כסף מדבר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות

השר עמיר פרץ: לא יהיה מנוס מהורדת מחירי הלחם המפוקח

רשות התחרות, ביצעה בעקבות הנחיית שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, בדיקה מקיפה של מחירי הלחם המפוקח וגילתה, כי עלוּת ייצור הלחם המפוקח, הינה נמוכה משמעותית מן המחיר שקבעה וועדת המחירים ◄ שר הכלכלה, פרץ: "אני דורש לקיים באופן מיידי דיון של וועדת המחירים, יחד עם צוות רשות התחרות ולבחון את הסוגיה כולה. לאור ממצאי רשות התחרות העולים מן הדין וחשבון, נראה, כי לוועדת המחירים לא יהיה מנוס מהורדת מחירי הלחם המפוקח בישראל".
0
0
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, ברקע: כיכרות לחם על המדפים | צילום: Stock Image & Photo | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
השר עמיר פרץ, לחם

מישהו נזכר. וזה יכול מצוין לכיס שלך, נכון שגם העיתוי לרגל ליל הסדר של פסח 2021 תשפ”א, בעוד שבועיים, לא בדיוק מוּשלם, אבל כבר אמרנו את העיקר, שההוצאה על הלחם תקטן ובצדק. כל לפחות אנחנו מבינים מדברי שר הכלכלה והתעשייה מר עמיר פרץ שהפעם אי אפשר לחשוד בו במניעים פוליטיים זרים. וזה סיפור המעשה;

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עולה, כי מבדיקה שערכה ‘רשות התחרות‘ שהיא רשות ממשלתית האמוּנה על שמירת עקרונות התחרותיות במשק של מדינת ישראל, נעתרה לבקשת שר הכלכלה והתעשייה, מר עמיר פרץ, לבדוק את עלוּת ייצור הלחם המפוקח.

מבלי להיכנס לתיאורים צבעוניים, עלה, כי העלוּת היא נמוכה משמעותית מן המחיר לצרכן אשר קבעה ועדת הפיקוח על המחירים שהיא ועדה בין משרדית שפועלת מכוח חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, וכי רשות התחרות, ממליצה לבחון מחדש את מחירי הלחם המפוקח בישראל.

שר הכלכלה והתעשייה מר עמיר פרץ, שפעל כיאות לו ומיד אמר היום (יום רביעי, כ”ו אדר תשפ”א); “אני דורש לקיים באופן מיידי דיון של וועדת המחירים, יחד עם צוות רשות התחרות ולבחון את הסוגיה כולה.

לאור ממצאי רשות התחרות, העולים מן הדין וחשבון, נראה, כי לוועדת המחירים לא יהיה מנוס מ-הורדת מחירי הלחם המפוקח בישראל“.

“לאור הממצאים, נראה, כי כל הטענות של המאפיות, כי עלויות הלחם שנקבעו בוועדת המחירים הן נמוכות, אין להן בסיס!” – הוסיף שר הכלכלה והתעשייה והמשיך; “יש לי יסוד סביר להניח שעלויות ייצור הלחם המפוקח, הינן נמוכות משמעותית מהמחיר שנקבע בוועדת הפיקוח על המחירים,

ועל וועדת המחירים, יהיה להידרש לכך ולבחון האם הצרכנים, שילמו במשך שנים, עבור לחם מפוקח, מחיר גבוה מאוד, ממה שהיו אמוּרים לשלם”. דרש השר פרץ.

רשות התחרות, ביצעה בעקבות הנחיית שר הכלכלה והתעשייה מר פרץ, בדיקה מקיפה של מחירי הלחם המפוקח וגילתה, כי עלוּת ייצור הלחם המפוקח, הינה נמוכה משמעותית מן המחיר שקבעה וועדת המחירים.

כתוצאה מכך, שלח השר פרץ מכתב אל יושב ראש וועדת המחירים, בדרישה לקיים בדיקה מעמיקה, יחד עם נציגי רשות התחרות ומשרד הכלכלה והתעשייה וזאת על מנת לבחון מחדש את מחיר הלחם המפוקח.

בקשתו של השר פרץ מרשות התחרות לבדוק את מחירי הלחם באה בעקבות הערר שהגישה “מאפיית מרחבית קריית שמונה“, על מכרז אספקת הלחם למערכת הביטחון, בטענה ש’מאפיית ברמן‘ הגישה הצעה למכרז במחירי הפסד, במטרה לדחוק את המאפיות הקטנות מהתחרות בתחום.

רשות התחרות, לוגו

כתוצאה מכך, הנחה כב’ השר פרץ את מנכל משרדו, מר דוד לפלר, לפעול אל מול משרד הביטחון בבקשה להקפיא את תוצאות המכרז עד לבדיקה מקיפה של עלויות ייצור הלחם.

לאחר שמשרד הביטחון, קיבל את בקשתו של השר פרץ , כי יש להקפיא את המכרז, הוא פנה השר אל הממונה על התחרות עורכת דין מיכל הלפרין, על מנת שתבדוק את הנושא לעומק.

בדין וחשבון שביצעה רשות התחרות והוגש לשר פרץ הבוקר נכתב; “בדיקת הרשות בנושא, העלתה שאין כל יסוד לטענה שמדובר במחירי הפסד. נהפוך הוא. על בסיס ניתוח שעשתה מאפית ברמן לצורך המכרז, המחירים שהוצעו על ידה משקפים רווח משמעותי ביחס לעלות הייצור“.

עוד נכתב ב-דוח רשות התחרות; “ברי, כי קיומו של פער משמעותי בין האינדיקציה שיש בידינו ביחס לעלוּת יצוּר הלחם המפוקח, לבין המידע שיש בידי ‘ועדת הפיקוח‘ דורש בחינה מעמיקה ויסודית של המסד העובדתי, הנמצא בידי ועדת הפיקוח“.

בסיכום ‘דוח רשות התחרות’ נקבע; “הממצאים העולים מבדיקת הרשות, מלמדים על פער משמעותי בין העלות בפועל של ייצור לחם על ידי מאפיות, לבין המחיר ללחם בפיקוח שנקבע על ידי ועדת הפיקוח.

הפער הוא כה משמעותי, עד כי הוא מחייב בחינה של הסוגיה, על מנת לרדת לעומק האמת ולהבין את העלויות האמתיות של המאפיות. אנו ממליצים שוועדת הפיקוח, תשקול בחינה מחוּדשת של הלחם בפיקוח“. סוכם ב‘דוח רשות התחרות 2021’ שהועבר לעיונו של שר הכלכלה והתעשייה מר פרץ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן