כסף מדבר צער בעלי חיים

הפגנה נגד שר האוצר כחלון: הפסק המשלוחים החיים!

ההפגנה אורגנה על-ידי עמותות 'אנונימוס' לזכויות בעלי-חיים ו'תנו לחיות לחיות' וקבוצת 'הצפון הטבעוני'; בדרישה לשנות את מדיניות המכס המעודדת את המשלוחים החיים ◄נציגי העמותות 'אנונימוס' לזכויות בעלי-חיים ו'תנו לחיות לחיות' וקבוצת 'הצפון הטבעוני'; "לציבור בישראל אכפת מבעלי-חיים, וישראלים רבים בוחרים להימנע מצריכת בשר מטעמים של צער בעלי-חיים או מסיבות בריאותיות. גם מי שעדיין אוכלים בשר, מתנגדים לאכזריות של המשלוחים החיים.
0
0
הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון: הפסק המשלוחים החיים! |  צילום: הילה ספאק
הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון: הפסק המשלוחים החיים! |  צילום: הילה ספאק

פעילים למען בעלי-חיים מטעם עמותות ‘אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים, ‘תנו לחיות לחיות’ ו’קבוצת הצפון הטבעוני’ , הפגינו אמש (רביעי, ט״ז ניסן ה׳תשע״ז) מול ביתו של שר האוצר מר משה כחלון בעיר חיפה, בקריאה להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לצורך שחיטתם בישראל. המפגינים, קראו לשר לשנות את מדיניות המכס, לפיה ניתן פטור גורף ליבואני עגלים, שלדבריהם מהווה תמריץ כלכלי להתעללות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

הפעילים כ-100 במספר למען בעלי-חיים הפגינו מול ביתו של שר האוצר מר כחלון, בדרישה לשנות את מדיניות המכס המעודדת את המשלוחים החיים. המפגינים אחזו בשלטים שקראו להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מיבשת אוסטרליה ומיבשת אירופה לצורך שחיטה בישראל, וקראו בקול; “משלוחים חיים הם משלוחי מוות”, וכן; “כחלון כחלון, תתעורר, החיות הן לא הפקר”.

כאמור, ההפגנה אורגנה על-ידי עמותות ‘אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים ו‘תנו לחיות לחיות’ וקבוצת ‘הצפון הטבעוני’ אשר לטענתן; “המשלוחים החיים” החלו בשל מדיניות מכס, שאותה נקט משרד האוצר, במסגרתה לאורך השנים הממשלה עודדה את יבוא העגלים והטלאים באמצעות הקלות במכס. ב-2014 ההקלות הגיעו לשיאן כאשר היבואנים של עגלים חיים אף זכו לפטור גורף ממכס, ללא שום מגבלה: כמותית או אחרת.

הובלת עגלים אוסטרליים | צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים
הובלת עגלים אוסטרליים | צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים

המפגינים קראו אל השר כחלון לנקוט במדיניות מיסוי שלוקחת בחשבון שיקולים של צער בעלי-חיים, ולהעלות את המכס על יבוא עגלים. בעמותות אומרים, כי;.”פנינו לשר כחלון, שטען מספר פעמים בעבר, כי אכפת לו מסבלם של בעלי החיים, אך הוא לא נענה למכתבנו. לכן, עלינו לביתו להזכיר לו, כי בסמכותו ומחובתו להעלות את המכסים על עגלים, ולהפסיק לתת תמריץ כלכלי להתעללות“.

█ בעודנו חוגגים את חג החירות, עגלים וטלאים כלואים באוניות מיטלטלות במסע מייסר

נציגי העמותות, מוסיפים וטוענים; “לציבור בישראל אכפת מבעלי-חיים, וישראלים רבים בוחרים להימנע מצריכת בשר מטעמים של צער בעלי-חיים או מסיבות בריאותיות. גם מי שעדיין אוכלים בשר, מתנגדים לאכזריות של המשלוחים החיים. בעודנו חוגגים את חג החירות, עגלים וטלאים כלואים באוניות מיטלטלות במסע מייסר שאורך ימים ושבועות.

אנו קוראים בהגדה על קריעת הים שאפשרה לבני ישראל להשתחרר משעבוד, ובה בעת מקבלים לנמלי ארצנו אוניות הנושאות בעלי חיים תשושים, פצועים, חולים ומכוסים בהפרשות. הגיע הזמן שישראל תסיר מעליה את הכתם המוסרי הזה ותאסור על המשלוחים החיים, כפי שאסרה על פיטום האווזים“.

הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון: מתחילת שנת 2017, יובאו לישראל יותר מ-100 אלף בעלי-חיים | צילום: הילה ספאק
הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון: מתחילת שנת 2017, יובאו לישראל יותר מ-100 אלף בעלי-חיים | צילום: הילה ספאק

בשנת 2016 נרשם שיא במספר בעלי החיים שיובאו לישראל במשלוחים חיים; יותר מחצי מיליון  עגלים וטלאים יובאו מאוסטרליה ומאירופה לשחיטה בישראל. מתחילת שנת 2017 יובאו לישראל יותר מ-100 אלף בעלי-חיים. המשלוחים החיים מאוסטרליה מגיעים לנמל אילת, והמשלוחים מאירופה מגיעים לנמלי חיפה ואשדוד.

בפברואר, התקיים דיון ראשון בעתירה שהגישו עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ו’תנו לחיות לחיות‘ המבקשת לאסור על המשלוחים החיים. בדיון הורו השופטים למדינה; “לקדם באופן מואץ את צמצום הסבל ככל הניתן”, שכן “הרצון העולה מהעתירה אינו שנוי במחלוקת הן במובן המשפטי והן במובן המעשי. אין מי שאינו חפץ שבעלי החיים לא יסבלו”.

ישנה חלופה זולה על פי נתוני משרד הכלכלה, יותר למשלוחים החיים; בשר המיובא בקירור מבתי מטבחיים בחוץ לארץ, נמכר במחיר זול יותר. יבוא בשר בקירור כרוך במכס גבוה, למעט מכסה מוגבלת פטורה ממכס. משרד האוצר אישר באוקטובר 2016 תכנית לפיה תוקצה מכסת יבוא בשר בקירור ב-פטור ממכס שתגיע עד 2020 להיקף של 17.5 אלף טון לשנה (הצריכה השנתית של בשר בקר טרי, מוערכת ב-20 אלף טון, כולל בשר שמקורו בבעלי-חיים ילידי ישראל).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן