השלטון המקומי בישראל ערים בישראל רשויות מקומיות

הרשויות המקומיות נגד קיצוץ מענקי איזון של משרד הפנים

יושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי ערים נוספות שיגרו מכתב חריף לשרי משרד הפנים והאוצר, בו הם מתנגדים נמרצות לקיצוץ במענקי האיזון לרשויות המוחלשות, עליו הכריז במפתיע משרד הפנים; איננו מוכנים לקבל גזירה זו ויש לבטלה מיידית הדרישה לקיצוץ, שאם לא כן יביאו להשבתת השירותים לאזרח.
0
0
יושב ראש  מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס מול שר הפנים אריה דרעי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יושב ראש מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס מול שר הפנים אריה דרעי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מר חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות עם מר רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו וראשי ערים נוספות ברחבי ישראל, החליטו להסיר את הכפפות ובדעתם להילחם נגד כוונת משרד הפנים ומשרד האוצר לקצץ במענקי האיזון המוענקים ל’רשויות המוחלשות’.
 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

“לא יעלה על הדעת, כי המאמצים המשותפים להגביר את יציבותן התקציבית של הרשויות המקומיות על ידי הגדלה של מענקי האיזון משנה לשנה, יבוטלו כליל בהחלטה לא הגיונית זו ואף יידרשו הרשויות המקומיות עוד לקיצוץ במענקים המשמשים למתן שירותים בסיסיים לתושבי הערים“. מחה והתרעם יושב ראש מרכז השלטון המקומי.

“כאשר אנו שומעים על גדילה בהכנסות המדינה בייחוד בימים אלו ועל משרדי ממשלה הדורשים גידול משמעותי בתקציביהם. יש לזכור, כי ‘הרשויות המקומיות’ הן הזרוע הביצועית האמיתית של הממשלה ואלו המנהלות בפועל את חייהם של למעלה מ- 8.6 מיליון התושבים במדינה.

“יש לחזק אותם ולא להחליש ולפגוע בפעילותם בשרירותיות” – הבהיר מר ביבס שהוסיף, כי; “על מנת שיתנו לתושבים שלנו את השירותים הטובים ביותר והתנאים הראויים ביותר.” סיכם ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי.

דוברת מרכז השלטון המקומי הגב’ הילה שי וזאן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר האינטרנט של כל המדינה כי הרקע למתיחות בין משרדי הממשלה (הפנים והאוצר) החלה בהודעת משרד הפנים אשר הועברה בראשית השבוע וממנה התברר לראשי רשויות מקומיות, כי בכוונת משרד הפנים לקצץ ממענקי האיזון המועברים מהמדינה ל-200 רשויות מקומיות לצורך מתן שירותים בסיסיים לתושבים.

█ בהינתן ויתברר, כי ישנו גידול בהכנסות המדינה, ניתן יהיה להגדיל את תקציבי המשרדים, קרי, לבטל את הקיצוץ.

על פי ההודעה, גובה הקיצוץ יעמוד על 1.3% מתקציבי האיזון, המוערכים בכ- 57 מיליון ₪. בהודעה האמורה, נדרשו ראשי הרשויות לבצע הפחתה תואמת בתקציב הוצאות הרשות המקומית כבר בשנת 2017.

מרכז השלטון המקומי, מתנגד להחלטה זו ואף מוצא אותה תמוהה ופתאומית, שהרי הוחלטה באופן רטרואקטיבי ובשלהי שנת התקציב, כעשרה חודשים לאחר החלטת הממשלה בנושא.

במכתב ששיגרו ראשי הערים, הם טענו, כי במידה וסברו משרדי הפנים והאוצר, כי לא ניתן להימנע מן הקיצוץ, הוא היה צריך להיכלל בנוסחת ההקצאה הסופית של המענק, אשר פורסמה רק בחודש יוני האחרון.

זאת ועוד; סעיף 13 בהחלטת הממשלה בעניין מיום 18.12.201, השאיר פתח לממשלה ולשרים לדרוש את ביטול הקיצוץ וקבע, כי בהינתן ויתברר, כי ישנו גידול בהכנסות המדינה, ניתן יהיה להגדיל את תקציבי המשרדים, קרי, לבטל את הקיצוץ.

משכך, הפרסום הנרחב ב‘כלי התקשורת’ כי שנת התקציב 2017, צפויה להסתיים ב-עודף הכנסות של כ-10 מיליארד ₪ למדינה, הביא את הרשויות המקומיות לצפות, כי הקיצוץ האמור יבוטל.

מכל הסיבות הללו, מרכז השלטון וראשי הרשויות המקומיות, הודיעו, כאמור, במכתב ששלחו הערב לשר הפנים והאוצר, כי הם אינם מוכנים לקבל גזירה זו, וקראו לביטול מיידי של הדרישה לקיצוץ, שאם לא כן,  יביאו להשבתת השירותים לאזרח.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן