חדשות כאן ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ עיתונות | תקשורת המונים

דליה דורנר נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת מקדימה את פרישתה

כב' השופטת (בדימוס) דורנר, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל; "אדם קרוב אצל עצמו ותמיד טוב לשמוע דעה נוספת. חוות-דעתו המנומקת של עורך הדין אגמון, שמסקנתה היא כי; "ניתן לקבוע שבפועלם של חלק מחברי נשיאות מועצת העיתונות, לרבות נשיאת המועצה, להקמת המכון, אין חשש לפעולה בניגוד עניינים או להפרה בדרך אחרת של חובת האמון בה הם חייבים למועצה".
0
0
כב' השופטת (בדימ') דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת (בדימ’) דליה דורנר

כב’ השופטת (בדימ’) דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, הודיעה היום (שני, כ’ בטבת תשפ”א) בהפתעה לחברות וחברי מועצת העיתונות והתקשורת על הקדמת סיום תפקידיה שהיה אמור להסתיים באוקטובר 2021. 

מובא כאן מכתב הפרישה של כב’ השופטת (בדימוס) דורנר, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל וחוות-דעת לפיה לא התקיים ניגוד עניינים. לא נגענו;

“נבחרתי לראשונה לתפקיד נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל בשנת 2006. זוהי תקופת כהונתי החמישית. אף כי תקופת הכהונה אשר לה נבחרתי תסתיים באוקטובר 2021, אני מבקשת להקדים את סיום תפקידי ל-28 בפברואר 2021.

במהלך השנים שבהן שירתי בתפקיד, הצטרפו למועצה קרוב לעשרים כלי תקשורת, לרבות עיתונות מקוונת. המועצה אשר קודם לכן לא הייתה מאוּגדת, נרשמה כעמותה המפוקחת על-ידי רשם העמותות.

אושר תקנון אתיקה חדש ומעודכן, שנכתב על-ידי חברנו פרופ’ חיליק לימור ודר’ תהילה שוורץ-אלטשולר.

בתמיכת ‘יד הנדיב‘ בוצעה דיגיטציה של החלטות בתי-הדין לאתיקה, העומדות עתה לרשות הציבור. לבתי-הדין לאתיקה צורפו דיינים חדשים רבים ובהם שופטים בדימוס ומומחים משורות האקדמיה.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל ביקשה להצטרף כ’ידידת בית-המשפט‘ למספר הליכים, שבהם התעוררו שאלות עקרוניות הנוגעות להגנה על חופש העיתונות ולשמירה על האתיקה העיתונאית.

בהליכים אלה, בין היתר, הורחב והובהר היקף החיסיון העיתונאי; והוכר מעמדו של תקנון האתיקה של המועצה, אף כי אין לו מעמד משפטי מחייב, כקובע סטנדרטים מקצועיים שהעמידה בהם משליכה על אחריותם של כלי תקשורת ועיתונאים לפרסומים שנטען כי יש בהם לשון הרע.

בשנים האחרונות, הושם דגש מיוחד על הקשר בין מועצת העיתונות והתקשורת לבין הציבור. לצורך השמעת קולה של המועצה בנושאים אקטואליים, במיוחד להגנתו של חופש העיתונות, הוקם צוות תגובות בראשותו של חברנו חיים שיבי, שהודעותיו מתפרסמות בכלי התקשורת.

התקיימו ימי עיון, מפגשים, סדנאות וכנסים ברחבי הארץ, ובין היתר בבאר שבע, לוד (במעמד נשיא המדינה), רמת הגולן, בעיר נוף הגליל (נצרת עלית), עכו, דליית אל כרמל ובגבול הצפון – שבהם הושם דגש מיוחד על מפגשים עם בני נוער.

אתר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל שוּדרג וכיום הוא מנוהל מקצועית על-ידי העיתונאי חיים שיבי.

דליה דורנר; הועלתה טענה, כאילו פעילותי בתקופה האחרונה להקמת מכון שיתמקד בנושאים שאינם בליבת מטרותיה של מועצת העיתונות והתקשורת – כרוּכה בניגוד עניינים…

לאחרונה, הועלתה טענה, כאילו פעילותי בתקופה האחרונה להקמת מכון שיתמקד בנושאים שאינם בליבת מטרותיה של מועצת העיתונות והתקשורת חינוך לאוריינות תקשורתית בקרב הציבור הרחב בכלל ובקרב נערות ונערים בפרט וכן בהענקת פרסים שנתיים לעיתונאים על פרסום תחקרים ומאמרים בולטים – כרוּכה בניגוד עניינים.

אף כי לא סברתי, כי לטענה קשה זאת יש יסוד, ביקשתי את חוות-דעתו המקצועית בעניין זה של עורך הדין צבי אגמון, שאין לי איתו קשרים אישיים או מקצועיים קודמים.

אדם קרוב אצל עצמו ותמיד טוב לשמוע דעה נוספת. חוות-דעתו המנומקת של עורך הדין אגמון, שמסקנתה היא כי; “ניתן לקבוע שבפועלם של חלק מחברי נשיאות מועצת העיתונות, לרבות נשיאת המועצה, להקמת המכון, אין חשש לפעולה בניגוד עניינים או להפרה בדרך אחרת של חובת האמון בה הם חייבים למועצה“, מצורפת.

עשינו רבות, גם בתקופה האחרונה הקשה לכולנו, אך המלאכה לא תמה. העיתונות והתקשורת הן דינאמיות במהותן וכך חייבת להיות גם מועצת העיתונות והתקשורת. אך לאחרונה, הציעה הוועדה האסטרטגית של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, בראשותה של חברתנו ענת סרגוסטי, מתווה לעתיד, והקמת צוותים לביצועו.

הדי-אן-איי של המועצה שלנו – הקשור להרכבה המיוחד ובוודאי גם לדעתנות הטבועה במקצוע העיתונות – כרוך גם במחלוקות ובהן גם מחלוקות עקרוניות.

אולם, אין זה מן הראוי כי המחלוקות, יפגעו בתנופת העשייה, יעיבו על הישגי העבר, או יפגעו במימוש אתגרי העתיד.

היריעה קצרה מלהודות לכל החברות והחברים, שחלקם הוזכרו בשורות הקודמות, על התנדבותם ותרומתם במהלך השנים שבהן אני משמשת כנשיאת המועצה.

תודה מיוחדת אני חבה למנכל המועצה מוטי רוזנבלום, למנכל הקודם אריק בכר, ולסגנית הנשיאה עורכת הדין ארנה לין.

אני מסיימת את תפקידי כנשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל ב-28 בפברואר 2021, אך המועצה והערכים שהיא נועדה לקדם; חופש העיתונות והאתיקה העיתונאית –  יישארו יקרים לליבי. אמשיך לשרתם ככל שאוכל”. סיכמה כב’ השופטת (בדימוס) דורנר, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל.

אל חוות דעת של עורך הדין צבי אגמון על כב’ שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר לחברות וחברי מליאת מועצת העיתונות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן