חדרה חדשות ספורט ישראל

הפועל חדרה לא תשחק בליגת העל עדיין ללא אישור תקציב

בית המשפט; "העותרת (הפועל חדרה) ניצבת לפני משוכות משמעותיות, הן בשים לב לכך שהעותרת עצמה מאשרת, כי נפלו פגמים בהתנהלותה (על פני הדברים לא מדובר בליקויים מעטים או זניחים, אלא בליקויים מהותיים)" ◄רשם העמותות; "העתירה, הוגשה בשיהוי בלתי מוצדק. עמותת לימוד כדורגל בתי ספר – מכבי חדרה (המפעילה את קבוצת הכדורגל הפועל חדרה) ידעה על החלטת הרשם שלא להעניק לה אישור ניהול תקין מספר שבועות לפני הגשת העתירה. כבר אז ידעה, כי היעדר אישור הניהול התקין, יערים קשיים על מצב קבוצת הכדורגל של העמותה, הן בשל העדר אישור תקציבי והן בשל העדר היכולת לגייס תקציבים עירוניים".
0
0
כב' השופטת דנה כהן לקח
כב’ השופטת דנה כהן לקח

בעוד שחקני הכדורגל של הפועל חדרה מתאמנים בפולין במלוא הקצב לקראת פתיחת עונת הכדורגל בליגת העל החדשה דחה היום (חמישי, ז’ באב התשע”ח) בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים במעמד כב’ השופטת דנה כהן לקח,את בקשתה של עמותת לימוד כדורגל בתי ספר – מכבי חדרה (המפעילה את קבוצת הכדורגל הפועל חדרה-גבעת אולגה שולם שוורץ), לחייב ב’צו ביניים’ את ‘רשם העמותות’, להעניק לה אישור ניהול תקין לשנת 2018. כדי, שתוכל לקבל אישור הרשות לבקרה התקציבית בהתאחדות הכדורגל לרישום בליגת העל לכדורגל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים הגב’ ליפז דה גרוט, מסרה, ל‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim  אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, דחה את הבקשה משני טעמים מרכזיים;

ראשית, העתירה, הוגשה בשיהוי בלתי מוצדק. עמותת לימוד כדורגל בתי ספר – מכבי חדרה (המפעילה את קבוצת הכדורגל הפועל חדרהידעה על החלטת הרשם שלא להעניק לה אישור ניהול תקין מספר שבועות לפני הגשת העתירה.

כבר אז ידעה, כי היעדר אישור הניהול התקין, יערים קשיים על מצב קבוצת הכדורגל של העמותה, הן בשל העדר אישור תקציבי והן בשל העדר היכולת לגייס תקציבים עירוניים.

שנית, בכל הנוגע לסיכויי העתירה, צוין כי; “העותרת (הפועל חדרה) ניצבת לפני משוכות משמעותיות, הן בשים לב לכך שהעותרת עצמה מאשרת, כי נפלו פגמים בהתנהלותה (על פני הדברים לא מדובר בליקויים מעטים או זניחים, אלא בליקויים מהותיים)”.

רשם העמותות, יוצג בדיון על ידי עורך דין חגי דומברוביץ’ מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי).

 העותרת – הפועל חדרה – עצמה מאשרת, כי נפלו פגמים בהתנהלותה

דובר הפועל חדרה, מר אסי קוטין, פרסם היום (חמישי), כי; “להודעות השונות שיוצאות ומתפרסמות בתקשורת אין משמעות בנוגע להופעה שלנו בליגת העל. אנו חוזרים ומדגישים: נשחק רק בליגת העל“.

הדובר הוסיף וסיכם; “עברנו כבר את מרבית המכשולים, ובשבוע הבא, יאושר סופית התקציב שלנו בבקרה, שכבר אושר עקרונית. את המערכה מול רשם העמותות נמשיך לנהל בבית המשפט“.

לבקשת כתבנו משה נעים, התייחסה דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים הגב’ ליפז דה גרוט, לדברי הדובר מר קוטין ומסרה, ל‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim  כי; רשם העמותות הודיע לעמותת לימוד כדורגל בתי ספר – מכבי חדרה (המפעילה את קבוצת הכדורגל הפועל חדרה-גבעת אולגה שולם שוורץ), המדוברת, כי לא יוענק לה אישור ניהול תקין לשנת 2018, וכי בכוונתו להביאה להליך פירוק.

זאת לאור ממצאים חמורים שהעלתה בדיקה מטעם הרשם לגבי התנהלות העמותה. העמותה הגישה עתירה לבית המשפט והנושא עודנו תלוי ועומד.

בכל מקרה, הדוברת במשרד המשפטים הגב’ גרוט, ציינה כי; “אין לרשם העמותות סמכות לקבוע עליית ליגה של קבוצת כדורגל כזו או אחרת”.

יצוין שבדיוק בחודש שעבר, מסרה דוברת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים הגב’ ליפז דה גרוט, כי “טענות העמותה החדרתית בדבר מניעת הליכי פירוק לאור הפגיעה שתיגרם לפעילותה, אינן יכולות להתקבל.

האחריות לעניין זה, מונחת על כתפיהם של חברי ועד עמותה, והם אלו אשר הובילה אותה למצב זה שבו לא ניתן לאפשר את המשך התנהלותה שלא תחת פיקוח בית המשפט” – הייתה אז לשון ההחלטה.

פעולותיו של רשם העמותות לאכיפת הוראות החוק וכללי ניהול תקין מול עמותות שונות, נועדו בין היתר, להביא להתנהלות תחרותית הוגנת, ולכך שלא יינתן יתרון למי שמפר את הוראות החוק.

אל החלטה בעניין המשך טיפול בליקויים שנמצאו בהתנהלות העמותה הפועל חדרה-גבעת אולגה-שולם שוורץ.

אל דוח רשם העמותות ותוצאות בדיקה עמותת מכבי חדרה שבאמצעותה פועלת הפועל חדרה.

אל החלטה בעניין צו ביניים – מכבי חדרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן