הורים | parents חדשות צרכנות

הורים הקפידו על התקנה והרכבה נכונה ובטוחה של צעצועים ומתקנים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה בקריאה חשובה להורים; בעת רכישת צעצועי פעילות לילדים לשימוש ביתי, יש לוודא, כי מצורפות למוצר הוראות שימוש ברורות בעניין התקנה/הרכבה/שימוש/תחזוקה של המוצר, לדוגמא, במוצר "צעצוע טרמפולינה מתנפחת לילדים JUNGLE BOUNC - JUMP STATION דגם 90119, תוצרת MAGIC TIME, סין, לא צורפו הוראות הרכבה, שימוש ותחזוקה כנדרש בתקן. לפיכך, פועל הממונה מר יעקב וכטל, למניעת מסחר ושימוש במוצר זה ◄ הממונה על התקינה מזהיר כי שימוש לא נכון במוצר יכול לסכן ולפצוע ילדים הקופצים בו.
0
0
יעקב וכטל הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, צעצוע טרמפולינה מתנפחת לילדים | עיבוד צילום: שולי סונגו
יעקב וכטל, צעצוע טרמפולינה

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, ביקש היום (יום רביעי, כ”ב אדר תשע”ט) מן הציבור להסב את תשומת לב הרוכשים והעוסקים, בדבר חשיבות הימצאותן של הוראות ברורות בעניין התקנה/הרכבה/שימוש/תחזוקה של צעצועי פעילות לילדים לשימוש ביתי/משפחתי, בהן; בריכות שחייה, נדנדות, מגלשות, מתקנים מתנפחים, מסגרות טיפוס וכדומה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי הממונה על התקינה; “הוראות אלו, צריכות להופיע על גבי המוצר וכנדרש בתקן הישראלי הרשמי תקן ישראלי 562, חלק 8; “בטיחות בצעצועים – צעצועי פעילות לשימוש ביתי”.

הציבור מתבקש בעת רכישת צעצועי פעילות לילדים, לוודא, כי צעצועים אלו, מסומנים בפרטי היצרן והיבואן, וכוללים הוראות ברורות לעניין;

  • ייעוד הצעצוע (ציון גיל משתמש, הגדרה לשימוש פנים ביתי/חיצוני ועוד).
  • התקנה/הרכבה/שימוש/תחזוקה של הצעצוע.
  • מגבלות גיל ומסת/גובה הילדים המיועדים להשתמש בצעצוע.

מינהל התקינה, באמצעות מכון התקנים, ערך לאחרונה בדיקות בהן נמצא, כי צעצועי פעילות מסוגים שונים, אינם עומדים ב‘דרישות התקן הישראלי הרשמי’ המחייב ‘צירוף הוראות שימוש’.

לדוגמא, במוצר; “צעצוע טרמפולינה מתנפחת לילדים JUNGLE BOUNC – JUMP STATION דגם 90119, תוצרת MAGIC TIME, סין, לא צורפו הוראות הרכבה, שימוש ותחזוקה כנדרש בתקן.

לפיכך, הודיע, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, כי הוא פועל  למניעת מסחר ושימוש במוצר זה ומזהיר ציבור ההורים, כי שימוש לא נכון במוצר, יכול לסכן ולפצוע ילדים הקופצים בו.

על פי חוק התקנים, אין לייצר, לייבא, לשווק ולמכור מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי, החל עליו. מינהל התקינה מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי, מי שנמצא שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי, צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והפלילי.

ליצירת קשר, לדיווח על כל מקרה של הימצאות המוצר הנזכר לעיל במכירה ועל כל מוצר שהינו צעצוע פעילות ולא כולל הוראות ברורות ולקבלת מידע נוסף – ניתן לפנות למינהל התקינה בטלפונים; 02-6662295 או; 03-7347500 וכן באתר משרד הכלכלה והתעשייה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן