חדשות בריאות קרית אונו

הרב אשר: זו שערורייה שצריך לגייס כסף לבניין בנק הדם

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי חבר הכנסת הרב יעקב אמר את הדברים בביקורו במוקד הלאומי המשולב של מדא בקרית אונו. על הקמת מבנה בנק הדם החדש שבה קיבל סקירה מקיפה על הארגון ופעילותו המשמעותית◄מנכל מדא, אלי בין אל חבר הכנסת הרב יעקב; "מודים לך על הביקור ובטוחים כי שיתוף הפעולה ישרת את כלל אזרחי המדינה".
0
0
חבר כנסת הרב אשר: שערורייה שצריך לגייס כסף לבניין בנק הדם | צילום דוברות מדא
חבר כנסת הרב אשר: שערורייה שצריך לגייס כסף לבניין בנק הדם | צילום דוברות מדא

“זו שערורייה שאתם צריכים לגייס כסף לבניין, מלט ולבנים, זו שערורייה מבחנתי כאזרח, זה בנק הדם של המדינה” – כך התבטא אתמול (חמישי, כ”ז חשוון תשע”ח) חבר הכנסת הרב יעקב אשר (סיעת ש”ס) בעת ביקורו במוקד הלאומי המשולב של מד”א בעיר קריית אונו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דבריו של חבר כנסת הרב אשר, נאמרו במהלך ביקורו קיבל סקירה נרחבת מפי מנכל מגן דוד אדום מר אלי בין, על מגוון פעילות הארגון, בהם שירותי הדם של מדא והסבר על מבנה בנק הדם החדש והממוגן שעתיד להיבנות בעיר רמלה, פרויקט ‘נאמני חיים’ ואפליקציית ‘מדא שלי’.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי חבר הכנסת הרב יעקב אמר את הדברים בביקורו במוקד הלאומי המשולב של מדא בעיר קרית אונו. על הקמת מבנה בנק הדם החדש שבה קיבל סקירה מקיפה על ארגון ופעילותו המשמעותית.

כן קיבל סקירה על מערך המתנדבים הארצי של מדא, הכולל אלפי אזרחים הערוכים להציל חיים במקרה הצורך. במהלך הסיור, נחשף חבר הכנסת לפעילות המבצעית של הארגון, הכוללת למעלה מ-1000 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כ-500 אופנועים, אופניים חשמליים, שני מסוקים, למעלה מ-16000 מתנדבים, מהם כ-6000 מתנדבי נוער וכ-21,000 ‘נאמני חיים’.

בנוסף, קיבל חבר כנסת הרב אשר, הסבר על מוקד החירום של מדא – מוקד 101, במהלכו התרשם רבות מכמות הפניות בהן מטפלים אנשי מדא במשך 24 שעות ביממה; בכל 15 שניות מתקבל שיחת חירום במדא כאשר כל שיחה נענית בתוך פחות מ-4 שניות, בכל 38 שניות מוזנק אמבולנס, ובסך הכול למעלה מ-2 מיליון שיחות חירום בשנה.

חבר הכנסת, הרב אשר, המשמש יושב ראש ועדת הכנסת לבטיחות בדרכים, התעניין בנושא הרישוי והבטיחות של אופנועים ואופניים חשמליים ככלי סיוע של הארגון, ושמע בהרחבה על ההכשרה הייעודית והמיוחדת במדא  לרוכבים, במסגרתה הפרמדיקים הרכובים עוברים סדנא בת 8 שעות, בשיתוף משרד התחבורה ותוך שימוש ב‘ציוד מציל חיים’.

█ ‘יש פה צוותים שעושים עבודה נפלאה, מעבר למה שהם נדרשו, ברמה האישית’

בנוסף התעניין חבר הכנסת, בתוכנית “קיצור הזמנים בפריפריה“, אשר לגביה ולגבי תקצובה הנדרש התקיים לא מכבר דיון ב‘וועדה לצדק חלוקתי’ ובנוסף הביע עניין ואסף מידע באשר לתפעול אופנוע ובימבולנס חשמלי בשבת – כלים חדשים הנמצאים בבדיקת הלכתית על ידי הרבנות הצבאית; שיטת הזנקת כונני תגובה מיידית בהתאם להנחיות משרד הבריאות; ובהיבט הטכנולוגי הבא לידי ביטוי באפליקציית ‘מד”א שלי‘ בחנות האפליקציות הכשרה.

חבר כנסת הרב אשר, אמר כי; “על השירותים להיות כמה שיותר נגישים לאזרח וידידותיים למשתמש, חשוב שלא לסבך את הציבור בביורוקרטיה בזמן שהוא נמצא במצב הלא אופטימלי שלו, אתם מאוד משקיעים בזה ואנחנו ניתן לכם רוח גבית בנושא. ההיבט הטכנולוגי של הפעילות מצילת החיים לא תסולא בפז, היא מקצרת טווחים ומורידה לחץ במיון – ובסופו של דבר מצילה חיים“.

חבר כנסת הרב אשר, הוסיף בעניין בניית מבנה תת קרקעי ראשון מסוגו בעולם ל’בנק הדם הלאומי של ישראל‘; “זו שערורייה שאתם צריכים לגייס כסף לבניין, מלט ולבנים, זו שערורייה מבחינתי כאזרח. זה בנק הדם של המדינה“.

“בענייני חקיקה, אני בהחלט אסייע ומוכן להיות חייל של הנושאים האלה, יש לי היכרות רבת שנים עם אנשי מדא, אני מכיר את ותיקי הארגון מהתקופה שהייתי ראש עיר ב-בני ברק, שיתוף הפעולה היה מצוין, מול המתנדבים והרבנים. החיבור עם הקהילה הוא טוב, ולמדא יש מקום של כבוד בקהילה”. סיכם חבר הכנסת הרב יעקב אשר.

מנכל מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין אמר לחבר כנסת הרב אשר; “מודים לך על הביקור ובטוחים כי שיתוף הפעולה ישרת את כלל אזרחי המדינה, חשפנו אותך היום לדברים שאולי לא הכרת גם כפרלמנטר בכיר בכנסת עצמה וגם כראש עיר ואיש ציבור וכאזרח במדינה, ראית את האמצעים והיכולות שלנו. אנחנו מכירים אותך כאיש עשיה וכמנהיג מוביל בציבור.

זה לא היה מובן מאליו שכאשר נתקלת בשירותי מגן דוד אדום באופן אישי, הרמת אליי טלפון ואמרת; ‘יש פה צוותים שעושים עבודה נפלאה, מעבר למה שהם נדרשו, ברמה האישית’ – וביקשת שזה יגיע לצוותים בשטח, וכך אכן עשיתי”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן