הבחירות לכנסת ה-22 כנסת ישראל

הכנסת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הבחירות לכנסת ה-22

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הבחירות לכנסת ה-22 ◄עוד מוצע, כי תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לשם קיום הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, יהיה שווה בהיקפו ובחלוקתו לסעיפים לתקציב הבחירות לכנסת ה-21, בתוספת 35%◄עוד מוצע לקבוע הוראות מקלות שיאפשרו גמישות רבה יותר בתחום המכרזים ◄מוצע להגדיל את סכום ההתקשרות שלגביה קיים פטור ממכרז מ-50,000 שקלים חדשים ל-120,000 ₪.
0
0
חבר כנסת עורך דין דוד ביטן ממפלגת הליכוד ברקע כנסת ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דוד ביטן, חבר כנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת בניהולו של חבר כנסת אופיר כץ (מפלגת הליכוד) (ממלא מקום יושב ראש הוועדה חבר כנסת מיקי זוהר, הליכוד) אישרה ‘פטור מחובת הנחה להצעת חוק הבחירות לכנסת ה-22’ שייערכו ביום שלישי י”ז אלול תשע”ט ה-17 לספטמבר 2019, כזכור, הבחירות הוקדמו לאחר שהכנסת ה-21, פוזרה כחודש לאחר שהתכנסה. תוצאות הבחירות הבאות, יקבעו את הרכב הסיעות בכנסת העשרים ושתיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בדיון שנערך אמש (שני, כ”ט באייר התשע”ט, 3 ביוני 2019) ב‘וועדה המסדרת’ קיבלה הוועדה את בקשת חבר כנסת עורך דין דוד ביטן והעניקה ‘פטור מחובת הנחה להצעת חוק הבחירות לכנסת העשרים ושתיים’ (הוראות מיוחדות לעניין ועדת הבחירות).

יצוין, כי הבקשה הוגשה על דעת כל סיעות הבית וכי על הצעת החוק, חתומים נציגי כל הסיעות.

הצעת חוק הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, קובעת, כי נוכח הסמיכות שבין שתי מערכות הבחירות וכדי לאפשר לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, להתמודד עם קשיים מנהליים ולוגיסטיים שונים.

מוצע לקבוע הוראות מיוחדות לעניין הבחירות לכנסת ה-22, הוראות שיאפשרו לוועדת הבחירות המרכזית לקיים את הבחירות כדין.

מוצע לקבוע, כי ‘רשויות ציבוריות’ לא יוכלו למנוע מעובדיהם שהועסקו על ידי ‘ועדת הבחירות המרכזית בבחירות לכנסת ה-21’ לעבוד ב-וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, ככל שוועדת הבחירות המרכזית לכנסת תידרש לעובדים אלה והעובדים, יסכימו לכך.

כמו כן, מוצע לקבוע הוראות שימנעו את פיטוריו או פגיעה בתנאי העסקתו של עובד שיענה לפנייה.

חבר כנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) ימלא מקומו של יושב ראש הכנסת בהיעדרו מן הארץ

נוכח סמיכות מערכות הבחירות וחופשת הקיץ הקרבה, מוצע לאפשר קביעת תמריץ להעסקת עובדים.

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, יהיה רשאי לקבוע העלאה אחידה לכלל העובדים בשיעור של עד 50% מהשכר שנקבע לעובדים בוועדת הבחירות לעניין מערכת הבחירות הקודמת.

עוד מוצע, כי תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לשם קיום הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, יהיה שווה בהיקפו ובחלוקתו לסעיפים לתקציב הבחירות לכנסת ה-21, בתוספת 35%.

הצעה נוספת היא לקבוע הוראות מקלות שיאפשרו גמישות רבה יותר בתחום המכרזים. מוצע להגדיל את סכום ההתקשרות שלגביה קיים פטור ממכרז מ-50,000 שקלים חדשים ל-120,000 ₪.

וכן, להסמיך את יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, לקבוע הוראות מיוחדות בתחום דיני המכרזים לעניין מועדים ודרכי פרסום.

עוד הוחלט בדיון שנערך אמש (ב), כי חבר כנסת ישראל אייכלר (סיעת יהדות התורה) ימלא את מקומו של יושב ראש הכנסת בהיעדרו מן הארץ, בין התאריכים; ט”ו סיוון – 18 ביוני עד כ’ בסיוון 23 ביוני 2019.

כן, הוועדה המסדרת, אישרה את בקשת יושב-ראש הכנסת מר יולי יואל אדלשטיין שלא לקיים ישיבת כנסת ביום שני, ז’ בסיוון התשע”ט-10.6.2019 אסרו חג שבועות.

█ הוועדה המסדרת – מה תפקידה?

חוק הכנסת, התשנ”ד–1994, קובע בסעיף , כי הכנסת תבחר, מוקדם ככל האפשר לאחר היבחרה, ועדה מסדרת.

בראש הוועדה, יעמוד חבר הכנסת מהסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה והייצוג בה, ייקבע, לפי גודלן היחסי של הסיעות ובלבד שלכל סיעה של 4 חברים או יותר יהיה נציג בוועדה.

סיעה אשר אין לה נציג בוועדה המסדרת רשאית להודיע, כי אחד מחבריה, ישמש בוועדה משקיף מטעמה, ללא זכות הצבעה.

עוד לפני ‘מושב הפתיחה של הכנסת‘ מזמין מזכיר הכנסת את נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת, כדי להכין הצעה להרכב הוועדה המסדרת. ההצעה, תובא לאישור מליאת הכנסת.

תפקיד הוועדה המסדרת הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות, ועד לבחירתן רשאית הוועדה המסדרת לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון.

לוועדה המסדרת מסורות, עד לבחירתה של ועדת הכנסת, סמכויות ועדת הכנסת הנוגעות לסדרי הבית ולדיוני הכנסת.

המידע, הובא מאתר הכנסת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן