חדשות מועצה אזורית הערבה התיכונה מזג אוויר

הערבה מציגה: שיא של עשור ב-משקעים, שיטפונות בנחלים

חוקר קרקע ומים במחקר ופיתוח (מופ) ערבה תיכונה וצפונית, מר אפי טריפלר, הבהיר, כי כמות משקעים חד פעמית כזו, לא ירדה במשך עשור ברחבי הערבה התיכונה, כאשר ממוצע המשקעים השנתי בערבה נע בין 30-33 מילימטר ◄ ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, דר' אייל בלום; "כדי למנוע סיכונים מיותרים על הכבישים המוצפים, החלטנו שלא להוציא הסעות ולבטל היום את הלימודים בבתי הספר והגנים. המשקעים שירדו משמחים מאוד, כי עד כה, כמעט ולא ירד בערבה גשם, בתקווה שימלאו את הנחלים, מאגרי המים והאקוויפרים ויסייעו בשיפור מצב המים העגוּם בערבה, כידוע, מקורות המים בערבה מועטים.
0
0

גשם חזק החל לרדת אמש (שני) ברחבי הערבה התיכונה, ב-עין יהב, חצבה, ובספיר, נמדדו כבר 50 מילימטר של גשם, החל מהשעה 1:00 וגשם קל עדיין יורד. חוקר קרקע ומים במחקר ופיתוח (מופ) ערבה תיכונה וצפונית, מר אפי טריפלר, הבהיר, כי כמות משקעים חד פעמית כזו, לא ירדה במשך עשור ברחבי הערבה התיכונה, כאשר ממוצע המשקעים השנתי בערבה נע בין 30-33 מילימטר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אייל בלום ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה ברקע צילום רחפן נחל שחק בכניסה למושב חצבה | צילום עומר עדין הערבה התיכונה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אייל בלום ברקע רחפן מעל נחל שחק

הטמפרטורה כעת עומדת על 15 מעלות. זרימות מים חזקות בכל נחלי מזרח הנגב והערבה התיכונה בעיקר בנחלים; הברק, עשוש מסור, המשק, נקרות ו-פארן.

עקב הזרימות ומצב הכבישים, חסמה משטרת ישראל את כל כבישי הגישה לערבה מטעמי ביטחון וצפויה לפתוח את הכבישים בשעות אחר הצהריים.

משפחת קורין ב-נחל שחק שחוסם את הכניסה והיציאה לחצבה שבערבה | צילום פרדי נפתלי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
משפחת קורין בנחל שחק

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, דר’ אייל בלום, אמר; “כדי למנוע סיכונים מיותרים על הכבישים המוצפים, החלטנו שלא להוציא הסעות ולבטל היום את הלימודים בבתי הספר והגנים.

█  ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, דר’ אייל בלום; “מקווה, כי הממשלה החדשה תיזום פרויקטים לקידוחי מים נוספים בערבה”.

המשקעים שירדו משמחים מאוד, כי עד כה, כמעט ולא ירד בערבה גשם, בתקווה שימלאו את הנחלים, מאגרי המים והאקוויפרים ויסייעו בשיפור מצב המים העגוּם בערבה. כידוע, מקורות המים בערבה מועטים.

אני מקווה, כי הממשלה החדשה תיזום פרויקטים לקידוחי מים נוספים בערבה שהיא עמק צר וארוך (כ-175 קילומטרים בקירוב מצפון לדרום). ערבה, כמו גם פרויקטים בשיתוף פעולה עם ירדן לטובת שיקום תשתית המים באזור כולו, לטובת שתייה וחקלאות” – אמר דר’ בלום.

ממשרד תקשורות יעל שביט חברה ליחסי ציבור ב-יסוד המעלה, מסרה הגב’ עדי עצמון לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי  קצין ביטחון מועצה אזורית הערבה התיכונה מר נדב אילון; “יום חג בערבה התיכונה. החל מאתמול בחצות, התמלאה הערבה בזרימת הנחלים.

אך אני ממליץ לציבור הרחב להתאזר בסבלנות שהכבישים, יתפנו, להקשיב להנחיות הרשויות המתאימות ורק לאחר מכן, להגיע לאזור וליהנות מהשפע ששטף את המדבר“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן