אור עקיבא | Or Akiva באקה אל-גרבייה זכרון יעקב חדרה חדשות כפר קרע | كفر قرع מסים פרדס חנה-כרכור קיסריה

חדרה והסביבה, המעלימה – ליקויים בעסקים בביקורות של מס הכנסה

מבצע ביקורות מס הכנסה של פקיד שומה חדרה נערך בישובים; זיכרון יעקב, קיסריה, אור עקיבא, אליכין, פרדס חנה, גבעת אולגה, כפר קרע, כפר באקה אל גרביה וכפר פרדיס ◄מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
0
0
ערן יעקב מנהל רשות המסים בישראל ברקע הפנייה לרשות המסים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ערן יעקב מנהל רשות המסים

58 בתי עסק מענפי המסחר ונותני השירותים בהם; מזנונים, פיצוציות, מסעדות, חנויות למכירת חומרי בניין, אטליזים, מוסכים, מינימרקטים, חנויות מחשבים, חנויות הלבשה, חנויות הנעלה, חנויות כלי בית, וקבלני בניין ושיפוצים – נבדקו במבצע מיוחד של ‘פקיד שומה חדרה’ שיצא לאחרונה בביקורות מס הכנסה; מתוך עשרות בתי העסק שנבדקו נמצאו 17 עסקים שלא רשמו הכנסות בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים. 

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לחדרה נט | אתר החדשות של כל חדרה בפייסבוק או ב’טוויטר’.

המבצע הרחב של רשות המסים נערך בישובים; זיכרון יעקב, קיסריה, אור עקיבא, אליכין, פרדס חנה, גבעת אולגה, כפר קרע, כפר באקה אל גרביה וכפר פרדיס.

עולה לדוגמה, כי במהלך ביקורת אצל קבלן לעבודות חשמל בקיסריה, נבדק חשבון הבנק שלו ונמצא, כי תשלומים בסכום של 71,721 ₪ שהועברו עבור עבודות, לא נרשמו בספרי העסק. כנשאל על כך הסביר הקבלן; “לפני הדיווח למ.ע.מ, אני עובר על ההעברות ומעדכן את הרישומים…”.

המקרה, הועבר להמשך טיפול במשרדי פקיד השומה חדרה. בביקורת אחרת אצל קבלן לעבודות שיפוצים בעיר חדרה, נמצא, כי תשלום עבור עבודות שביצע בסך 15,000 ₪, לא נרשם בספרים כנדרש. בתגובה ענה הקבלן; “הייתי צריך להוציא חשבונית, אני מודה שטעיתי“.

נתפס מעלים הכנסה | רקע: רשות המסים | צילום: אילוסטרציה, ארכיון Kan-Naim | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מעלים הכנסה שנתפס

לקראת מבצע הביקורות של רשות המסים, נערכה ‘קניית ביקורת סמויה‘ מספר ימים לפני המבצע, בחנות למכירת פירות וירקות בעיר אור עקיבא אשר לא נרשמה בקופה.

ביום המבצע, הגיעו המבקרים לביקורת במקום ומספירת כספים בקופה, עלה, כי תשלומים ב‘כרטיסי אשראי‘ כלל לא נרשמים בקופה.

מבדיקת שוברי האשראי שנמצאו במקום לחודש יוני, נמצא אי רישום תשלומים בסך של 18,643 ₪. בתגובה לממצאי הביקורת, הסביר בעל החנות למכירת פירות וירקות; “את האשראי, אני מעביר לידי רואה החשבון שמדווח עליהם”.

בדוכן אחר למכירת פירות וירקות ב’שוּק חדרה‘ נערכה גם קניית ביקורת סמויה מספר ימים לפני המבצע. ביום המבצע, נערכה ביקורת במקום ונמצא, כי הקנייה שבוּקרה, כלל לא נרשמה.

בנוסף בירור קצר, העלה, כי בית העסק למכירת פירות וירקות בשוּק חדרה, כבר עובד ארבעה חודשים, זאת מבלי שפתח תיק ברשות המסים או שבעל העסק מנהל ספרים בכלל.

המבצע הזה והאחרים הנערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים בישראל, כנגד מעלימי מס והון שחור הנערכת בראשותו של מנהל רשות המסים בישראל מר ערן יעקב זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה.

בין היתר מדובר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן