חדשות כאן ישראל עיתונות | תקשורת המונים קורונה | Covid-19

הספרייה הלאומית במיזם רחב היקף עם הציבור ‘אוצרים את הקורונה’

צוות ​​הספרייה הלאומית המתחדשת של ישראל, מבקש לשלוח אליו את כל מה שעשוי לעניין את האנשים והחוקרים גם בעוד 10 שנים, 30 שנה, וגם שניים, שלושה ועשרה דורות. כל מה שהציבור ישלח כעת, ישמר ב'ארכיון אינטרנטי' מיוחד שיהיה זמין לקהל הרחב בסוף שנת 2022.ומשם עד קץ הדורות או שלא, זאת אם ילמד מן המידע כאן בישראל ובעולם כולו. מנהלת אגף האוספים בספרייה הלאומית, דר' רחל יוקלס, מציינת, כי; "זו אינה פעם ראשונה שהספרייה הלאומית, פונה לציבור לשתף ולשלוח לה חומרים.
0
0

​​הספרייה הלאומית המתחדשת של ישראל, החלה במבצע איסוף ושימור כל המידע האינטרנטי על מגפת הקורונה (Covid-19) לטובת התיעוד ההיסטורי ומבקשת מן הציבור הרחב לסייע לה לתעד ולשמור את המידע, האירועים הגדולים, החוויות האישיות של הישראלים בהתמודדות עם המַגֵּפָה, כפי שהופיעו ברשת האינטרנט וכל מה שנראה חשוב ומעניין על הקורונה באמצעות אתרי החדשות ובחשבונות טוויטר, רלוונטיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אתמול (יום ראשון, ט”ו בטבת התשפ”ב) פתחה ‘הספרייה הלאומית‘ במיזם חדש ורחב היקף; “אוצרים את הקורונה”, שמו. הציבור, כאמור, נקרא לשלוח אליה קישורים אל אתרי חדשות מעניינים; מקורות מידע כמו; בלוגים; כתובות של דפי טוויטר מעניינים בנושא ועוד.

מה נזכור ממַגֵּפָת הקורונה בעוד עשר שנים? חמישים שנים? ואפילו בעוד 500 שנים? האם המַגֵּפָה ששינתה בשנתיים האחרונות את העולם, תיזכר כאפיזודה קצרה בדפי ההיסטוריה, או שאולי היא תמשיך להשפיע על אורח החיים של בני האדם, גם בעוד עשרות שנים?

​​הספרייה הלאומית המתחדשת של ישראלאשר נוסדה על פי חוק במטרה; “לאסוף, לשמר, לטפח ולהנחיל את אוצרות הידע, המורשת והתרבות בכלל, בדגש על ארץ ישראל, מדינת ישראל והעם היהודי במיוחד” .

אנשי ​​הספרייה הלאומית, מודים, כי הם מתקשים לצפות את העתיד, אבל מה שכן בטוח לדבריהם הוא, כי את המַגֵּפָה הזו, שמשפיעה על הבריאות שלנו, על הפרנסה, על חיי הפנאי, על הילדים ומה לא…. צריך לתעד, לשמור ולהשאיר עליה, כמה שיותר מידע למען הדורות הבאים.

באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של הספרייה הלאומית, חומר שייאסף ויישמר, יכלול את הכול את ההנחיות שהשתנו; את מסלולי החולים הממוספרים; את חוויות הבידוד וגם הדילמות בעד ונגד הסגרים;

את מבצעי ההתחסנות וגם את הטענות נגדם; את האירועים הציבוריים והפוליטיים אשר הושפעו ממַגֵּפָת הקורונה (Covid-19)

אחד מהיעדים המרכזיים של הספרייה הלאומית, הינו לשמר, לתעד ולהנגיש את האירועים המשמעותיים ביותר בחברה ובתרבות הישראלית.

צוות ​​הספרייה הלאומית המתחדשת של ישראל, מבקש לשלוח אליו את כל מה שעשוי לעניין את האנשים והחוקרים גם בעוד 10 שנים, 30 שנה, וגם שניים, שלושה ועשרה דורות.

כל מה שהציבור ישלח כעת, ישמר ב’ארכיון אינטרנטי’ מיוחד שיהיה זמין לקהל הרחב בסוף שנת 2022.ומשם עד קץ הדורות או שלא, זאת אם ילמד מן המידע כאן בישראל ובעולם כולו.

מנהלת אגף האוספים בספרייה הלאומית, דר’ רחל יוקלס, מציינת, כי; “זו אינה פעם ראשונה שהספרייה הלאומית, פונה לציבור לשתף ולשלוח לה חומרים.

עולה, כי לאחר רעידת האדמה הגדולה שהתרחשה בארץ ישראל בחודש יולי 1927, פרסמה הספרייה הלאומית, מודעות בעיתונות התקופה וביקשה מן הציבור לשלוח לה (בדואר…) תצלומים וקטעי עיתונות בנושא.

בספרייה הלאומית, מאשרים, כי מרבית המידע שקיים היום על מה שהתחולל בארץ ישראל כתוצאה מאותה רעידת אדמה שגרמה למאות הרוגים ולהרס רב , כיום זמין ונגיש לציבור באתר הספרייה הלאומית“.

“כיום, כאשר רוב התקשורת היא דיגיטלית ווירטואלית, מתברר, כי האתגר באיסוף ושימור המידע, הנו גדול ומורכב יותר מאשר בעבר.

ובכל זאת, אחד מהיעדים המרכזיים של הספרייה הלאומית, הינו לשמר, לתעד ולהנגיש את האירועים המשמעותיים ביותר בחברה ובתרבות הישראלית. ועל כן, אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הציבור במיזם הזה”, הסבירה דר’ רחל יוקלס.

אל; כתובת משלוח החומרים, היא: ‘אוצרים את הקורונה‘.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן