חדשות כאן ישראל צרכנות

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את וואלה-שופס ב-413,600 ₪

הרשות להגנת הצרכן תטיל עיצום כספי של 413,600 ₪ על וואלה-שופס ◄ הגב' אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בהפרות מהותיות של חוק הגנת הצרכן. מועד אספקת המוצר ומחיר המוצר הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן טרם המכירה ולעמוד בהם לאחר המכירה.
0
0
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה היום (שלישי, ד’ ניסן התשע”ח) לחברת וואלה שופס (שופמיינד בערבון מוגבל) על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 413,600 ₪. כוונת החיוב נשלחה אל מנכל חברת שופמיינד המפעיל את אתר וואלה-שופס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

יודגש כי לחברת ‘וואלה שופס’ קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה החלה בעקבות תלונות שהתקבלו מצרכנים כנגד ‘אתר וואלה-שופס’ הצרכנים, התלוננו, כי רכשו מוצרים שונים באתר וואלה-שופס, ולאחר ביצוע העסקה, קיבלו אישור הזמנת מוצר ובתוכו מועד האספקה, אך וואלה-שופס לא סיפקה את המוצר במועד שצוין באישור ההזמנה.

עוד עולה מתלונות הצרכנים, כי חלק מהמתלוננים אשר ביטלו את העסקה מסיבות שונות ובמסגרת הזמנים המצוינים בהוראת החוק, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראלכאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, מסר, כי; במקרים מסוימים פרסמה החברה מוצר במחיר מסוים, ובשל “טעות אנוש” כהגדרתם העלתה את המחיר לאחר הרכישה ודרשה מהצרכנים את המחיר המעודכן (הגבוה).

במקרים מסוימים נקנה מוצר מדגם מסוים ונשלח לצרכן מוצר מדגם שונה. כל אלו, מעשים או מחדלים המנוגדים להוראות חוק הגנת הצרכן.

 סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה;

  • סעיף 2(א)(1) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (טיב, מהות וסוג המוצר נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(3) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מועד אספקת המוצר נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 14ה – בעת ביטול עסקה, יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים את הכספים שנגבו מהצרכן, יבטל את החיוב ויספק לצרכן עותק מהודעת הביטול.
  • סעיף 17ב(ד) – המחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם בהתאם להוראות סעיף זה, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה, כי; “מדובר בהפרות מהותיות של חוק הגנת הצרכן. מועד אספקת המוצר ומחיר המוצר הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן, טרם המכירה ולעמוד בהם לאחר המכירה.

החזר כספי, עקב ביטול הינו חובה של העוסק וזכות של הצרכן. הרשות, תמשיך לחקור עוסקים מפרים וביניהם את אתרי המכירות אונליין על מנת לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק.

במקרה של הפרה – הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תפעל במסגרת כל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן