חקלאות ישראל ירוק אורגני ואקולוגי עסק ירוק צרכנות ירוקה

חב’ הזרע-וילמורין-מיקאדו יטפחו עגבניות מחברת ‘יישום’

שיתוף פעולה חדש בארץ בתחום טיפוח העגבניות והגנטיקה של חברת הזרע וחברת וילמורין-מיקאדו הצרפתית-יפנית ◄רמי דר, מנכל הזרע: "אני מברך על המחויבות של קבוצת לימגרין לפיתוח הפעילות בישראל, הבאה לביטוי באמצעות הרכישה החשובה זאת. זהו מהלך מבורך המרחיב את הבסיס הגנטי ומעשיר את הידע והמומחיות בתחום העגבניות בחברת הזרע".
0
0
רמי דר, מנכל חברת הזרע | רקע: עגבניית מגי | צילום נילי שניר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רמי דר, מנכל חברת הזרע | רקע: עגבניית מגי | צילום נילי שניר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

חברת הזרע סידס, מהחברות המובילות בעולם בטיפוח, ייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וחברת וילמורין – מיקאדו חתמו על הסכם עם ‘יישום’ חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית לרכישת כל הגנטיקה והפעילות של קבוצת טיפוח העגבניות הפועלת בפקולטה לחקלאות ברחובות תחת השם; ‘BonTom’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

חברת ‘הזרע סידס’ וחברת ‘וילמורין – מיקאדו’ הינן חברות אחיות השייכות לחברת האם; קבוצת לימגרין, קואופרטיב חקלאי צרפתי המתמחה בזרעי שדה, זרעי ירקות ותחום המאפים.

‘Goodnews’ משרד יחסי הציבור האסטרטגיה התקשורתית, הוותיק שנוסד בשנת 2007 על ידי הגב’ רותם שדה, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, באמצעות סמנכלית יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי Goodnews, הגב’ נטלי מור-אלמליח, כי הפעילות, נרכשה לאחרונה ומאותו הרגע הועבר כל החומר הגנטי ו‘חברת הזרע סידס’ וחברת ‘וילמורין – מיקאדו’ החלו בניהול הפעילות ומיזוגה בפעילות השוטפת שלהן.

פעילות ‘BonTom’ הובלה במשך שנים רבות על ידי ‘חתן פרס ישראל בחקלאות’ פרופסור נחום קידר זכרו לברכה ועל ידי פרופסור חיים רבינוביץ, רקטור האוניברסיטה העברית בעבר.

לאחר פרישתו של פרופסור קידר לגמלאות נוהלה הפעילות על ידי  פרופסור רבינוביץ. פעילות קבוצת BonTom, ידועה בפריצת הדרך העולמית, שהובילה בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת, פיתוח זני עגבניות עם חיי מדף ארוכים, והזן הידוע מכולם הוא; דניאלה.

כזכור, זנים אלו’ הובילו למהפכה בתחום גידול העגבניות ו-צריכת העגבניות ברחבי העולם. בנוסף הובילה קבוצת BonTom את פיתוח זני עגבנית הצ’רי בעולם, ביניהם הזן הידוע בשם; ‘שירן’.

זנים אלו שפיתחה קבוצת BonTom שווקו בעולם על ידי חברת “הזרע“. במהלך השנים הקבוצה שיתפה פעולה עם חברות זרעים מובילות נוספות, אך לפני כ-10 שנים, נכנסה לשיתוף פעולה בלעדי עם קבוצת לימגרין הצרפתית, בעלת המניות של ‘הזרע’ ושל ‘וילמורין – מיקאדו’ וכאמור, היום, הפעילות הזאת נרכשה ואוחדה לתוך החברות עצמן.

רמי דר, מנכל חברת הזרע; “אני מברך על המחויבות של קבוצת לימגרין לפיתוח הפעילות בישראל, הבאה לביטוי באמצעות הרכישה החשובה זאת. זהו מהלך מבורך המרחיב את הבסיס הגנטי ומעשיר את הידע והמומחיות בתחום העגבניות בחברת הזרע“.

פרופסור חיים רבינוביץ הוסיף; “אנו שמחים על ההזדמנות להמשיך את הפעילות ארוכת השנים, שנעשתה במסגרת האוניברסיטה, במסגרת מתאימה יותר לימינו ושיתוף פעולה עם חברות זרעים מובילות כדוגמת הזרע ווילמורין – מיקאדו“.

דר’ ירון דניאלי, נשיא ומנכל ‘יישום’; “הגילויים פורצי הדרך לאורך השנים של הפרופסורים חיים רבינוביץ’ ו-נחום קידר, שניהם מן הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית, מהווים מרכיב חשוב בהתפתחות תעשיית הזרעים העולמית.

לאור שיתוף הפעולה הפורה לאורך השנים בין האוניברסיטה העברית וחברת BonTom לבין חברת הזרע, אנו משוכנעים שהחברות הזרע סידס ווילמורין – מיקאדו, השייכות לקבוצה לימגרין, מחברות הזרעים הגדולות בעולם, הן השותפות האידיאליות כדי למצות את מלוא הפוטנציאל המסחרי בתחום טיפוח עגבניות הטמון בחברת BonTom“.

 אודות יישום

“יישום” הנה חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים. החברה יישום, שהוקמה בשנת 1964, היא חברת מסחור הטכנולוגיה השלישית שהוקמה בעולם, והיא מגשרת בין מחקר פורץ דרך לבין קהילה גלובלית של יזמים, משקיעים והתעשייה.

"יישום" חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית

החזון של יישום הוא להיטיב עם החברה על ידי הפיכת טכנולוגיות וחידושים יוצאי דופן לפתרונות מסחריים עבור הבעיות הגלובליות הבוערות ביותר. עד היום, רשמה יישום למעלה מ-10,000 פטנטים על 2,800 המצאות שונות.

היא חתמה הסכמי רישוי עבור למעלה מ- 900  טכנולוגיות, והקימה למעלה מ-125 חברות פורטפוליו.

ל‘יישום’ הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות מובילות דוגמת; בוסטון סיינטיפיק, גוגל, כיל, אינטל, ג’ונסון אנד ג’ונסון, מרק, מיקרוסופט, נוברטיס ועוד רבים נוספים. לפרטים על חברת יישום.

 אודות הזרע

הזרע” מהווה חלק מקבוצת “לימגרין” תאגיד חקלאי בינלאומי שבסיסו בצרפת. כקואופרטיב חקלאי, קבוצת “לימגרין” מבינה ומכירה את צרכי הלקוחות וכיום הינה חברת הזרעים הרביעית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה בתחום זרעי הירקות.

לימגרין“, עם מחזור מכירות הנאמד בכ-2 מיליארד יורו, מתמחה בזרעי ירקות, גידולי שדה ובמוצרי דגנים ומאפה.

הזרע | Hazera

”הזרע” נמנית על החברות המובילות בעולם בטיפוח, ייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות באמצעות מחקר ופיתוח מתקדמים, מספקת החברה למגדלים וצרכנים ברחבי העולם פתרונות ייחודיים וחדשניים ופותחת בפניהם אפשרויות חדשות של צמיחה ושגשוג.

בהתאם לדרישות הצרכנים, “הזרע” מפתחת מוצרים בעלי טעם ומראה משופרים, שהינם בריאים יותר ובעלי חיי מדף ארוכים.

עם זאת, חברת ”הזרע” קשובה לצרכי המגדלים ועוסקת בפיתוח זנים הצורכים פחות מים, מניבים יבול רב יותר, עמידים בפני מחלות וידידותיים יותר לסביבה. זרעי מכלוא אלה ביססו את מעמדה של “הזרע” כמותג עולמי מוביל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן