חדשות כאן ישראל

התנועה לטוהר המידות לפרסם העמדתם לדין של נבחרי ציבור

התנועה לטוהר המידות בפנייה אל היועץ המשפטי לממשלה, דר' מנדלבליט, קוראת לפרסם את העמדתם לדין של נבחרי ציבור החשודים בעבירות פליליות - "בהתאם להנחייתך, כי; "אין מקום לעכב החלטות בשאלת העמדתם לדין של נבחרי ציבור או מועמדים לבחירה וזאת נוכח החובה לספק לציבור תמונה מלאה על אודות החשדות וההליכים הפליליים נגד נבחרי ציבור...".
0
0
היועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדבליט עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו | צילום ארכיון, עמוס בן גרשום | לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו
אביחי מנדבליט עם בנימין נתניהו

התנועה לטוהר המידות, פנתה הבוקר (רביעי,  25.12.2018) אל היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט, בבקשה, כי היועץ, יפרסם את החלטתו בסוגיית העמדתם לדין של נבחרי ציבור החשודים בעבירות פליליות בכלל ובעניינו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפרט. זאת בעקבות ההחלטה לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במכתב  אותו כתבו אנשי התנועה לטוהר המידות, הנאבקת בשחיתות השלטונית ותפעל למען נורמות שלטון תקינות, משפט וצדק, חברת הועד המנהל עורכת הדין אביה אלף, לשעבר מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ועמיתה עורך דין יובל יועז, היועץ המשפטי של עמותת טוהר המידות.

מכתבם של חברי עמותת התנועה לטוהר המידות, בא לטענתם לאחר; “על-פי פרסומים בתקשורת מפי “גורמים משפטיים” בסביבתך, הנך שוקל להימנע מלפרסם את החלטתך בתיקי ראש הממשלה ככל שזו תתקבל בסמוך למועד הבחירות, על מנת למנוע מראית עין של ניסיון מצד המערכת המשפטית להשפיע על ההליך הדמוקרטי“.

“אנו סמוכים ובטוחים, כי הדברים שצוטטו מפי “הגורמים המשפטיים” לא נאמרו על דעתך או מטעמך והם אינם משקפים את גישתך, כפי שאינם משקפים את הדין.

“ואולם עצם הפרסום” – מדגישים, חברי העמותה לטוהר המידות; “עלול לכרסם בבסיס הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק בעיני הציבור כולו; לפגוע במעמדו של היועץ המשפטי; ולפגוע באמון הציבור בשלטון החוק במדינה ובלב תקינותו של ההליך הדמוקרטי 17“.

חברי עמותת התנועה לטוהר המידות, מוסיפים בפנייתם אל מנדלבליט; “לפיכך, אנו סבורים, כי מן הראוי שתשוב ותעמיד דברים על מכונם באופן ישיר, פומבי ובלתי-אמצעי ותבהיר, כי אין בכוונתך לעכב את החלטתך ובדעתך לעשות כל מאמץ, כדי לזרז את הליכי קבלת ההחלטות בכלל תיקי החקירה הנוגעים לנבחרי ציבור בכלל ובאשר לראש הממשלה בפרט.

 זכות הציבור לקבל מידע על מצבם המשפטי של אלה המבקשים את אמונו – “מידע חיוני לציבור בתקופת ערב בחירות“.

כל זאת, כדי שאלה, יינתנו ויפורסמו לציבור, במידת הפירוט המרבית האפשרית, עוד לפני מועד הבחירות“.

התנועה לטוהר המידות, מציינת, כי; “בהתאם להנחיית היועץ המשפטי, עצמו, אין מקום לעכב החלטות בשאלת העמדתם לדין של נבחרי ציבור או מועמדים לבחירה וזאת נוכח החובה לספק לציבור תמונה מלאה על אודות החשדות וההליכים הפליליים נגד נבחרי ציבור.

זאת כחלק מ‘זכות הציבור’ לקבל מידע על מצבם המשפטי של אלה המבקשים את אמונו – “מידע חיוני לציבור בתקופת ערב בחירות“.

אנשי ‘התנועה לטוהר המידות’ מאמינים, כי בכוחה של שקיפות שלטונית למנוע שחיתות. בהגדרות יעדיה, קובעת, כי תפעל לחזק את עקרונות המשפט, הצדק, זכויות האדם והאזרח ותפעל להטמיע את ערכי המינהל התקין, טוהר המידות וניקיון הכפיים בקרב נבחרי ועובדי ציבור, הן ברשויות השלטון והן בקרב הציבור הרחב.

בתוך כך, פרסמה ‘התנועה לטוהר המידות’ כי מתקיימת מתרומות ומבקשת מן הציבור הרחב לתרום בכל סכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם – “יש ללחוץ על הלינק – תרומה. והתחייבות על הוראת קבע בכל סכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם – תודה”.

 אל מכתב ליועמש החלטה בתיקי רהמ ערב בחירות 25-12-2018.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן