חדשות כאן ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מזג אוויר

המשטרה – המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך לרגל מזג האוויר

בתחזית הארצית של השירות המטאורולוגי, מודגש, כי לפנות בוקר בפסגות הגבוהות של הרי הצפון צפוי שלג וגם ייתכן בפסגות הגבוהות בהרי מרכז הארץ, הצפוי להתחזק ביום רביעי, גם בעיר ירושלים. ברביעי 17/02; בצפון הארץ ובמישור החוף בעיקר ירדו גשמים לפרקים המלווים בסופות רעמים ◄מדריך מקוצר המלצות משטרת ישראל והנחיות לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער והמלצות משטרת ישראל לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך.
0
0
מפעילות משטרת ישראל ברחבי הארץ בעבר בעת מזג אויר סוער | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
המשטרה במזג אויר סוער

גֶּנֶרָל חֹרֶף, הגיע על פי תחזית השירות המטאורולוגי, מהיום (יום שלישי, ד’ באדר התשפ”א) ועד יום חמישי, הוא יהיה מלווה במזג אויר לא שיגרתי, סוער, קור עז עד כדי מעלה אחת, כולל שלג באזורים הגבוהים. הערב והלילה; בצפון הארץ ובמרכזה גשום וסוער. בצפון הנגב יתכן גשם קל. במדבר יהודה ובים המלח חשש משטיפונות. לפנות בוקר, ירד שלג בפסגות הרי הצפון והמרכז. לפנות בוקר בירושלים צפוי שלג קל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בתחזית הארצית של השירות המטאורולוגי, מודגש, כי לפנות בוקר בפסגות הגבוהות של הרי הצפון צפוי שלג וגם ייתכן בפסגות הגבוהות בהרי מרכז הארץ, הצפוי להתחזק ביום רביעי, גם בעיר ירושלים.

בתחזית הארצית של השירות המטאורולוגי, ליום רביעי 17/02; בצפון הארץ ובמישור החוף בעיקר ירדו גשמים לפרקים המלווים בסופות רעמים.

בהרי הצפון, יוסיף לרדת שלג. לאורך מישור החוף קיים חשש קל להצפות. ינשבו רוחות חזקות, בדרום הארץ, יהיה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות.

יעשה קר מהרגיל. משעות אחר הצהריים הגשמים יתפשטו בהדרגה למרכז הארץ. ובהדרגה יחל לרדת שלג גם בפסגות הרי המרכז כולל ירושלים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

בתחזית הארצית של השירות המטאורולוגי, ליום חמישי 18/02; מצפון הארץ ועד צפון הנגב, ירדו גשמים מדי פעם וייתכנו סופות רעמים יחידות.

בהרים, יפסיק בהדרגה לרדת שלג. במדבר יהודה ובים המלח, עדיין קיים חשש לשיטפונות. יוסיפו לנשב רוחות ערות. יהיה קר במיוחד. במהלך היום ייחלש הגשם בהדרגה.

משטרת ישראל, הודיעה, כי בשל המערכת הזו, בה צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים ברחבי הארץ, קָרָה ורוחות חזקות שיובילו ל’גלים גבוהים‘ וסכנה לרחצה ב-ים.

המשטרה, הוסיפה ומסרה, כי תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ו-שיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר הסוער. מומלץ לציבור להיות קשוּבים לאמצעי התקשורת. כן, ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות ‘מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל‘ שמספרו 110.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי אל מוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

ניידת של משטרת ישראל בעת שלג ומזג אויר סוער | צילום דוברות המשטרה ארכיון | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניידת בעת שלג

מטעם דוברות משטרת ישראל, נמסר על ידי הגב’ הילה עמר לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הערכות המשטרה כוללת גם תאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

משטרת ישראל המלצות לציבור והנחיות לציבור; כללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער

מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

רוחות חזקות עלולות להוביל ל סכנת טביעה, עמודים וכיוצא בזאת, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

משטרת ישראל המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך;

יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן, נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט מהירות הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

הקפידו על תדלוק הרכב והיערכותם מזון ושתייה, תרופות ומטען לטלפון הנייד לצורך שהות ממושכת ברכב.

בטרם הכניסה לרכב; חובה לבדוק, כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק, כי המגבים תקינים ואינם פגוּמים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראוּת טובים לנהג וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים – על מנת לראות ולהראות בהתאם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן