דר' שרון בר-זיו, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ברקע: לוגו האיגוד | צילום: עידו לביא | עיבוד: שולי סונגו©
דר’ שרון בר-זיו

“אני מאמינה בכוחו של ידע בקידום החברה האנושית, תוך שמירה על חופש הביטוי, פיתוח יצירתיות וחדשנות…” כך אמרה בין היתר, דר’ שרון בר-זיו, עם בחירתה לתפקיד נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי על ידי הוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי (עמותה רשומה).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ בר-זיו, מחליפה את הנשיאה היוצאת, פרופ’ קרין נהון, לאחר 5 שנות כהונה באיגוד האינטרנט הישראלי.

עוד אמרה דר’ שרון בר-זיו, עם בחירתה, כי; “איגוד האינטרנט הישראלי, כגוף החברה האזרחית, מוביל ומממש את המטרות והערכים האלו ואני גאה להיות גורם מוביל בפעילותו.

ערכים אלו, מחייבים מדיניות המעודדת נגישות שוויונית לידע לצד ניהול תוצרי ידע בהתאם לאינטרס הציבורי.

בין האתגרים המשמעותיים בקידום מדיניות המאפשרת זאת – חיזוק המרחב הישראלי בכל הקשור להסדרת השימוש בידע, כמו גם עידוד ופיתוח של מיומנויות דיגיטליות לכלל האוכלוסייה הישראלית”.

דר’ בר-זיו, הודתה ל‘וועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי’ על הבחירה בה לנשיאות איגוד האינטרנט הישראלי.

דר’ שרון בר-זיו, היא מרצה בכירה בבית הספר למשפטים, במכללה האקדמית ספיר, מומחית במשפט וטכנולוגיה ובעלת ניסיון עשיר במחקר והוראה בתחומי המשפט והטכנולוגיה, המתמקדים בתחומי הקניין הרוחני, סוגיות משפטיות בעידן המידע, משפט ויזמות ועוד.

בשנים האחרונות הקימה דר’ שרון את הפרקטיקה לתמיכה משפטית בחדשנות ויזמות, במכללת ספיר, אשר מעניקה שירותים משפטיים ליזמים בראשית דרכם באמצעות סטודנטים מצטיינים.

היא מפרסמת מאמרים בבמות מובילות בישראל ובעולם, ומוזמנת להשתתף בכנסים רבים ברחבי העולם.

לצד פעילותה האקדמית דר’ שרון, משמשת כמומחית של ארגון הקניין הרוחני העולמי (World Intellectual Property Organization, WIPO) ומייעצת בנושאים הנוגעים למשפט, מידע וחדשנות.

בר זיו, בת 43, נשואה ואם לשלושה, מתגוררת כיום במועצה המקומית אֶבֶן יְהוּדָה בשרון. בשנת 2005, הוסמכה כעורכת דין.

בהשכלתה, היא בוגרת תואר שלישי (Ph.D) במשפטים (2013) מהפקולטה למשפטים אוניברסיטת חיפה, זאת לאחר שסיימה תואר שני (LL.M, בהצטיינות) במשפטים ותואר ראשון (LL.B) עם התמחות במשפט וטכנולוגיה; אף הם באוניברסיטת חיפה.

מנכל איגוד האינטרנט הישראלי, עורך דין יורם הכהן

עורך דין יורם הכהן (בן 61) ימשיך בתפקיד מנכל איגוד האינטרנט הישראלי. בו הוא מכהן משנת 2015, על פי המלצת ועדת איתור שמוּנתה בזמנו על ידי הוועד המנהל של האיגוד.

הכהן, זכוּר, כמי שהקים בעבר ועמד בראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו”ט, שם שהוחלף באופן רשמי על ידי הממשלה בשנת 2012 והחל משנת 2017, נקראת; “הרשות להגנת הפרטיות“) במשרד המשפטים עד שנת 2013.

עורך דין הכהן, מתמחה בנושאי משפט וטכנולוגיה, ומשמש כעמית מחקר בנושאי; סייבר, טכנולוגיה ומשפט במכון למחקרי ביטחון לאומי.

הכהן, הגיע לאיגוד האינטרנט הישראלי עם ניסיון רב במשפט וטכנולוגיה, רגולציה ואבטחת מידע.

בין היתר, עורך דין יורם הכהן, שימש הרגולטור המדינתי בנושאים של; הגנת פרטיות במידע, חתימה אלקטרונית ונתוני אשראי, וייצג את מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים רבים בסוגיות של מדיניות בנושאים טכנולוגיים, לרבות ארגון ה-OECD.