חדרה חדשות כאן ישראל ספורט ישראל

הפועל חדרה מסתבכת – רשם העמותות הגיש בקשת פירוק

לטענת רשם העמותות בבדיקה שביצע נמצאו ליקויים ופגמים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של העמותה ובין היתר – קליטת פעילות של עמותות ספורט אחרות בניגוד לדין, חלוקת רווחים אסורה בכספי העמותה, תשלום לחבר ועד, עסקאות עם צדדים קשורים ללא דיווח, ועוד ◄במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית משפט, כי ימונה לעמותה מפרק אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה, לחקור את התנהלותה הכספית של העמותה, ואף לדרוש השבה של כספים מבעלי תפקידים וגורמים אחרים, במקרים המתאימים.
0
0
מימין: אלי דגני, גבי אוחנה, יואב קובי
מימין: אלי דגני, גבי אוחנה, יואב קובי

רשם העמותות ב’רשות התאגידים’ הגיש בסוף השבוע שעבר (יום חמישי האחרון, ו’ בכסלו התשע”ט, 15.11.18) אל בית המשפט המחוזי בעיר חיפה בקשה למתן צו פירוק נגד עמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה (ע”ר)  580464964, המנהלת את קבוצת הפועל חדרה בכדורגל (אשר קבוצות הבוגרים והנוער שלה, משחקות בליגת העל) וזאת לאחר שמשא ומתן שהתנהל בין הצדדים, מספר חודשים, לא צלח.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לטענת רשם העמותות בבדיקה שביצע נמצאו ליקויים ופגמים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של העמותה ובין היתר – קליטת פעילות של עמותות ספורט אחרות בניגוד לדין, חלוקת רווחים אסורה ב-כספי העמותה, תשלום לחבר ועד, עסקאות עם צדדים קשורים ללא דיווח, ועוד.

לעמדת רשם העמותות, ליקויים אלה מעידים, כי פעולות עמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה (ע”ר) 580464964, המנהלת את קבוצת הפועל חדרה בכדורגל, מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה. 

█ רשם העמותות לבקש מבית משפט, כי ימונה לעמותה המנהלת את קבוצת הפועל חדרה בכדורגל, מפרק

מטרת הבקשה היא לאפשר לעמותה לתקן את הליקויים שנפלו בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט, וזאת תוך רצון להביא להבראתה ולאפשר את פעילותה הספורטיבית.

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים עורכת דין שיר נוי פיינר, מסרה, ל’פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינהעולה, כי במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית משפט, כי ימונה ל-עמותה המנהלת את קבוצת הפועל חדרה בכדורגל, מפרק.

למפרק, יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה, לחקור את התנהלותה הכספית של העמותה ואף לדרוש השבה של כספים מבעלי תפקידים וגורמים אחרים, במקרים המתאימים.

█ השבוע בתיווכו של משרד הספורט, מאמצים לביטול ההחלטה – אולם במידה וגם הפגישה הזו לא תניב תועלת, נגיע לבית המשפט.

הפועל חדרה גבעת אולגה שולם שוורץ, פרסמה בתגובהרשם העמותות, טוען לליקויים ומבקש למנות מפרק. הקבוצה, טוענת, כי הליקויים, לכאורה, בוצעו לפני מספר שנים ואין להם השפעה על ההתנהלות הנוכחית. בית המשפט, יכריע בסוגיה.

מהתגובה הרשמית של הקבוצה, הפועל חדרה, עולה, כי “הנהלת המועדון, ניסתה במשך כל החודשים האחרונים לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה מול רשם העמותות, תוך שמירה על העקרונות החשובים לנו ומתוך אמונה מלאה בהתנהלות ההנהלה הנוכחית.

מאמצים אלה, יימשכו גם השבוע בתיווכו של משרד הספורט, אולם במידה וגם הפגישה הזו לא תניב תועלת, נגיע לבית המשפט.

היה ברור לנו בתחילת התהליך, כי הוא עשוי להסתיים בבית המשפט, ואנו יחד עם עורכי הדין שלנו, נגיע מוכנים, אם וכאשר נידרש לכך. חבל מאוד ש’רשם העמותות’ ממהר להודיע על הבקשה לכלי התקשורת, עוד בטרם היא נשלחה אלינו”. סיכם, דובר המועדון.

אל בקשת פירוק הפועל חדרה.

אל דוח רשם העמותות ותוצאות בדיקה עמותת מכבי חדרה שבאמצעותה פועלת הפועל חדרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן