חדשות מסחר | תעשייה תחבורה ימית

הממונה על התחרות תתערבי ביוקר עלויות המושתות על היבואנים

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; "חובה על הממונה על התחרות עורכת דין הלפרין, להתערב וללא שהיות שכן זהו תפקידה. "אין מדובר בהעלאות עונתיות אלא בנסיקה של הוצאות, פי 5 עד 7 ממה שהיה מקובל, בשלושה מקטעים" ◄ "נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה המחויב במתן שירותים יעילים לא רק בימי שגרה אלא גם בתקופה של גאות בביקוּשים. ביעילות שירותים אלה מוּתנה תפקוד המשק כולו".
0
0
עורכת דין מיכל הלפרין הממונה על רשות התחרות ו-אוריאל לין עורך דין, נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
מיכל הלפרין, אוריאל לין

“אם הממונה על ‘רשות התחרות’ (רשות ממשלתית האמונה על שמירת עקרונות התחרותיות במשק הישראלי) לא תתערב ובדחיפות בנסיקת העלויות המושתות כיום על היבואנים, כלל מחירי המוצרים המיובאים למדינת ישראל, יאמיר. בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלגלגל עלויות נוספות אלה על ציבור הצרכנים בישראל” – כך התריע היום (רביעי, כ”ז בתמוז התשפ”א) עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייתו היום בדחיפות אל הממונה על התחרות דר’ מיכל הלפרין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, דורש, כי הממונה על התחרות דר’ הלפרין, חובה עליה להתערב וללא שהיות שכן זהו תפקידה וכן, תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.

מר לין, מזהיר בפנייתו, כי אם הממונה, לא תתערב ובדחיפות בנסיקת העלויות בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלגלגל עלויות נוספות אלה על ציבור הצרכנים בישראל.

בפנייתו לין, מציין, כי חובה על הממונה על התחרות עורכת דין הלפרין, להתערב וללא שהיות שכן זהו תפקידה. “אין מדובר בהעלאות עונתיות אלא בנסיקה של הוצאות, פי 5 עד 7 ממה שהיה מקובל, בשלושה מקטעים” – קובע לין;

  1. מחירי ההובלה הימית שזו אכן תופעה גלובלית אך מחמירה במיוחד בכל הקשור ביבוא לישראל כתוצאה מהתפקוד החסר של נמלי הים וסירובן של הרבה חברות ספנות לפרוק מטענים בישראל.
  2. חיובים אותם מטילים הנמלים על היבואנים עקב ההשהיות הממושכות בכניסת אניות לנמלים ופירוק המטענים, כמו; אגרות האחסון של המכולות הריקות, חיובי אגרות מעגן, אגרות מינגש במשמרות וכן אגרות עיתוק.
    חיובים אלה הם חמורים במיוחד, שכן ככל שתפקוד הנמלים יורד וההתמודדות עם קבלת המטענים פוחתת, האגרות המושתות על היבואנים ממריאות. וטרם נמצא אפילו פתרון הולם לאחסון שפע המכולות הריקות בישראל.
  3. חיובים אותם מטילות חברות ההובלה הימית בגין העומס בנמלים שהם צירוף של היטל דלק חירום ועונת שיא.

מכל מוצרי היבוא, מתברר, כי 99% עוברים דרך נמלי הים, והתפתחות ההולכת והמחמירה בכל הקשור בהובלה הימית ובתפקוד נמלי הים, מזניקה עלויות ברמה חסרת תקדים.

מטעם איגוד לשכות המסחר, מסרה אחראית קשרי עיתונות הגב’ הילית נעמת – מרילוס לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בחודשים האחרונים, הצטמצמה מאוד זמינות אניות המשא של יבוּא לישראל ויצוּא מישראל. ובמשולב עם כך, חלה ירידה חמוּרה בכושר התפקוד של נמלי הים ובעיקר בנמל אשדוד, נוכח ה-גאות ביבוא המוצרים.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, הוסיף והסביר, כי; נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה המחויב במתן שירותים יעילים לא רק בימי שגרה אלא גם בתקופה של גאות בביקוּשים. ביעילות שירותים אלה מוּתנה תפקוד המשק כולו”.

נספח הגידול בעלויות הובלה פר מכולה, כפי שהתקבלו מיבואנים.

נספח הגידול בעלויות הובלה פר מכולה, כפי שהתקבלו מיבואנים

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן