חג פּוּרִים חדשות טיפים מסחר | תעשייה צרכנות

הממונה על התקינה: ליקויים נתגלו בבדיקת תחפושות ואביזרי פורים

מנהל מינהל התקינה המהנדס דוסקלוביץ, ממליץ בפני ציבור ההורים ורוכשי התחפושות לחג פורים; "בדקו את התחפושות לחג פורים בקפידה והימנעו משימוש בתחפושות לא תקינות". ההחלטה על פרסום ההתראה באה בעקבות פעולות פיקוח יזומות שעורכים מפקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, לקראת פורים, לאתר בשוּק, מוצרים שאינם עומדים ב'דרישות התקן הרשמי' החל עליהם ובכך מסכנים את המשתמשים בהם.
0
0
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ ברקע: סט קשת בת הים הקטנה, פאה צבעונית חד קרן, תחפושת כלב Puppy, אקדח עם נרתיק וחגורה, זוג נרתיקים יהלום דגם MO41858, תחפושות ואביזרי פורים; 'מסוכנים!' | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
איגור דוסקלוביץ, תחפושות מסוכנות!

“סט קשת בת הים הקטנה”, “פאה צבעונית חד קרן”, “תחפושת כלב Puppy”, “אקדח עם נרתיק וחגורה”, “זוג נרתיקים יהלום דגם MO41858”, הם תחפושות ואביזרי פורים; ‘מסוּכנים!’ כך מתריע וקובע מנהל מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה המהנדס איגור דוסקלוביץ בפני ציבור ההורים ורוכשי התחפושות לפורים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת מנהל מינהל התקינה המהנדס דוסקלוביץ, השימוש במוצרים אלה, מגיע לרמת מסוּכנות גבוהה, אשר פרטיהם מפורטים (כאן למטה) זאת בגלל החשש לבריאותם ובטיחותם של המשתמשים.

הממונה על התקינה, ממליץ בפני ציבור ההורים ורוכשי התחפושות לחג פורים; “בדקו את התחפושות לחג פורים בקפידה והימנעו משימוש בתחפושות לא תקינות“.

ההחלטה על פרסום ההתראה באה בעקבות פעולות פיקוח יזומות שעורכים מפקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, לקראת חג פורים 2022 שיחל משעות ערב של יום רביעי, ה-16 במרץ עד ערב של יום חמישי ה-17 במרץ.

במגמה לאתר בשוּק, מוצרים שאינם עומדים ב’דרישות התקן הרשמי‘ החל עליהם ובכך מסכנים את המשתמשים בהם, נבדקו עשרות תחפושות ואביזרים.

במסגרת הבדיקות שנערכו באמצעות ‘מכון התקנים‘ נמצא, כי המוצרים שלהלן, אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם; ת”י 562בטיחות בצעצועים” ונמצאו ב-רמת סיכון חמורה גבוהה.

 סימון על גבי האריזה; ברקוד; 972000359885, דגם; MO 35988, יבואן; מקס סטוק בעמ, ארץ ייצור; סין, יצרן; AP.

סימון על גבי האריזה: ברקוד; 6888861874015, יבואן; סטאר טויס יבוא ושיווק בעמ, ארץ ייצור; סין, יצרן; TEMCO TOYS. קיימת סכנת דליקות – חריגה בקצב התפשטות הלהבה בפאה – 4 שניות (הדרישה בתקן – לא יבער מעל 2 שניות)

סימון על גבי אריזת התחפושת; ברקוד; 883028232543, דגם; 510344, יבואן; קליבר צעצועים בעמ, ארץ ייצור; סין, יצרן; ROBIES. קיימת סכנת חנק – עקב היפרדות חלק קטן מהתחפושת (כפתורי העיניים קלים להסרה).

אין סימון על גבי האריזה; יבואן; “בי מגניב” המוצר נמכר בחנות מקוונת “בי מגניב“, אך ייתכן ומשווק בחנויות נוספות תוצרת; סין.

יש סיכון כימי – תכולת פתלטים (Phthalates או Phthalate esters) מסוג DEHP בנרתיק האקדח מעל 1.8% (דרישה מקסימלית בתקן 0.1%). (פתלטים, הינם חומרים כימיים המסוכנים לבריאות הילדים, למידע נוסף, ניתן להכנס אל; אתר משרד הבריאות).

סימון על גבי האריזה; ברקוד; 9720000418582, דגם; MO 41858, יבואן; מקס סטוק, ארץ ייצור; סין, יצרן; AP.

סיכון כימי – חריגה בנדידת היסוד “כרום תלת ערכי” בכפתור מתכת כסוף (פי 1.5 מדרישות התקן). ריכוזים גבוהים של כרום תלת ערכי, עלולים לגרום לתגובות אלרגיות קשות במגע עם העור.

הממונה על התקינה, חוזר ומדגיש בהוראות;

תלמיד כיתה א' מחופש בתחפושת לחג פורים ברקע: משלוח מנות של אוזני המן ורעשן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ילד מחופש לפורים, אזני המן
  • בהכנת תחפושות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים (נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות מחומרים דליקים) וכן, להימנע משימוש בחומרים רעילים (דבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים “רעל“).
  • יש להרחיק את אריזת התחפושת מהישג ידם של ילדים מחשש לחנק.
  • אין להשתמש ברכיבים קטנים שניתן להסירם, צעיפים, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים, או כל תוספת לתחפושת אשר עלולה לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד.
  • מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים, צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מן הראש ו-מגוף הילדים בעת מצב חירום.
  • יש להקפיד על ביצוע הוראות היצרן, לרבות הוראות כביסה נכונה, על מנת לא לפגוע בתכונות מעכבי הבערה בבד.
  • יש להקפיד על שימוש תואם גיל בהתאם להוראות היצרן.

חל איסור לתת לילדים מתחת גיל 14 להשתמש בתרסיסים המסופקים באריזות לחץ  (אירוסולים – Aerosols)  ובאביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.

איפור פנים לילדים – בנוסף לעמידה בדרישות התקן הרשמי לעיל, המוצר חייב ברישיון תמרוקים של משרד הבריאות (מסומן על גבי האריזה).

“על פי חוק התקנים, חלה החובה על כל יצרן / יבואן / משווק / ספק / מוכר לעמוד בהוראות התקן הרשמי, החל על כל התחפושות, הצעצועים ואביזרי הפורים המיועדים לשימוש ילדים.

מינהל התקינה במשרד הכלכלה, מבצע בדיקות יזומות בשווקים ומי שנמצא, כי אינו עומד ב’הוראות התקן הרשמי‘ צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי“.

חג פורים שמח ובטוּח!

הציבור, מתבקש להודיע למינהל התקינה על כל מקרה של הימצאות המוצרים הללו במכירה, באחת מדרכי יצירת הקשר; דואר אלקטרוני; tkina@economy.gov.il טלפון; 074-7502300.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן