בריאות הציבור חדשות בריאות

האגודה לזכויות החולה לשלב קול של החולים בסל התרופות

פרסום החלטות 'וועדת סל התרופות' על תוספת של 106 תרופות, תכשירים וטכנולוגיות חדשות עבור כ-70 אלף חולים – לא הרגיע את יושב ראש האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב; "התוספת השנתית צריכה להיות פרופורציונאלית לתקציב הקופות ולהתפתחות הטכנולוגיה וצריכה לעמוד על 2% בשנה. אילו הייתה הממשלה מקבלת המלצות אלו, היו הרבה פחות חולים מאוכזבים השנה".
0
0
שמוליק בן יעקב, יושב ראש האגודה לזכויות החולה | רקע: רופא עם סטטוסקופ
שמוליק בן יעקב, יושב ראש האגודה לזכויות החולה | רקע: רופא עם סטטוסקופ

האגודה לזכויות החולה, הגיבה על פרסום החלטות ‘וועדת סל שירותי הבריאות’ לשנת 2018, היום (שישי, י”א בטבת התשע”ח) בו הוכנסו הפעם 106 תרופות, תכשירים וטכנולוגיות ומזון רפואי עבור מעל ל-70 אלף מטופלים ב-460 מיליון ₪. כ-40 מיליון ₪, נוספים, הוקצו לבריאות השן. בתרופות שאף הן נכנסו לסל התרופות, גם התרופה לטיפול בניוון שרירים SMA.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

האגודה לזכויות החולה, טוענת, כי; “המחסור בנציגות של חולים ב‘וועדה סל שירותי הבריאות’ היא בעיה מורכבת ועמוקה; “אנו רואים חשיבות רבה בהכנסה גורם שיוכל להשמיע את קול ציבור החולים, הן את אלה שצריכים תרופה מצילת חיים והן את אלה שאיכות חייהם נפגעת עקב מצבם הרפואי ואין מי שישמיע את קולם…”.

יושב ראש האגודה לזכויות החולה, מר שמוליק בן יעקב, התייחס לפרסום של החלטות ‘וועדת סל התרופות’ לשנת 2018; “השנה הוועדה, עמדה בפני אתגר קשה במיוחד.

כבכל שנה, עוד ועוד תרופות טכנולוגיות מוגשות ל‘סל התרופות’ אך התקציב נותר מצומצם; כ-1% (אחוז) מתקציב קופות החולים, בעוד שהמלצות ‘מועצת הבריאות’ וגורמים מקצועיים במערכת הבריאות, הן שהתוספת השנתית צריכה להיות פרופורציונאלית לתקציב הקופות ולהתפתחות הטכנולוגיה וצריכה לעמוד על 2% (אחוז) בשנה.

מר שמוליק בן יעקב, הוסיף והדגיש, כי; “אילו הייתה הממשלה מקבלת המלצות אלו, היו הרבה פחות חולים מאוכזבים השנה.

לבסוף, העלות הגבוהה של תרופות לטיפול במחלות נדירות שנידונו בהרחבה השנה מחייבת בחינה מחודשת של רשימת ה”מחלות הקשות” לפיהן מתוקצבות הקופות והתאמתה לאתגרים ולרמה הטכנולוגית של היום”. סיכם יושב ראש האגודה לזכויות החולה, מר בן יעקב.

█ ‘וועדת סל שירותי הבריאות’

סל הבריאות ובשמו הרשמי סל שירותי הבריאות (זוכה גם לכינוי הנפוץ אך השגוי; סל התרופות) הוא רשימת השירותים הרפואיים והתרופות הניתנים לתושבי ישראל על ידי קופות החולים, במימון המדינה, בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

הרשימה המפורטת של תכולת סל שירותי הבריאות מופיעה בתוספות לחוק.

אל רשימת התרופות של ‘וועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2018’.

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן