אשדוד בריאות הציבור ירוק נעים סביבה | אקולוגיה

חב’ נמל אשדוד ספגה עיצום כספי 1.5 מיליון ₪, לא מנעה זיהום אוויר

נמצא, כי קיים עיכוב בבנייה ובהצטיידות באמצעים הכרחיים למניעת פליטות לאוויר בנמל אשדוד וכי אלו, לא יותקנו בהתאם לקבוע בהוראות עד לתאריך שנקבע. מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, שלח מכתב התראה אל חברת נמל אשדוד ודרש עמידתה בהוראות הנדרשות. נמצא, כי לא הותקנו האמצעים הדרושים לשמירה על האוויר ועל בריאות הציבור - הטיל המשרד להגנת הסביבה, עיצום כספי של 1,497,920 מיליון ₪ על חב' נמל אשדוד.
0
0

“להוראות שנותן המשרד להגנת הסביבה, לחברות ולמפעלים, יש חשיבות רבה לשמירה על בריאות הציבור והסביבה. לא נאפשר לחברות ולמפעלים לנהוג ברשלנות ולהפר את ההוראות או לא לעמוד בדרישות הסביבתיות…” – כך הבהיר ראש אגף איכות אוויר ושינויי אקלים במשרד להגנת הסביבה, דר’ צור גלין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“המשרד, ימשיך לפקח על הקיום והעמידה בהוראות לפי חוק, כדי לשמור על האוויר של כולנו” הוסיף והדגיש, דר’ גלין.

הרקע לדברים בא כאשר המשרד להגנת הסביבה, הטיל על ‘חברת נמל אשדוד’ עיצום כספי בסך 1,497,920 מיליון ₪, בגין הפרות של הוראות שניתנו לחברה על-ידי המשרד לשם מניעה וצמצום של זיהום האוויר ממקור פליטה על פי ‘חוק אוויר נקי‘.

עולה, כי העיצום הכספי, הוטל על חברת נמל אשדוד, בגין מספר הפרות של ההוראות, הכוללות;

  • אי התקנה של אמצעים שנועדו למנוע את זיהום האוויר במועדים שנקבעו לכך’
  • אי התקנה של מדלים לפריקה רציפה של מטעני צובר (גרעינים, גופרית ו-פטקוק),
  • אי התקנה של מסוע (אמצעי שינוע) ו-אחסון ביניים מתאים עבור מטעני צובר (גרעינים, גופרית ופטקוק).

חברת נמל אשדוד, מחזיקה בהוראות לעניין מקור פליטה, המתעדכנות מעת לעת על ידי המשרד להגנת הסביבה.

התברר, בישיבות וסיורים שנערכו בנמל, נמצא, כי קיים עיכוב בבנייה ובהצטיידות באמצעים הכרחיים למניעת פליטות לאוויר וכי אלו, לא יותקנו בהתאם לקבוע בהוראות עד לתאריך שנקבע.

לאור זאת, שלח מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, מכתב התראה אל חברת נמל אשדוד ודרש את עמידתה בהוראות הנדרשות.

לאחר שנמצא, כי לא הותקנו האמצעים הדרושים לשמירה על האוויר ועל בריאות הציבור, כאמור, הטיל המשרד להגנת הסביבה, עיצום כספי בסך 1,497,920 מיליון שקל על חברת נמל אשדוד.

יצוין, כי מחוז דרום של משרד להגנת הסביבה, מבצע מעקב שוטף אחר עמידת הנמל בדרישות המופיעות בהוראות – שמטרתן מניעה ו-צמצום זיהום האוויר, במטרה להגן על בריאות הציבור והתושבים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן