כאן ילדי ישראל לשון עברית ספרים | סופרים | משוררים תערוכות | מוזיאונים

האקדמיה ללשון העברית – החודש סיורים בעקבות אליעזר בן יהודה

האקדמיה ללשון העברית, תקיים במהלך החופש הגדול באוגוסט בחדר של אליעזר בן יהודה המכונה; 'מחיה השפה העברית' סיורים מיוחדים לילדים, בני נוער ולמבוגרים ומזמינה אותם לחוויה לדעת וללמוד על האירועים שהובילו ל'החייאת השפה העברית'. המבקרים גם יתוודעו לסיפור חייהם של בני משפחת בן־יהודה ושפה המיוחדת ששימשה רק את בני המשפחה.
0
0

מילים מילים הוא בדה ממוחו הקודח” האקדמיה ללשון העברית’ מזמינה את הילדים, בני הנוער והמבוגרים להגיע במהלך “החופש הגדול” אל ‘בית האקדמיה’ שב-גבעת רם בעיר ירושלים, כדי ללמוד על האירועים שהובילו ל’החייאת השפה העברית’, להתוודע למפעל חידוש המילים ולמפעל המילון ההיסטורי בעבר והיום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אליעזר בן-יהודה | צילום ציור, יחצ האקדמיה ללשון | עיבוד צילום: שולי סונגו
אליעזר בן-יהודה

מדריכים מטעם האקדמיה ללשון, יספרו למבקרים על השפה העברית מתקופת הגלות ועד ימינו, על חידושי מילים בעבר הרחוק, יסבירו למה כל הזמן צריך להכניס לשפה מילים חדשות וכמו כן, הם ילמדו על חידושי המילים של אליעזר בן יהודה.

זאת ועוד; המבקרים יתוודעו לסיפור חייהם של בני משפחת בן־יהודה ושפה המיוחדת ששימשה רק את בני המשפחה.

מחוללה של החייאת הדיבור העברי בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, והדמות המזוהה ביותר עם תהליך הזה, הוא; אליעזר בן יהודה (אליעזר יצחק פרלמן) בין השנים; 1858 –‏ 1922.

בן יהודה היה מייסד ועד הלשון העברית, מייסד ועורך עיתון הצבי ואת כתב העת השקפה ומחבר מילון בן-יהודה.

המשתתפים הצעירים והמבוגרים יותר, יבקרו בחדר של אליעזר בן־יהודה ובו רהיטים וחפצים של בני משפחת בן יהודה, ספרים מספרייתו של מחיה השפה העברית וה’מכתבה‘ המפורסמת שעליה כתב את מילונו.

עוד יוצגו למבקרים, מסמכים אישיים ותמונות של בן־יהודה ובני משפחתו.

ממשרד יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור של הגב’ ורד ליון-ירושלמי, נמסר לפורטל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק כי לכל קבוצת גיל, מותאם סיור ייחודי.

הסיורים לילדים (בני 6–10) יהיו בשעות הבוקר; לבני נוער (11– 15) בשעות הצהריים ולמבוגרים בשעות הערב.

פרטים על מועדי הסיורים תוכלו למצוא באתר האקדמיה ללשון העברית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן