ג'וליס | جولس דבר נשיא המדינה חדשות כאן ישראל

הנשיא ריבלין בירך העדה הדרוזית לרגל הנבי שועייב

השייח’ מואפק טריף: "כבוד הנשיא, בוודאי שמעת את האמירה; 'האיש הנכון במקום הנכון' הרשה לי להגיד, כי אין מתאים ממך להגדרה זו. הנך האיש הנכון במקום הנכון ובעיתוי הנכון. הנך הקול השפוי והשקול של כלל תושבי ואזרחי מדינת ישראל. אישיותך המיוחדת וקסמך האישי נוגע לכל אדם ודבריך אשר מגיעים הישר מהלב מדברים לכל אחד מאיתנו" ◄נשיא המדינה מר ריבלין; "פעולותיו של השייח' טריף והשקעתו רבת השנים בשימור ובפיתוח היחסים בינינו הם שמאפשרים לנו, כחברה וכמדינה, לצעוד אל עבר העתיד בראש גאה ומורם. לא ניתן לדמיין את מדינת ישראל ואת החברה הישראלית ללא התרומה שלכם, אחינו, בני העדה הדרוזית.
0
0
נשיא המדינה מר ראובן ריבלין נפגש עם השייח' מואפק טריף
נשיא המדינה מר ראובן ריבלין נפגש עם השייח’ מואפק טריף

נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (יום שלישי ט’ באייר התשע”ח) בג’וליס (جولس) מועצה מקומית שבצפון הארץ שכל תושביה דרוזים לרגל חגה של העדה הדרוזית ‘נבי שועייב’. הנשיא, נשא דברים באירוע החגיגי בהשתתפות מכובדי העדה הדרוזית והתקבל על ידי השייח’ מואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בירך העדה הדרוזית לרגל חגם נבי שועייב הוא חג הנביא, על פי המסורת הדרוזית, הנביא שועייב הוא אבי הנביאים ושליח האל, ולא היה ולא יהיה נביא גדול ממנו. שועייב, במזוהה עם יתרו חותן משה והמוכר גם בכינויים נוספים (כמו; רעואל, פוטיאל, חבר).

נבי שועייב, חג דרוזי אשר נמשך 4 ימים בין התאריכים 25 באפריל ל-28 באפריל במתחם נבי שועייב ב-כפר חיטין שמעל הכנרת. היום הראשון בחג מיועד לקיום תפילות על ידי דתיים בלבד ושלושת הימים הנותרים מיועדים לכלל בני העדה.

הנשיא ריבלין, אמר, כי התרגש לראות את השייח’ טריף משיא משואה ביום העצמאות; “הופעתו של השייח’ טריף, לצד שלל נציגי החברה בישראל, מצביעה יותר מכל על המקום המשמעותי של העדה הדרוזית במרקם החברתי של מדינת ישראל.

השייחטריף וסבו, השייח’ אמין טריף זכרו לברכה, הם אות ומופת ליחס המיוחד, המשפחתי, בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. אנשים אחים אנחנו. השייח’ טריף, ממשיך את המורשת שהותיר אחריו סבו ומקדם ערכים של סובלנות, דו קיום והבנה בין העמים.

בית הנשיא מנסה להיות לא רק כתובת, אלא שליח ציבור של העדה הדרוזית, אני רואה את עצמי כשליח. יחד אנחנו מנסים לפתור בעיות אבל לא את כל הדברים אפשר לפתור בבת אחת”.

הנשיא ריבלין, הוסיף בדבריו; “אנחנו מחויבים להמשיך ולפעול למען העדה, גם לגבי כל כפר וכפר בנפרד וגם לגבי הבעיות כולן, במיוחד לגבי תכנית בניין ערים והשלמתן.

 זִיאַרָה מָקְבּוּלָה

פעולותיו של השייח’ טריף והשקעתו רבת השנים בשימור ובפיתוח היחסים בינינו הם שמאפשרים לנו, כחברה וכמדינה, לצעוד אל עבר העתיד בראש גאה ומורם”.

הנשיא ריבלין, הדגיש בהמשך דבריו; “לא ניתן לדמיין את מדינת ישראל ואת החברה הישראלית ללא התרומה שלכם, אחינו, בני העדה הדרוזית.

התרומה שלכם ושל בניכם, בצבא, במשטרה ובכוחות החילוץ וההצלה, בתעשייה, במחקר, בפיתוח ובכלכלה, היא שמעידה יותר מכל על הקשר בינינו, על המחויבות שלכם למדינת ישראל ועל המחויבות של מדינת ישראל לעדה הדרוזית“.

“עלינו להוכיח במעשים עד כמה חזקה המחויבות בינינו,” המשיך הנשיא ואמר; “לעבוד יחדיו בשיתוף פעולה, תחת מערכת חוקים והסכמות משותפת, אשר תאפשר בסיס איתן שיוביל לגדילה ולשגשוג. ברית הדמים בינינו, כפי שנהוג לקרוא לה, היא למעשה ברית חיים. ברית שבה בחרנו מתוך רצון מלא ושותפות שלמה.

אני מקווה, כי המגמה הנוכחית תמשיך ותתרחב ובשנים הבאות עלינו לטובה, נמשיך ונראה יותר ויותר מבני העדה משתלבים בענפים מגוונים במשק, במשרדי הממשלה, בשירות הציבורי, בחינוך ובכלכלה. אני מחויב לשילוב הזה, ואעשה הכל, הכל, למען קידומו”. את דבריו סיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בברכה המסורתית; “זִיאַרָה מָקְבּוּלָה”.

 השייח’ טריף; כבוד הנשיא, ‘האיש הנכון במקום הנכון’ הרשה לי להגיד, כי אין מתאים ממך להגדרה זו.

מדברי השייח’ מואפק טריף, אמר; “מדינת ישראל בהיותה אי השפיות היחיד באזור רווי לחימה על רקע דתי, אתני ושנאת האחר, ראוי לה, כי תציג את דאגתה לאדם הדרוזי כמופת ליחס הנדרש לקבוצות אתניות ומיעוטים ואשר יהוו דוגמה והשראה לאחרים. בתחילת השנה ערכתי ביקור בארצות הברית וערכתי פגישות באומות המאוחדות, בקונגרס ובבית הלבן.

בכל פגישותיי, עלתה תמיד השאלה, מהו היחס של מדינת ישראל לבני העדה הדרוזית ולמיעוטים בישראל. הייתי גאה לספר שם על חופש הפולחן, חופש הדת וזכויות האדם, וחוקי היסוד, המעניקים הגנה לכלל אזרחי המדינה. שמחתי והתמלאתי גאווה, כאשר נשאלתי על שירות בני העדה הדרוזית בצהל וכוחות הביטחון“.

השייח טריף, פנה אל הנשיא ריבלין ואמר לו; “לצערי, אינני איש בשורות עבור מצב הדרוזים במדינת ישראל והנני פונה אליך בשם כל העדה הדרוזית לפעול מול גורמי הממשל השונים להביא לפתרון רוחבי לכל סוגיות התכנון והבנייה ומבלי שהנושא יתקע במשרד זה או אחר.

לא יעלה על הדעת, כי המעצמה האזורית, אשר נקראת מדינת ישראל, איננה מצליחה לפתור את סוגיית המגורים של מאה ארבעים אלף בני העדה, המתגוררים כאן.

חשוב שתדע, כבוד הנשיא, כי עיקר הנפגעים ממצוקת הדיור הינם מיטב בנינו הצעירים, הלוחמים והקצינים אשר מגנים בחירוף נפש על המדינה, אך המדינה, איננה משכילה להגן עליהם ולדאוג להם לקורת גג נאותה.

מצב הישובים הדרוזים, איננו מזהיר והם נמצאים בפער ניכר מהישובים היהודים המקבילים להם מבחינת תשתיות וביטוח. כך שגם בעניין זה על המדינה לפעול ולגשר על הפערים לאלתר, הפערים אשר עצם קיומם אינו מביא כבוד למדינה.

לעומת מצב התשתיות והבנייה בישובים הדרוזים ראשי מורם והנני מתמלא בגאווה מההון האנושי של בני העדה הדרוזית וקידומם בתחומי החינוך והמדע“.

בהתייחסו למצב בסוריה, אמר השייח טריף; ״בני העדה הדרוזית כאן במדינת ישראל, חרדים לגורל אחיהם ב-סוריה, אשר נרדפים על ידי ארגוני טרור רצחניים. אנו בני העדה הדרוזית במדינת ישראל, יודעים, כי ישראל, תפעיל את מלוא השפעתה על המעצמות הפועלות באזור בכדי שלא יאונה רע לבני העדה הדרוזית.

כבוד הנשיא, בוודאי שמעת את האמירה; ‘האיש הנכון במקום הנכון’ הרשה לי להגיד, כי אין מתאים ממך להגדרה זו. הנך האיש הנכון במקום הנכון ובעיתוי הנכון. הנך הקול השפוי והשקול של כלל תושבי ואזרחי מדינת ישראל. אישיותך המיוחדת וקסמך האישי נוגע לכל אדם ודבריך אשר מגיעים הישר מהלב מדברים לכל אחד מאיתנו”.

את דבריו סיים השייח’ מואפק טריף; “עמידתך האיתנה על יסודות וערכים אשר נדמה, כי נשכחו בחברה שלנו מוסיפה כבוד למוסד הנשיאות במדינת ישראל. בשם כל העדה הדרוזית, הרשה לי להגיד לך תודה מקרב לב, תודה לך שאתה נמצא בחגי ובאירועי העדה, גם המשמחים וגם העצובים ובעתות השכול, תודה לך על האוזן הקשבת”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן