גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה חדשות כאן ישראל

הושק המיזם הלאומי בשבילי המורשת של המשרד לשוויון חברתי

הושק המיזם הלאומי "בשבילי המורשת" של המשרד לשוויון חברתי ו-ארגון אשכולות במסגרתו 15,000 אזרחים ותיקים ייהנו בחינם מסיורים מודרכים ברחבי הארץ ◄ השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "בשבילי המורשת הוא ביטוי נוסף להרחבת פעילות המשרד לשוויון חברתי למען אזרחיות ואזרחים ותיקים בארבע השנים האחרונות, לא רק בימי שלישי ולא רק בבתי הקולנוע. יש לנו חובה ואחריות לספק לאזרחינו הוותיקים את מלוא הכלים והאפשרויות לחיים חיוניים אם בפנאי, אם בתעסוקה ואם במיצוי זכויות.
0
0
השרה גילה גמליאל | רקע: ותיקי העיר אריאל בסיור של מיזם "בשבילי המורשת" בתל אביב, המשותף למשרד לשוויון חברתי ולארגון אשכולות | צילום: אלון שניידר, באדיבות ארגון אשכולות | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
השרה גילה גמליאל | ותיקים מאריאל

עוד הישג מרשים של כב’ השרה לשוויון חברתי, חברת כנסת גילה גמליאל (הליכוד) לטובת אזרחיות ואזרחים ותיקים במדינת ישראל, נחשף היום (חמישי, י”ד באב התשע”ט) בעת סיור בעיר תל אביב עם 100 אזרחים ותיקים מהעיר אריאל, לרגל השקת מיזם “בשבילי המורשת” המשותף למשרד לשוויון חברתי ולארגון אשכולות, שיפעל השנה ב-30 רשויות מקומיות ברחבי הארץ ויספק סיורים ייחודיים וחינמיים לאזרחים ותיקים בערים; ירושלים, תל אביב, רמת הגולן, עוטף עזה וחבל בנימין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר. 

בשבילי המורשת” הושק בבית חיים נחמן ביאליק בעיר תל אביב, מדובר במיזם ייחודי של המשרד לשוויון חברתי וארגון אשכולות – פורום מרכזי הסיור והתודעה של ישראל, בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, אשר יקיים בשנה הקרובה, סיורים מודרכים ייחודיים לאזרחים ותיקים בחינם.

לאחר אירוע ההשקה, יצאו 100 אזרחים ותיקים מהעיר אריאל, יחד עם מנכל המשרד לשוויון חברתי מר אבי כהן סקלי, מנהל האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך מר איתיאל בר לוי, יושב ראש ‘אשכולות’ מר ינון ברוכים ומנכל אשכולות מר אדיר וישניה, לסיור מודרך בעקבות מורשת “העיר העברית הראשונה“.

במסגרת המיזם שיפעל השנה ב-30 רשויות מקומיות שונות, צפויים להתקיים עשרות רבות של סיורים מודרכים ייחודיים ל-ירושלים, תל אביב, רמת הגולן, עוטף עזה וחבל בנימין. הסיורים, בהם צפויים להשתתף 15,000 אזרחיות ואזרחים ותיקים מ-30 רשויות מקומיות שונות שהצטרפו עד כה למיזם, יעבירו באופן חווייתי את תולדות מדינת ישראל והציונות.

מנכל ארגון אשכולות, אדיר וישניה; “‘המבוגר הישראלי החדש’ מעורב, פעיל ושותף יותר בכל תחומי החיים”.

הגב’ לירז בנג’ו, מארגון “אשכולות” ויועץ התקשרת של השרה לשוויון חברתי חברת כנסת גילה גמליאל מר אוהד כהן, מסרו לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי המיזם הוא ביטוי נוסף ל”מתיחת הפנים” שהעבירה השרה גמליאל למיזם ‘שלישי בשלייקס‘ תחת הכותרת; “לא רק בימי שלישי, ולא רק בבתי הקולנוע“.

ותיקי העיר אריאל בסיור של מיזם בשבילי המורשת בתל אביב, המשותף למשרד לשוויון חברתי ולארגון אשכולות באדיבות ארגון אשכולות | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
ותיקי העיר אריאל בסיור

זאת ועוד; המיזם כולל גם מועדון לקוחות ייחודי וחינמי לאזרחים ותיקים המאפשר להם עשרות הטבות והנחות בשלל תחומים, נופשונים ברחבי הארץ מדי רבעון, חוגים, הפעלות ועוד.

השרה לשוויון חברתי, חברת כנסת גילה גמליאל (סיעת הליכוד); “בשבילי המורשת הוא ביטוי נוסף להרחבת פעילות המשרד לשוויון חברתי למען אזרחיות ואזרחים ותיקים ב-4 השנים האחרונות, לא רק בימי שלישי ולא רק בבתי הקולנוע.

יש לנו חובה ואחריות לספק לאזרחינו הוותיקים את מלוא הכלים והאפשרויות לחיים חיוניים אם בפנאי, אם בתעסוקה ואם במיצוי זכויות.

כך פעלנו לכל אורך הקדנציה האחרונה, בה הקמנו את ‘מועדון הלקוחות שלייקס פלוס’ קיימנו עשרות נופשונים לאזרחים ותיקים, יסדנו את מרכזי טיפות זהב והובלנו שורה ארוכה של פעילויות ומיזמים המבטחים אזרחות ותיקה פעילה“.

מנכל ארגון אשכולות מר אדיר וישניה; “‘המבוגר הישראלי החדש’ מעורב, פעיל ושותף יותר בכל תחומי החיים. מיזם “בשבילי המורשת”  בעל משמעות ערכית חשובה לדור “המבוגרים החדשים” ונבנה מתוך מחשבה להעניק בחזרה לדור המייסדים שהעניק לנו.

להציע פעילות העשרה ערכית וחווייתית שתחזק את הקשר בין אוכלוסיית האזרחים הוותיקים לשורשים ולהיסטוריה המפוארת של עמנו במדינת ישראל שהם, ציבור האזרחים הוותיקים, חלק בלתי נפרד ממנו”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן