גבר | Man קהילה רדיו | טלוויזיה

הקהילה הגאה בישראל בשנות ה-60 וה-70 של ה-120 ב-כאן 11

"הדווקאים"- סרט דוקומנטרי המתאר את החיים המחתרתיים של הקהילה הגאה בישראל בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים דרך סיפור חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים, מראשוני הנאבקים על זכויות הקהילה, מהמעצרים בגן העצמאות בעיר תל אביב ועד "מצעד הגאווה" ◄ מוצאי שבת, 15 ביוני 2019, בשעה 21:45 בכאן 11 ובדיגיטל של 'כאן – תאגיד השידור הישראלי'.
0
0

כאן 11, ערוץ טלוויזיה הציבורי ממלכתי בישראל, הפועל במסגרת תאגיד השידור הישראלי, מציג את החיים המחתרתיים של ‘הקהילה הגאה’ בארץ ישראל בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים בסרט התיעודי “הדווקאים” ישדר במוצאי שבת הקרובה, ה- 15 ביוני, בשעה 21:45 ב’כאן 11′ ובדיגיטל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זוג הומוסקסואליים גיבורי סרט הטלוויזיה "הדווקאים" | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
זוג בסרט “הדווקאים”

לצופים צפויה הצצה דרך סיפור חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים; גיורא קפלן, שריאל בקנשטיין, דן לחמן, רפי דייגי ו-יותם ראובני.

הסרט מתאר את החיים המחתרתיים והלא-מתועדים של ההומוסקסואלים במדינת ישראל בשנים האלה מהמעצרים בגן העצמאות בעיר תל אביב ועד מצעד הגאווה.

מדובר בתקופה שבה ‘נטייה חד-מינית‘ הייתה מחוץ לחוק ונחשבה ל‘מחלת נפש’ ועד נקודת המפנה, בשנת 1979, אז יצאו מספר אמיצים אל ‘כיכר מלכי ישראל’ להפגין למען זכויותיהם.

מאז החלה ההיסטוריה של ‘הקהילה הגאה בישראל’ להיות מסופרת ומתועדת.

גיבורי סרט הטלוויזיה גדלו במדינת ישראל בשנים שבהן המילה; “הומו” הייתה לא לגיטימית, מהם שנזרקו מן הצבא או ברחו מהמשטרה בעת בילוי בגן העצמאות וכולם חוו בדידות קשה.

הדווקאים” הסרט התיעודי הוא מסע מחושך לאור של גיבורים שעדיין מתביישים “ללכת יד ביד ברחוב“.

משך הסרט: 54 דקות, ישראל | 2019בימוי: הדס איילון | הסרט השתתף ב’פסטיבל דוקאביב 2019′.

 

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן