המשטרה הירוקה’ של המשרד להגנת הסביבה, הועבר חומר החקירה אל משטרת ישראל וזו פתחה בחקירה על הפעלת תחנות מעבר לפסולת, הפועלות באופן לא חוקי, וכן הטמנת פסולת בקרקע, תוך עבירה על חוק הניקיון וללא רישיון עסק, כנדרש.

חדרה – כרכור: לפנות בוקר, ערכו בלשי המשטרה ומפקחי המשטרה הירוקה חיפושים במשרדי אתר הפסולת ובמשאיות

בתום איסוף הראיות הנדרשות, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, עברה החקירה הבוקר (ג’) אל השלב הגלוי, כאשר צוותים משולבים של בלשי המשטרה ו-צוות המשטרה הירוקה, עצרו את ששת החשודים, חמישה מהם תושבי חדרה בשנות ה-30 וה-40 לחייהם ותושב כרכור בשנות ה-40 לחייו, בחשד למעורבות בפרשיה.

שישה חשודים נוספים בהם נהגי משאיות, אנשי כספים ובעלי תפקיד נוספים, עוכבו לחקירה. כלל המעורבים, הובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז חוף .

עם מעצרם של החשודים היום, לפנות בוקר, ערכו בלשי המשטרה ומפקחי המשטרה הירוקה חיפושים במשרדי אתר הפסולת ובמשאיות, לשם תפיסת מסמכים ו-ראיות נוספות העשויות להיות רלוונטיות לחקירה, לצד תפיסה של המשטרה הירוקה של משאיות, נגררים ו-ציוד מכני הנדסי נוסף שיועברו להמשך הליך חילוּט.

החקירה בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים, כאשר בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, יובאו חשודים בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום חיפה, בבקשה להאריך את מעצרם.

במקביל לחקירה הפלילית, המשרד להגנת הסביבה יפעל במסגרת סמכויותיו להפסקת הפעילות הפיראטית והסרת המפגעים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן