חדשות מדינה ירוקה מועצה אזורית גן רווה

המועצה האזורית גן רווה וראשה נקנסו בסך 320000 ₪

ב-11 הזדמנויות שונות בין השנים; 2013-2012, הוזרמו שפכים גולמיים מזהמים מתחנת השאיבה המצויה בשטח שיפוטה ובאחריותה של מועצת גן רווה, מצפון לקיבוץ פלמחים ומדרום לנחל שורק, אל חוף הים, כל זאת בידיעת המועצה והעומד בראשה, מר שלמה אלימלך◄הנאשמים, הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בביצוע ריבוי עבירות לפי חוק המים, חוק למניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים וחוק שמירת הניקיון.
0
0
שלמה אלימלך ראש המועצה האזורית גן יבנה | עיבוד צילום: שולי סונגו
שלמה אלימלך

קנסות משמעותיים בסך של 300,000 ₪ הוטלו היום (ראשון, י”ד בשבט התשע”ט) על מוֹעָצָה אֲזוֹרִית “גַּן-רָוֶוה” וקנס בסך של 20,000 ₪ על ראש המועצה עצמה, מר שלמה (מוני) אלימלך, בגין הזרמת שפכים אל נחל שורק ולים מתחנת השאיבה הנמצאת בתחום המועצה שבתוכה תשעה יישובים, שהובילה ל’זיהום מים כבד‘. בית משפט השלום בעיר ראשון לציון קיבל את עמדת פרקליטות המדינה בנושא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פרקליטות המדינה, מבהירה, כי כתב האישום שהוגש הוא תוצאה של חקירה פלילית שביצעה ‘היחידה הארצית להגנת הסביבה’ הימית ב‘משרד להגנת הסביבה’ כנגד הנאשמים, אשר למרות הדרישות החוזרות ונשנות לטיפול במפגע, לא פעלו די, כדי להסירו.

מוֹעָצָה אֲזוֹרִית “גַּן-רָוֶוה” היא מועצה אזורית במחוז המרכז השוכנת לחופי הים התיכון. המועצה כוללת בתוכה תשעה יישובים, מהם שישה מושבים.

המועצה, קבלה מעמד מוניציפלי בשנת 1952. ממוצע המרחקים בין יישובי המועצה הוא 7.3 קילומטרים. במליאת המועצה 15 חברים ובראשה עומד שלמה (מוני) אלימלך.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי, ב-11 הזדמנויות שונות בין השנים; 2013-2012, הוזרמו שפכים גולמיים מזהמים מתחנת השאיבה המצויה בשטח שיפוטה ובאחריותה של מועצת גן רווה, מצפון לקיבוץ פלמחים ומדרום לנחל שורק, אל חוף הים, כל זאת בידיעת המועצה והעומד בראשה, מר שלמה אלימלך.

הנאשמים, הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בביצוע ריבוי עבירות לפי חוק המים, חוק למניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים וחוק שמירת הניקיון.

ראש המועצה מר שלמה (מוני) אלימלך, הודה, כי הפר את חובת הפיקוח המוטלת עליו ב’חוק מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים‘ וב‘חוק שמירת הניקיון’ ולא נקט בכל האמצעים הסבירים הנדרשים על מנת לשמור על תקינותה של תחנת השאיבה בכל עת באופן אשר ימנע הזרמה של שפכים ממנה, העלולים לגרום לזיהום הים ו-לכלוך רשות הרבים.

 הפרקליטות; “מצופה מהרשות המקומית לשמור על משאבים ציבוריים ולציית לחוק”.

ראש מחלקת דוברות דוברת פרקליטות המדינה של משרד המשפטים עורך דין עדן קליין, מסר לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי בנוסף, במסגרת הסדר הטיעון, המועצה לקחה על עצמה התחייבות לנקות את חוף פלמחים מפסולת, התחייבות שהתנגדה לה באופן עקרוני מזה שנים

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להטיל על הנאשמים עונש הולם ומרתיע, שכן מדובר בעבירות שבוצעו על רקע כלכלי עקב אי הקצאת משאבים כנדרש.

“המועצה הפכה את המשאב הציבורי לרכושה הבלעדי של המועצה והיכולת של הציבור ליהנות מהמשאב מופקעת” – טענה עורך דין עדי דמתי שגיא במהלך הדיון.

“משאבים אלה הם חשובים וחיוניים והם הפכו ממקור של חיים והנאה למטרד ולמקור של מחלות עקב שפכי ביוב בים. מצופה מהרשות המקומית לשמור על משאבים ציבוריים ולציית לחוק”. סיכמה  עורך דין דמתי שגיא.

בית המשפט קיבל, כאמור את עמדת הפרקליטות והטיל על המוֹעָצָה אֲזוֹרִית “גַּן-רָוֶוה“, קנס בסך של 300,000 ₪ ועל ראש המועצה מר שלמה (מוני) אלימלך, קנס בסך של 20,000 ₪.

התיק נוהל על ידי עורך דין עדי דמתי שגיא מהמחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, בפרקליטות המדינה.

אל הכרעת דין וטיעון לעונש.

אל הכרעת דין וטיעון לעונש – גזר דין גן רווה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן