בילוי נעים | אתר התרבות של ישראל חדשות ירושלים כאן ילדי ישראל

הספרייה הלאומית פעילות לילדים באוגוסט – מפלצות ויצורי פלא

בספרייה הלאומית של ישראל הממוקמת בבירת ישראל, ירושלים, יכירו הילדים בקיץ הזה, חוויה מופלאה וחד פעמית בשעתיים של מסע בזמן ובדמיון; מפלצות ים, וחיות מופלאות שיצאו מבין הספרים והמפות יצורים מהמיתולוגיה, כתבי יד ומפות עתיקות בהם מופיעים דרקונים וחדי קרן ועוד במהלך אוגוסט ◄הפעילות מיועדת לגילאי בית הספר היסודי (6-12) והיא תתקיים בחללים השונים של הספרייה, במשחק תחרותי, שבסופו תיפתח תיבת אוצר מסתורית.
0
0
מפלצות ויצורי פלא בספרייה הלאומית בפעילות קיץ לילדים באוגוסט | איור: נדב (מצ'טה) יהל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מפלצות בספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית, הממוקמת בעיר ירושלים, בירת ישראל, ורשומים בה מעל לחמישה מיליון פריטי דפוס וארכיון, תקיים במהלך חודש אוגוסט, פעילות מקורית וייחודית לילדים שתוקדש להיכרות עם מפלצות ו’יצורי פלא בדיוניים’ מרחבי העולם, דרך אוספי הספרייה ואוצרותיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

כך למשל, הילדים יכירו איורים יפים של מפלצות במפות עתיקות מימי הביניים, בספרי הרפתקאות על עולמות בהם חיים יצורי פלא ובעיטורים על כתבי-יד מיוחדים ונדירים המתארים מפלצות ויצורים פלאיים כמעט לאורך כל ההיסטוריה המתועדת בכתב.

באמצעות מסע מרתק של משחק ויצירה, יחשפו משתתפי הפעילות לאגדות, מיתולוגיות וסיפורי – עם הנמצאים באוספי הספרייה הלאומית הגוף הלאומי מטעם מדינת ישראל, המופקד על שמירת אוצרותיה המודפסים של מדינת ישראל ושל תרבות העם היהודי.

המסע הפלאי, יתחיל כשכל ילד יקבל “כתר מפלצות” אישי שיצרה עבור הספרייה, המאיירת זוכת הפרסים, אורית ברגמן.

ממש כמו בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות (Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) הוא בית ספר לקוסמים ולמכשפות, כל אחד מהילדים והילדות יחולקו לבתי מפלצות, ויתחרו ביניהם עד הניצחון. יש גם פרסים!

אתגר הראשון; הילדים ייפגשו עם מפת עולם עתיקה משובצת במפלצות ים נדירות, שאותן יצטרכו לאתר. בדרך הם יכירו את עולמם המסתורי של המפלצות (וגם ילמדו קצת בלי לשים לב על המיתולוגיות של מפלצות ים ועל מפות עתיקות).

יצור בספרייה הלאומית בפעילות קיץ לילדים באוגוסט | איור: נדב (מצ'טה) יהל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יצור בספרייה הלאומית

אתגר השני; יכירו הילדים את הקנטאור, הגריפון וההידרה ושאר היצורים הפלאיים בני הכלאיים, ששלטו בפולקלור של העולם העתיק והיום ממלאים את ספרי הפנטזיה וההרפתקאות הנקראים ביותר.

אתגר השלישי; יתנסו הילדים ביצירת “ספר מפלצות” אישי, שאותו ירכיבו מיצורי הפלא שפגשו באולמות הספרייה הלאומית.

הילדים, גם ילמדו על דמויות ידועות של יצורים, כאלו כמו; פגסוס – סוס בעל כנפיים החי באיי יוון; עוג – מפלצת מפחידה וירוקה, דמוית אדם; חד קרן – יצור דמוי סוּס בעל קרן על המצח; דרקונים ולטאות נושפות אש ועוד.

בפעילות הם גם ישמעו את סיפורן הייחודי של מפלצות הים ויאתרו אותן על מפת עולם גדולה במיוחד, יכירו את עולמם המסתורי של המפלצות והיצורים, יגלו את תכונותיהם הפלאיות המבוססות על סיפורי המיתולוגיה, יוכלו ליצור ספרון יצורי פלא אישי משלהם ועוד הפתעות.

ממשרד יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור של הגב’ ורד ליון-ירושלמי, נמסר לפורטל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק כי הפעילות מיועדת לגילאי בית הספר היסודי (6-12)/

הפעילות תתקיים בחללים השונים של הספרייה, במשחק תחרותי, שבסופו תיפתח תיבת אוצר מסתורית.

הפעילות “מפלצות ויצורי פלא בספרייה הלאומית” תחל ביום ראשון – 1/8 ותסתיים ביום חמישי 26/8. משך הפעילות: כשעה וחצי בשעות; 10:30 ו- 12:30. עלות; 35 ₪ למשתתף (הורה מלווה חייב בכרטיס).

הרשמה ורכישת כרטיסים באתר הספרייה הלאומית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן